بازدید 1543

ترامپ با آبه گلف بازی می‌کند

رئیس جمهوری آمریکا در جریان سفر نخست وزیر ژاپن به فلوریدا قرار است با وی یک ست گلف بازی کند.
کد خبر: ۶۶۴۶۷۱
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۲ 07 February 2017

رئیس جمهوری آمریکا در جریان سفر نخست وزیر ژاپن به فلوریدا قرار است با وی یک ست گلف بازی کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، دونالد ترامپ روز جمعه میزبان شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن در کاخ سفید خواهد بود و این دو بعدا قرار است با هم در فلوریدا گلف بازی کنند.

رئیس جمهوری آمریکا همچنین در پاسخ به سوالی درباره زمان و مکان بازی گفت: این بازی در "پالم بیچ" و روز شنبه برگزار می‌شود. می‌دانم که آبه از بازی گلف خوشش می‌آید و یکی از هم بازی‌های من خواهد بود.

ترامپ در جریان کمپین‌های انتخاباتی‌اش به گونه‌ای درباره اتحاد دیرینه آمریکا با ژاپن سخن به میان آورده بود که باعث بروز نگرانی‌هایی در دولت توکیو شد. وی گفته بود که ژاپن به قدر کافی در هزینه‌های مربوط به چتر حمایتی و امنیت آمریکا شریک نیست؛ ترامپ سایر کشورهای متحد امریکا را به همین مساله متهم کرده است.

ترامپ در سخنرانی خود در پایگاه نیروی هوایی "مک‌دیل" در فلوریدا گفت که آمریکا در کنار افرادی که به دفاع از آزادی می‌پردازند، قرار می‌گیرد اما بر اهمیت به اشتراک گذاشته شدن هزینه‌ها در میان متحدان آمریکا تاکید کرد.

جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا نیز درحالی روز شنبه سفرش به ژاپن را تمام کرد که بر تعهدات واشنگتن به معاهده دفاعی‌اش در این کشور آسیایی بار دیگر تاکید کرد.

انتظار می‌رود که سیاست پولی، تجاری و امنیت در نشست میان آبه و ترامپ مورد بحث قرار گیرد.

آبه نخستین رهبر خارجی است که پس از پیروزی ترامپ به دیدار وی می‌رود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار