بازدید 6663

چرا روغنهای تراریخته برچسب ندارند؟

دبیر انجمن روغن نباتی در واکنش به این امر که چرا بر روی روغنهای تراریخته برچسب زده نمی‌شود گفت: الزامات تشخیص تراریخته در مواد اولیه روغن وجود ندارد که بتوانیم بر روی بسته‌بندی این محصول برچسب تراریخته‌ای نصب شود.
کد خبر: ۶۶۴۴۶۷
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۰ 06 February 2017
 دبیر انجمن روغن نباتی در واکنش به این امر که چرا بر روی روغنهای تراریخته برچسب زده نمی‌شود گفت: الزامات تشخیص تراریخته در مواد اولیه روغن وجود ندارد که بتوانیم بر روی بسته‌بندی این محصول برچسب تراریخته‌ای نصب شود.

به گزارش تسنیم، محمودی امروز در حاشیه نشست خبری سفارت مالزی در ایران به مناسبت ترویج روغن پالم اظهار کرد: الزامات تشخیص تراریختگی در مواد اولیه وارداتی روغن وجود ندارد که بخواهیم برچسب تراریختگی بر روی محصولات نصب کنیم.

وی افزود: چون امکان تشخیص تراریختگی یا غیر تراریختگی بودن روغن‌های وارداتی وجود ندارد نمی‌خواهیم یک ذهنیت منفی ایجاد شود به همین دلیل اعلام تراریختگی نمی‌شود اما باید در نظر داشته باشیم که بنده اطلاعات علمی در خصوص کیفیت محصولات تراریخته ندارم.

دبیر انجمن روغن نباتی ادامه داد: اطلاع‌رسنی درباره تراریختگی در دنیا مرسوم است و تراریخته بودن بر روی محصول درج می‌شود و باید مصرف ‌کنندگان تشخیص دهند که آن محصول را خریداری کنند یا نه.

محمودی تصریح کرد: دستگاه‌های متولی در این ارتباط برنامه‌ریزیهایی دارند که هر موقعی که الزام باشد این طرح را اجرا کرده و بر روی محصولات برچسب تراریختگی می‌کنند اما تاکید می‌کنم در خصوص کیفیت تراریخته‌ها اطلاعات لازم را ندارم.

وی با اشاره به اینکه ماهانه 120 هزار تن روغن در کشور مصرف می‌شود گفت: 95 درصد روغن مصرفی کشور از سه دانه سویا، آفتاب و پالم تهیه می‌شود و مابقی روغنها مانند کلزا حداکثر 5 درصد در ادین بازار سهم دارند.

* ماهانه 30 هزار تن روغن پالم در کشور مصرف می‌شود

وی یادآور شد: از مصرف 120 هزار تن روغن مصرفی ماهانه در کشور 30 هزار تن یا 25 درصد پالم است.

دبیر انجمن روغن نباتی با اشاره به اینکه به اندازه سه ماه ذخیره روغن در کشور وجود دارد، گفت:‌در شرایط فعلی که واردات این محصول راحت است ذخیره کردن بیش از حد و اندازه روغن به صلاح نیست زیرا امکان خراب شدن محصول وجود دارد.

محمودی در واکنش به ارائه تخفیف‌های 25 درصدی توسط برخی از برندهای روغن نباتی گفت: این تخفیف براساس سیاست توزیع و فروش شرکتها و برای جلب مشتریان انجام می‌شود و معمولا این شرکتها به جای انجام تبلیغات محیطی به ارائه تخفیف روی می‌آورند.

وی درباره احتمال افزایش روغن در پایان سال گفت: ما به دنبال متعادل کردن قیمت روغن نباتی هستیم و در صورتی که هزینه‌های مضاعف را بردوش ما نگذارد قیمت‌ها افزایش نمی‌یابد.

دبیر انجمن روغن نباتی افزود: هم انیکه برای واردات برخی از روغنها 40 درصد تعرفه پرداخت می‌کنیم و در صورتی که این تعرفه‌ها کاهش پیدا نکند احتمال افزایش قیمت براری سال آینده وجود دارد.

* بررسی کاهش تعرفه واردات روغن در دولت

محمودی یادآور شد: کاهش تعرفه واردات روغن داده شده است و در دولت در دست بررسی است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار