بازدید 3683

کسب قله‌های جدید در معاملات سکه آتی

اگرچه اخبار مربوط به سیاست‌های جدید ترامپ نتوانست بازار داخلی ارز را هیجانی کند، اما روز یکشنبه شاخص بازار ارز از کانال سکه تحریک شد.
کد خبر: ۶۶۴۳۸۰
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۳ 06 February 2017
اگرچه اخبار مربوط به سیاست‌های جدید ترامپ نتوانست بازار داخلی ارز را هیجانی کند، اما روز یکشنبه شاخص بازار ارز از کانال سکه تحریک شد.

به گزارش تابناک اقتصادی، ازطرفی پیش بینی‌ها از روند رو به بالای اونس در هفته جاری و از سوی دیگر افزایش تقاضا برای طلا و سکه به‌دلیل ایام مبارک دهه فجر موجب رشد بهای سکه در بازار نقدی شده بود که بازار آتی نیز با تبعیت از بازار نقدی روند مثبتی را به ثبت رساند.

به این ترتیب روز گذشته قیمت سکه در معاملات آتی بورس کالای ایران نیز در هر ۵ سررسید روند صعودی را تجربه کرد؛ به طوری‌که براساس آمار معاملات، سکه تحویل اسفندماه با ثبت قیمت یک میلیون و ۲۲۸ هزار تومان، افزایش 0.51 درصدی را تجربه کرد. این در شرایطی است که قرارداد تحویل اردیبهشت ۹۶ با قیمت یک میلیون و ۲۷۳ هزار تومان رشد 0.54 درصدی را به ثبت رساند.

ازسویی سکه تحویل تیر سال آتی با نرخ یک میلیون و ۳۱۴ هزار تومان به فروش رسید و با افزایش 0.47 درصدی همراه شد. همچنین سررسید شهریورماه سال آینده با نرخ یک میلیون و ۳۵۴ هزار تومان معامله و رشد 0.56 درصدی را تجربه کرد و در پایان نیز سررسید آبان سال ۹۶ با قیمت یک میلیون و ۳۹۸ هزار تومان معامله شد و افزایش 0.57 درصدی را به ثبت رساند.

نگاهی به بازار نقدی

در هفدمین روز بهمن ماه، دلار معاملات خود را با قیمت ۳ هزار و ۸۵۹ تومان آغاز کرد که ۱۳ تومان بالاتر از روز شنبه بود. در ادامه روز، این ارز رشد بیشتری را تجربه کرد و درنهایت با قیمت ۳ هزار و ۸۶۵ تومان به کار خود پایان داد که ۱۹ تومان بالاتر از روز شنبه بود.

سکه نیز طی این روز همزمان با رشد بهای دلار، از مرز یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان عبور کرد و به قیمت یک میلیون و ۲۰۱ هزار تومان رسید که این قیمت که ۸ هزار تومان بالاتر از روز ابتدایی هفته بود، موجب شد فلز گرانبهای داخلی به بالاترین قیمت از ۲۳ دی‌ماه برسد. همچنین نیم سکه و ربع سکه به ترتیب ۶۲۹ و ۳۳۳ هزار تومان داد و ستد شد.

معاملات آپشن

دیروز ۳۳۰ قرارداد اختیار خرید و ۱۴۶ قرارداد اختیار فروش سکه در سررسید اسفند امسال در بورس کالا منعقد شد. در قرارداد اختیار خرید سکه که در ۴ نماد معاملاتی فعال بود، قیمت اعمال یک میلیون و ۱۲۵هزار تومان ۳۰ قرارداد، قیمت اعمال یک میلیون و ۱۷۵هزار تومان ۶۳ قرارداد، قیمت اعمال یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان ۱۰ قرارداد و قیمت اعمال یک میلیون و ۲۲۵هزار تومان ۲۲ قرارداد به ثبت رسید. همچنین قرارداد اختیار فروش سکه نیز در سه نماد معاملات جریان داشت، قیمت اعمال یک میلیون و ۱۲۵هزار تومان ۷ قرارداد، قیمت اعمال یک میلیون و ۱۵۰ هزار تومان ۶۲ قرارداد، قیمت اعمال یک میلیون و ۱۷۵هزار تومان ۷۷ قرارداد به ثبت رسید. ازطرفی جمع معاملات اختیار سکه نیز طی روزهای شنبه ویکشنبه  نیز به یک هزار و ۶۵ قرارداد رسید.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار