بازدید 11084

23 هزار روستا به اینترنت متصل شدند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امشب با اعلام این خبر به خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما در گرمسار گفت : تا پایان دولت یازدهم 90 درصد از روستاهای بالای 20 خانوار به شبکه اینترنت متصل خواهند شد .
کد خبر: ۶۶۴۴۶۴
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۰ 06 February 2017
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امشب با اعلام این خبر به خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما در گرمسار گفت : تا پایان دولت یازدهم 90 درصد از روستاهای بالای 20 خانوار به شبکه اینترنت متصل خواهند شد .

محمود واعظی با بیان اینکه خدمات شبکه ملی اطلاعات باید به روستاها هم ارائه شود گفت : این خدمات شامل خدمات سلامت ، آموزش ، تجارت و کشاورزی است .

وی راه اندازی شبکه ملی اطلاعات کشور را خواسته جدی رهبر معظم انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت : این خواسته معظم له در شورای عالی فضای مجازی و برنامه های پنجم و ششم توسعه هم مطرح شده و دولت یازدهم با اولویت در این باره کار کرده است .

واعظی گفت : فاز اول شبکه ملی اطلاعات در هفته دولت و فاز بعدی آن هم امروز ( دو شنبه ) در کشور به بهره برداری رسید و هدف آن تولید محتوا و ارائه خدمت در داخل کشور است .

واعظی تصریح کرد : تامین امنیت شبکه ، حفظ حقوق شهروندی ، صیانت از حریم خصوصی و رفع شکاف دیجیتالی از اهداف برقراری این شبکه است .

وزیر اطلاعات و فناوری اطلاعات همچنین اشتغالزایی را از دیگر رویکردهای فعالیت این شبکه و زیر ساخت های آن عنوان کرد و گفت : در حالیکه برای ایجاد سایر مشاغل بین 200 تا 500 میلیون تومان سرمایه گذاری لازم است برای توسعه مشاغل مبتنی بر حوزه ICT با 25 تا 30 میلیون تومان می توان اشتغالزایی کرد .

محمود واعظی که عصر امروز برای افتتاح طرح های زیر ساخت ارتباطات استان سمنان وارد گرمسار شده است ، با اظهار رضایت از توسعه سه برابری پهنای باند و شبکه انتقال گرمسار گفت : در این سفر 33روستای این شهرستان به اینترنت متصل و اپراتورهای نسل سه و چهار هم در ایوانکی و گرمسار راه اندازی می شود .

وزیر اطلاعات و فناوری اطلاعات گفت : فردا ( سه شنبه ) پروژه هایی با اعتبار 15 میلیارد تومان در استان سمنان به بهره برداری می رسد و تا پایان دولت یازدهم هم هشت میلیارد تومان دیگر در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان سمنان سرمایه گذاری خواهد شد .
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان