بازدید 4898

ورود ۵ کیلو اورانیوم ۲۰ درصدی از روسیه

کد خبر: ۶۶۴۶۷۰
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۰ 07 February 2017
دستیار ویژه رئیس سازمان انرژی اتمی با اشاره به ورود آخرین محموله 149 تنی کیک زرد از روسیه به ایران، خاطرنشان کرد: این محموله اولین محموله خریداری شده کیک زرد ایران بعد از حدود 40 سال است.

اصغر زارعان در گفت‌وگو با ایسنا، ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران در چارچوب برجام پیش از این حدود 230 تن کیک زرد را از طریق تبادل سوخت کمتر از 5 درصد به کشور وارد کرده است. اما محموله 149 تنی اولین محموله‌ای است که از طریق کانال خرید جمهوری اسلامی ایران به طور مستقل به کشور وارد می‌کند.

وی همچنین اظهار کرد: همراه با این محموله 149 تنی حدود 5 کیلوگرم اورانیوم تا غنای 20 درصد وارد کشور می‌شود.

دستیار ویژه رئیس سازمان انرژی اتمی ادامه داد: در پاییز سال گذشته جمهوری اسلامی ایران در چارچوب برجام حدود 70 کیلو از اورانیوم تا غنای 20 درصدش را به روسیه فرستاد و حسب برجام هر زمان ایران به این سوخت نیاز داشته باشد می‌تواند با اطلاع آژانس این سوخت را به کشور وارد کند. با توجه به نیاز فعلی برای ساخت سه مجتمع سوخت در راستای تولید رادیودارو در راکتور تهران به کشور وارد می‌شود.

زارعان در پاسخ به ایسنا درباره قیمت آخرین محموله کیک زرد وارد شده به کشور، گفت: این محموله بر اساس استاندارد و عرف بین‌الملل خریداری شده است و امروز حدود ظهر وارد سایت اصفهان می‌شود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر