بازدید 4018

ترامپ، قانون بخواند!

کد خبر: ۶۶۴۵۳۷
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۲ 07 February 2017
روزنامه جمهوری اسلامی در سرمقاله امروز نوشت:
 
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور تازه کار آمریکا در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز، جمهوری اسلامی ایران را بزرگترین حامی تروریسم دانست و برای این ادعای خود، سه دلیل نیز آورد که عبارتند از نقض حقوق بشر، حمایت از دشمنان اسرائیل و تقویت بنیه موشکی خود.
 
آوردن این سه دلیل، روشن‌ترین نشانه ناشی بودن دونالد ترامپ در کار سیاست یا بی‌خبر بودن وی از واقعیات آمریکا و جهان است. اگر هیچیک از این دو نباشد باید گفت رئیس‌جمهور جدید آمریکا خود را به نادانی می‌زند و درصدد فریب افکار عمومی جهان است.
 
نقض حقوق بشر، چیزی است که بالاترین و آشکارترین نمونه‌اش را خود دونالد ترامپ در اولین هفته ورودش به کاخ سفید مرتکب شده است. او طی فرمانی دستور داد از ورود اتباع هفت کشور حتی با داشتن ویزای قانونی و معتبر آمریکا جلوگیری شود. این فرمان، آشکارا نقض حقوق کسانی است که در چارچوب قانون خود آمریکا از سفارتخانه‌های آن کشور ویزا دریافت نموده و مقدمات سفر به آمریکا را فراهم کرده‌اند. به همین دلیل، این اقدام ترامپ با واکنش قضات آمریکائی مواجه شد و آنها اعلام کردند رئیس‌جمهور حق ندارد چنین فرمانی صادر کند زیرا قانون بالاتر از همه کس و همه چیز است حتی از رئیس جمهور.
 
اگر علاوه بر ترامپ، به سابقه دولت آمریکا نیز مراجعه کنیم، با پرونده‌ای پر از نقض حقوق بشر مواجه خواهیم شد. از فاجعه استفاده از بمب اتمی در هیروشیما تا جنایات جنگی در ویتنام تا کودتای 28 مرداد 1332 در ایران تا دخالت‌هائی که دولت آمریکا در کشورهای آمریکای لاتین کرده تا زندان گوانتانامو و تا رفتار تبعیض آمیز و ضد بشری با رنگین پوستان در خود آمریکا همگی مصادیق روشن نقض حقوق بشر هستند که پرونده دولت آمریکا را سنگین و سیاه کرده‌اند. این دولت به ویژه رئیس جمهوری که در اولین روزهای زمامداری خود مرتکب آشکارترین نقض حقوق بشر شده حق ندارد به هیچ کشور دیگری اتهام نقض حقوق بشر بزند.
 
حمایت از دشمنان اسرائیل اگر با ادبیات سیاسی تفسیر شود یعنی حمایت از کسانی که در برابر غصب، نژادپرستی و جنایات جنگی رژیم صهیونیستی مقاومت می‌کنند. جمهوری اسلامی ایران از حزب‌الله لبنان و جنبش‌های مقاومت در فلسطین حمایت می‌کند زیرا آنها در برابر رژیم صهیونیستی که نامشروع و غاصب و جنایتکار است ایستادگی می‌کنند. پرونده این رژیم اشغالگر پر است از جنایات جنگی و تخلف از قطعنامه‌های سازمان ملل. به همین دلیل رژیم صهیونیستی، در راس تروریسم دولتی قرار دارد و دولت آمریکا به دلیل حمایت از چنین رژیمی، بزرگ‌ترین حامی تروریسم است.
 
تقویت بنیه موشکی جمهوری اسلامی ایران، حق ملت و دولت ایران است و این اقدام با هیچیک از مقررات بین‌المللی و توافق‌های چندجانبه از جمله برجام هیچ منافاتی ندارد. بنابراین، ایراد و اعتراض باید به آقای ترامپ شود که چرا برخورداری ایران از بنیه دفاعی را برنمی تابد درحالی که ایران داوطلبانه از سلاح اتمی فاصله گرفته و آمریکا برخلاف مقررات آژانس بین‌المللی اتمی دارای زرادخانه سلاح اتمی است و هنوز حاضر نشده به قطعنامه‌های آژانس گردن نهد و این سلاح‌های مخرب را نابود نماید.
 
بدین ترتیب، هیچیک از دلایل رئیس‌جمهور جدید آمریکا در مورد جمهوری اسلامی ایران قابل قبول و منطقی نیستند و بهتر است آقای ترامپ از این پس قبل از سخن گفتن در مورد مسائل بین‌المللی به ویژه جمهوری اسلامی ایران، اولاً به قوانین بین‌المللی مراجعه نماید و ثانیاً با افراد صاحبنظر و قانون دان که در آمریکا نیز کم نیستند مشورت نماید و قانون بخواند تا حرف‌هائی نزند که مورد تمسخر قرار گیرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل