بازدید 1730

هدف عملیات هلی‌برن آمریکا رهبر القاعده یمن بود

شبکه ان‌بی‌سی در گزارشی ادعا کرد هدف عملیات هلی‌برن آمریکا در یکلا یمن دستگیری یا کشتن قاسم الریمی، رهبر القاعده یمن بود که بدون نتیجه مطلوب به پایان رسید.
کد خبر: ۶۶۴۶۶۳
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۹ 07 February 2017

شبکه ان‌بی‌سی در گزارشی ادعا کرد هدف عملیات هلی‌برن آمریکا در یکلا یمن دستگیری یا کشتن قاسم الریمی، رهبر القاعده یمن بود که بدون نتیجه مطلوب به پایان رسید.

به گزارش ایسنا، شبکه (NBC) در گزارشی درباره هدف محرمانه‌ عملیات آمریکا در یمن اعلام کرد که این عملیات که در اواخر ماه میلادی گذشته صورت گرفت، نتیجه مطلوب را محقق نساخت.

این شبکه به نقل از منابعی در ارتش آمریکا گزارش داد "قاسم الریمی" رهبر القاعده یمن که سومین شخصیت خطرناک القاعده است، هدف اصلی این عملیات بود اما این عملیات به کشته‌شدن یا بازداشت الریمی ختم نشد. با این وجود همچنان واشنگتن اطمینان دارد که الریمی در یمن است.

این شبکه یادآور شد که الریمی یکشنبه گذشته پیام تصویری را منتشر کرد که در آن علمیات هلی‌برن آمریکا در ۲۹ ژانویه به منزله "سیلی به دونالد ترامپ"، رئیس جمهوری آمریکا توصیف کرد.

یکی از کماندوهای آمریکایی شرکت کرده در این عملیات در جریان درگیری‌هایی که به کشته‌شدن ۱۴ فرد مسلح از جمله عبدالرئوف الذهب، سرکرده گروهک القاعده در شبه جزیره عربستان و سلطان الذهب، برادر وی و  یوسف الجوفی انجامید کشته شد.

از سوی دیگر یک منبع در پنتاگون در مصاحبه با روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط گفت: ایالات متحده، متعهد است از خطوط دریانوردی بین المللی در تنگه استراژیک باب المندب حفاظت کند و ناوچه عربستان که مورد حمله حوثی‌ها قرار گرفت، در حال گشت‌زنی در سواحل اطراف یمن برای حفاظت از آب‌های منطقه‌ای عربستان و یمن بود. آمریکا در قبال تحرکات آزاد تجاری در منطقه باب المندب و تمامی مناطق جهان متعهد است.

این منبع گفت: نیروی دریایی آمریکا در کنار شرکای خود علیه هرگونه تجاوز یا حمله‌ای به آن‌ها در هر جای جهان می‌ایستد و نیروهای دریایی ما شریکی علیه هرگونه تلاش برای مانع تراشی برسر تحرکات دریایی "قانونی" هستند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی