بازدید 1549

مخالفت لیبی با اسکان مهاجران در خاک این کشور

رئیس دولت الوفاق ملی لیبی بر مخالفت با اسکان مهاجران در خاک این کشور تأکید کرد.
کد خبر: ۶۶۴۳۳۶
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۳ 06 February 2017
رئیس دولت الوفاق ملی لیبی بر مخالفت با اسکان مهاجران در خاک این کشور تأکید کرد.

به گزارش فارس، «فایز السراج» در دیدار با «دیدیه ریندرز» معاون نخست‌وزیر و وزیر خارجه بلژیک، در بروکسل راهکارهای توسعه روابط مشترک و امکان آموزش کادر پزشکی لیبی در بلژیک را بررسی کرد.

پایگاه بوابه الوسط گزارش داد که در این دیدار دو طرف همچنین «محمد الطاهر» وزیر خارجه لیبی نیز حضور داشت و السراج به تشریح تحولات سیاسی در لیبی و دستآوردهای این کشور در مبارزه با داعش و آزادسازی شهر سرت پرداخت و گفت که مبارزه با داعش در بنغازی ادامه دارد.

السراج همچنین اظهار داشت که هزینه این جنگ کشته شدن صدها جوان لیبیابی و زخمی شدن هزاران نفر از آنها بود و ما از مسئولان بلژیک و کشورهای عضو اتحادیه اروپا می‌خواهیم که دریافت ویزا برای مجروحان لیبیایی جهت سفر به این کشور برای درمان را تسهیل نمایند.

وی در خصوص موضوع مهاجرت غیرقانونی نیز بر مخالفت کامل لیبی با اسکان مهاجران در این کشور تأکید کرد و گفت که لیبی تنها همانند گذرگاهی برای این مهاجران است نه منبع صادرکننده آنها.

سرتیپ «أیوب قاسم»سخنگوی نیروهای دریایی لیبی روز یکشنبه(دیروز) اعلام کرد که این نیروها طی یک هفته گذشته دستکم 1131 مهاجر را در نزدیکی شهر صبراته واقع در غرب این کشور توقیف کردند.

وی اظهار داشت که نیروهای گارد ساحلی پنج‌شنبه گذشته 431 مهاجر را که سوار بر چهار قایق پلاستیکی بودند در سواحل مصراته توقیف کردند و 27 ژانویه نیز حدود 700 مهاجر را که سوار بر سه قایق چوبی بودند، توقیف کردند.   

وی افزود که این مهاجران غیرقانونی از جمله شماری زن و کودک از اتباع چند کشور آفریقایی بودند.

 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل