بازدید 3656

صالحی: دولت ترامپ باید به برجام عمل کند

کد خبر: ۶۶۴۴۴۷
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۱ 06 February 2017
رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان با بیان این که دولت جدید آمریکا باید به برجام عمل کند، تصریح کرد: ان‌شاءالله به لطف خداوند در سال ۹۶ شاهد آغاز بهبود شرایط اقتصادی خواهیم بود.

به گزارش ایسنا، علی اکبر صالحی عصر دوشنبه در جمع خبرنگاران در فرمانداری قم، با بیان این که در روزهای اخیر ۱۴۹ تن کیک زرد خریداری و به کشور وارد شده است، گفت: با میزان ۲۱۰ تنی که در گذشته وارد کرده بودیم، جمع ذخایر کیک زرد کشور به ۳۵۰ تن رسید.

وی ادامه داد: در ۱۳ سال گذشته تنها ۷۰ تن کیک زرد تولید کرده بودیم. برای تأمین یک سال نیروگاه بوشهر نیازمند ۲۰۰ تن هستیم که این میزان تولید سابق کشور اصلا کافی نبود.

وی با بیان این که اگر موانعی پیش روی کشور بوده، آیا برجام ۶۰ تا ۷۰ درصد موانع را رفع نکرده است، گفت: صادرات نفت و فراورده‌ها سه و نیم میلیون بشکه شده است در حالی که قبل از آن در کل یک و نیم میلیون بشکه بوده است. آیا این دستاورد نیست؟

صالحی با تاکید بر این که ما هنوز مطالبه‌گر هستیم و بعد از برجام دو قرارداد مهم با شرکت بوئینگ و ایرباس بسته شده است، تصریح کرد: بانک‌های بزرگ باید وارد شوند، ولی این مطالبه‌گری به مفهوم نفی برخی از حقایق نیست. راه‌ها باز شده است و ان‌شاءالله به لطف خداوند در سال ۹۶ شاهد آغاز بهبود شرایط اقتصادی خواهیم بود.

رئیس سازمان انرژی اتمی در بخش دیگری از سخنان خود با توجه به تهدیدات ترامپ نسبت به لغو برجام، تصریح کرد: هر دولتی باید به تعهدات دولت سابق متعهد بماند و اگر دولتی بخواهد بدون انقلاب چنین کاری انجام دهد قطعا به اعتبار خود ضربه زده است.

صالحی تأکید کرد: این که آمریکا توافقنامه‌ای را امضا کند و پس از برگزاری انتخابات با روی کار آمدن دولت، دیگران آن را کنار بگذارند، در حقیقت اعتبار کشور و نظام خود را زیر پا گذاشته است.

وی ادامه داد: نکته دیگر آن که برجام امضای شخص اوباما نبود بلکه امضای یک حکومت بود و او از جایگاه حقوقی و حکومتی چنین کاری کرد نه شخصی که اکنون بخواهند لغو کنند.

رئیس سازمان انرژی اتمی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص توقف صنعت هسته‌ای ایران، با اشاره به سخنان اخیر ترامپ که برجام را بدترین قرارداد در تاریخ امریکا عنوان کرده، اظهار کرد: اگر واقعا این برجام صنعت هسته‌ای ایران را متوقف کرده و پاشانده است چرا وی برجام را مفتضح‌ترین قراردادی می‌داند که آمریکا در طول تاریخ با یک کشور بسته است و اگر این گونه بود که مخالفان ما می‌گویند، چرا آنها این قدر ناراحت هستند؟

صالحی با تاکید بر این که باید نقدها منصفانه باشد، اظهار کرد: مردم عزیزی که واقعا دلسوز هستند، به خاطر اخبار غلطی که می‌رسد دچار تصورات خلاف واقع می‌شوند و این موضوع مسئولیت الهی دارد.

وی تاکید کرد: اگر کسانی به خاطر مواضع حزبی خود مردم را با دروغ‌پردازی و سخنان بی پایه و اساس ناامید کنند، باید در درگاه خدا جوابگو باشند.

رئیس سازمان انرژی اتمی در واکنش به خبری که در یکی روزنامه‌ها از قول وی آورده بود «ترامپ همه چیز را خراب کرده است»، گفت: من چنین جمله‌ای را نگفته بودم و روزنامه وطن امروز که آقای بذرپاش مسئول آن است و از دوستان ما هستند، نمی‌دانم این مطلب را از کجا آوردند و منتشر کردند.

وی تاکید کرد: ما اهل تکذیب و تأیید مطالب نیستیم اما به مسئولان رسانه‌ها توصیه دارم که اخبار موثق را منتشر کنند؛ چرا که در غیر این صورت اعتبار خود را از دست خواهند داد.

صالحی در مورد دیدارهای امروز خود با مراجع عظام تقلید نیز گفت: مسئولان نظام برای این که بتوانند خدمت را همراه توفیق کنند، نیاز به دعای خیر مراجع دارند. امروز گزارش مختصری از آخرین وضعیت توافق هسته‌ای به خدمت مراجع ارائه کردیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی با تأکید بر این که در شرایط حساس کنونی ما نیاز به انسجام داخلی داریم، افزود: مراجع بزرگوار هم همگی تأکید داشتند ما باید این چندصدایی را به‌گونه‌ای نشان بدهیم که سبب تفرقه نشود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر