بازدید 7047

رضایی: نمی‌خواهیم وارد جنگ شویم

کد خبر: ۶۶۴۶۹۵
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۱ 07 February 2017
دبیر مجمع تشخیص مصحلت نظام گفت: سیاست ما در ابتدا بر مبنای نصیحت و توصیه است، اما اگر قرار باشد آمریکایی‌ها وارد فاز تهدیداتی بشوند ما هم دفاعی جانانه می‌کنیم و آنها را پشیمان می سازیم.

به گزارش ایسنا، محسن رضایی صبح امروز در حاشیه همایش سراسری مدیریت جهادی و امنیت ملی که در دانشگاه عالی دفاع ملی برگزار شد در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ما به آقای ترامپ توصیه می کنیم با عقلای آمریکا مشورت کند، اظهار کرد: تاریخ درگیری های آمریکا با ایران باید مورد مطالعه آقای ترامپ قرار گیرد، چرا که آل سعود و رژیم صهیونیستی می‌خواهند پوست خربزه زیر پای ترامپ بیندازند و او نباید بی گدار به آب بزند.

وی افزود: رژیم صهیونیستی و آل سعود می خواهند ترامپ را وارد یک چالش و درگیری بکنند و ترامپ نیز می خواهد مشکلات اقتصادی آمریکا را با میلیاردها دلار پولی که در کشورهای عربی وجود دارد، با این زبان بازی ها و با فروش سلاح به دست آورد و در حقیقت به غارت منابع منطقه خلیج فارس بپردازد و این کار را نیز با بزرگنمایی مساله ایران و تهدید نشان دادن کشور ما عملی کند در حالی که ایران کانون امنیت منطقه است و همگان بر این مهم آگاه هستند.

وی در پاسخ به پرسشی درباره تحلیلش از وضعیت سوریه و راه حل مناسب برای حل این مساله اظهار کرد: ایران از ابتدای بحران سوریه معتقد به راهکارهایی سیاسی برای حل بحران بود و راهکار نظامی را محکوم کرد، اما به ملت سوریه در دفاع از خودش کمک های مستشاری ارائه نمود.

دبیر مجمع تشخیص مصحلت نظام ادامه داد: بنابراین مساله سوریه از طریق جنگ و درگیری پیش نمی رود بلکه از طریق مذاکره و دیپلماسی پیشرفت خواهد کرد و اکنون نیز پیشرفت هایی خوبی از همین راه میان ایران،‌روسیه و ترکیه به دست آمده است و ما امیدواریم همانطور که مقاومت به حل تدریجی مساله سوریه کمک بکند، دیپلماسی انقلابی نیز در این زمینه به نتیجه برسد و مردم سوریه روی آرامش را ببینند.

رضایی در پاسخ به پرسشی در زمینه واکنش مقامات ایرانی به اظهارات اخیر ترامپ درباره ایران اظهار کرد: سیاست ما همیشه در ابتدا بر مبنای نصیحت و توصیه بوده است چرا که نمی‌خواهیم وارد جنگ و درگیری شویم اما اگر قرار باشد آنها وارد فاز تهدیداتی بشوند، ما هم دفاع جانانه‌ای خواهیم کرد و آنها را پشیمان خواهیم نمود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار