بازدید 2452

تدابیر جدید چین برای مقابله با جاسوسی اینترنتی

چین اعلام کرد که با افزایش تدابیری در راستای تقویت امنیت اینترنتی، قصد دارد با فعالیت های مخرب جاسوسی و حملات سایبری مقابله کند.
کد خبر: ۶۶۴۵۶۰
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۷ 07 February 2017
چین اعلام کرد که با افزایش تدابیری در راستای تقویت امنیت اینترنتی، قصد دارد با فعالیت های مخرب جاسوسی و حملات سایبری مقابله کند.
 
به گزارش ایرنا، بخشی از مقررات مذکور نشان می دهد که چین درصدد ایجاد یک کمیسیون ویژه است که اصلی ترین وظیفه اش نظارت بر تمامی تولیدات و سخت افزارهای اینترنتی است.

اداره فضای سایبری چین روز سه شنبه با اعلام این خبر تصریح کرد که این کمیسیون باید اطمینان حاصل کند که تمامی تولیدات و سخت افزارهای مذکور دارای ایمنی بالایی است و نیروهای بیگانه قدرت نفوذ به آنها را ندارند.

اداره فضای سایبری چین همچنین تاکید کرد که باید مشخصا اجازه حملات سایبری به بیگانگان داده نشود و اینکه کسی نتواند اطلاعات مشترکان را هک کند.

در طرح مزبور تاکید شده که به همین خاطر از این پس تمامی بخش های دولتی و ادارات قوه مجریه فقط حق خرید تولیدات سخت افزاری را دارند که کمیته ارزیابی آنها را به تایید رسانده باشد.

به تمامی مراکزی که فعالیت های آنها با امنیت ملی کشور پیوند خورده، گفته شده است که حق تهیه سخت افزارهایی خارج از این مقررات را ندارند و این کمیسیون باید آنها را تایید کند.

«شی جین پینگ» رئیس جمهوری خلق چین، در سال ۲۰۱۴ میلادی گروه پیشرو مرکز فعالیت های سایبری کشور را ایجاد کرد و ریاست آن را بر عهده گرفت. او در تلاش است تا شبکه سایبری تولیدی چین در سراسر کشور شکل بگیرد.

در مقررات دیگری نیز که دولت چین تصویب کرده است، تمامی ساختارهای زیربنایی اطلاع رسانی حساس و مهم کشور باید کلیه اطلاعات و داده های خود را فقط در داخل چین ذخیره کنند.

چین می خواهد اطمینان حاصل کند که فضای سایبری و شبکه فناوری اطلاع رسانی در کشور در امنیت کامل است بخصوص آنکه تا پایان امسال قرار است کنگره بزرگ حزب حاکم کمونیست برگزار شود.

اداره فضای سایبری و موسسه تحقیقات اطلاع رسانی چین در بیانیه هایی اعلام کرده اند که این تدابیر مشکلی برای کاربران ایجاد نخواهد کرد.

چین همچنین در راستای اعمال محدودیت های بیشتر بر روی اینترنت، پنجم بهمن ماه جاری دسترسی به شبکه مجازی خصوصی موسوم به «وی پی ان» را ممنوع کرده بود.
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر