بازدید 28314

عیدی کارمندان نباید کمتر دو میلیون تومان باشد/ این پرداخت عین بی عدالتی است

در حالی که بسیاری از دستگاه های دولتی و شرکت های وابسته به دولت، به مدیران خود حقوق های نجومی و پاداش های کلان می دهند، انتظار این بود که دولت مبالغ بیشتر از این را به کارمندان خود می داد، چون مبلغی که قرار است به کارمندان داده شود، نه تنها هیچ یک از مشکلاتشان را حل نمی کند، بلکه به نوعی توهین به آنان نیز هست.
کد خبر: ۶۶۴۳۲۸
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۹ 07 February 2017
هیأت دولت در جلسه روز گذشته خود، پاداش پایان سال 95 یا عیدی کارکنان دولت را تعیین کرد. در نشست دیروز، به دستگاه های اجرایی، نیروهای مسلح، نیروی انتظامی و قوه قضاییه و دیگر دستگاه های اجرایی مشمول قوانین خاص اجازه داده شد، به کارمندان خود (اعم از رسمی، ثابت، پیمانی، خرید خدمت، قراردادی و موقت)، اعضای هیأت علمی دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی و تحقیقاتی و قضات ـ که تمام وقت اشتغال به کار دارند ـ مبلغ ثابت 7 میلیون و 705 هزار ریال به نسبت مدت خدمت تمام وقت در سال 1395 به عنوان پاداش آخر سال (عیدی) در بهمن امسال از محل بودجه مصوب دستگاه های اجرایی پرداخت کنند.

به گزارش «تابناک»؛ همچنین بر پایه تصمیم هیأت دولت، پرداخت هر گونه وجه دیگری به عنوان پاداش آخر سال (عیدی) یا عناوین مشابه ممنوع است و ذی حسابان و مدیران امور مالی دستگاه های اجرایی، مکلف اند نظارت لازم را اعمال کرده و موارد خلاف را گزارش کنند.

اما تعیین این میزان پاداش برای آخر سال با واکنش های زیادی از سوی کارمندان و کارکنان دولت و همچنین برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی مواجه شد، به گونه ای که برخی از نمایندگان مجلس، این میزان عیدی را توهین به کارکنان دولت قلمداد کرده اند.

علی کرد در گفت و گو با تابناک در این باره اظهار داشت: آنچه دولت در روز گذشته برای عیدی پاداش کارمندان در نظر گرفته، مبلغ بسیار ناچیزی است. کارمندان دولت پس از دوازه ماه کار و تلاش، انتظار داشتند در پایان سال بتوانند با این مبلغ، بخشی از مشکلات خود را در شب عید برطرف کنند.

این نماینده مجلس گفت: این حق طبیعی کارمندان است که بعد از یک سال تلاش، بتوانند حداقل های رفاهی خود را از دولت طلب کنند. من به عنوان یک عضو کمیسیون اجتماعی، به این مبلغ ـ که به هیچ عنوان در شأن کارکنان دولت نیست ـ  اعتراض دارم و قطعا در هفته آتی در مجلس نسبت به این بی عدالتی واکنش نشان خواهم داد.

وی ادامه داد: در حالی که بسیاری از دستگاه های دولتی و شرکت های وابسته به دولت، به مدیران خود حقوق های نجومی و پاداش های کلان می دهند، انتظار این بود که دولت مبالغ بیشتر از این را به کارمندان خود می داد، چون مبلغی که قرار است به کارمندان داده شود، نه تنها هیچ یک از مشکلاتشان را حل نمی کند، بلکه به نوعی توهین به آنان نیز هست.

وی افزود: منصفانه این بود که مبلغی حدود دو میلیون تومان برای هر کارمند در نظر گرفته می شد؛ اما این مبلغ خیلی ناچیز است؛ هر چند حدود یک ماه دیگر دولت فرصت دارد تا ارقام خود را اصلاح کند.

وی همچنین یادآور شد: باید در این مبلغ تجدید نظر و مبلغی که در خور شأن کارمندان است به افراد پرداخت شود. وقتی دولت این گونه با کارمندان خود برخورد می کند، هم انگیزه کاری را از آنان می گیرد و هم حق کسانی که بیرون دولت هستند، از بین می رود.

وی در پایان گفت: بهتر بود به جای حیف و میل هایی که دستگاه های دولتی در سیستم خود دارند، مبالغی بر عیدی کارمندان افزوده می شد. این در حالی است که برخی از هزینه های دولت بسیار زیاد است و اگر مدیریت درستی بر آن می شد، اکنون با این حجم از نارضایتی در کشور روبه رو نبودیم.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷۱
انتشار یافته: ۱۱۴
طقلک کارمندا یه بار میخوان ببینن کارگرا چی میکشن سختشونه
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
آخه کارمند چکار می کنه ؟ فقط پول نشستن رو صندلی رو می گیره که مثلا هفته ای 5 دقیقه کار کنه
انگار دارند صدقه میدهند !!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۲
باز هم دست دولت در جیب مردم
تورم 50 درصد افزایش عیدی 10 درصد
من جند روزه کارم به ادارات افتاده تازه میفهمم چه خبره
هیچ کدوم از کارمندا کار انجام نمیدن
حیف پاداشی که به اینا بدی
از سرشون هم زیاده
پاسخ ها
لیسانس فیزیک هسته ای بیکار
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
درسته چون کارمندها به اندازه حقوقشون کار میکنن نه بیشتر
کارمندم اما کارمند نشدم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
.حق داری عزیزم ولی خبر نداری از ماجرای کارمندی ما. نمی دانی مدیرکان نالایق چه می کنند با ما. خبر نداری عزیزم. خبرنداری وقتی می گوییم کار عبث را باید قطع کرد و کار درست باید... بهمون می خندند.
مردم را به مسخره گرفتن گرانی 50 درصد حقوق 10 در صد تورم در ذهن دولت پایین آمده نه در جیب مردم
میلیاردها احسنت!!
وقتی مسئولین از وضعیت قیمتها و مخارج اطلاع دارند ولی سطح حقوق و عیدی و پاداش ابواب جمعی ادارات دولتی را اینگونه تعیین میکنند صرفا مجوزی برای تامین هزینه های زندگی از راههای غیر قانونی مثل گرفتن شیرینی و زیر میزی و غیره میباشد و اگر فرد انسان شریفی باشد و به این اعمال دست نزند مجبور به دو و یا چند شغله شدن میگردد که خود تبعات فراوان دیگری برا خود فرد خانواده و جامعه دارد.
درود به شرف نمايندگان دلسوز مردم
چرا دولت از حق زن و بچه ما كارمندان مزنه و از اون طرف مديران ما حقوقهاي ميليوني و انواع پاداش ها رو دريافت ميكنن
عدالت كجا است آقاي روحاني
پیشنهاد خوبیه
ایشان ردیف بودجه این طرح را هم اعلام کنند.
در ضمن برای کارگران بخش خصوصی هم نظرشان را اعلام فرمایند.
نماینده جان عزیز عیدی شما که براهه.اول سال وقتی قانون بودجه را تصویب می کنیدو با اکثریت اعضا این قانون و این مبلغ عیدی تصویب کردید یادتون نبود که دارید به کارمندان توهین میکنید....راستی عیدی شما چقدره جیگررررررررر؟
به نظر من که اصلن هم بی عدالتی نیست. کارمندان دولت امکاناتی دارن که همه خبر داریم و ارزشش خیلی بیشتر از این تفاوت عیدیه. از امکانات رفاهی بگیر تا کمک های غیر نقدیو تخفیفات و ساعات و فشار کاری به مراتب کمتر از کارمندان بخش خصوص.
پاسخ ها
علی از بهشهر
| Lithuania |
۰۲:۰۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۲
ب قرآن اینطور نیست
كارمند(مثلا)
| Saudi Arabia |
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۶
من چن تا از امكانات رفاهي فوق العاده كارمندي رو كه دولت در ختيار اين بنده حقير قرار داده براتون ليست مي كنم شما لذت ببر
1-هر روز 150 كيلومتر فاصله از منزل تا اداره
2- با ماشين شخصي
3- بدون يك ريال هزينه اياب و ذهاب
4- اضافه كار به مدت 5 سال ثابت بدون يك ريال افزايش ماهي 100 تومن
5- كار در شرايط بهداشتي و ايمني اسفناك
6- كار صحرايي بدون يك ريال حق ماموريت
7- هتل و غذا خوري و ... صفر صفر صفر
8- ماهي 300 هزار هزينه اياب ذهاب از جيب
9- لابد باورت نميشه
10- منم همينطور چون تو فاميل همه دارن مسخرم ميكنن
بازم دم انتخابات شد آقایون نجومی بگیر سر ما کارمندا دعواشون شد!!
پاسخ ها
نجی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۹
شما مگر هلند نیستی؟ هنوز هم از دولت ما حقوق می گیری؟
قانونگذار عيدي كاركنان دولت را در ماده 75 قانون مديريت خدمات كشوري معادل 5000 امتياز تعيين كرده است كه هر سال در ضريب ريالي سالانه ضرب و تعيين مي‌شود. كه اين ضريب در سال 1395 معادل 1541 بوده است . راهكار حل مسئله اين است كه دولت منابع مالي لازم براي اين امر را تامين و پيشنهاد افزايش امتياز اين حكم را در قالب لايحه به مجلس تقديم كند و مجلس آن را تصويب نمايد.
جناب اقای کرد شما که دقدقه ملت را داری و این مبلغ را توهین به کارمندان محترم میدانید بهتر نبود طی طرحی نسبت به اصلاح فصل اول بودجه(هزینه های پرسنلی) سال نود وپنج اقدام و ضمن مشخص کردن منابع تآمین بودجه اصلاحات لازم را در بودجه سال جاری در مجلس انجام میدادید و به عنوان یک قانون به دولتی ها ابلاغ میفرمودید که دولتی ها هم هیچ راه فراری از اجرای ان قانون نداشته باشند!!کارمندان محترم دولت اگاهند و هیچ توجهی به این طور اظهار نظرهای تبلیغاتی ندارند شما هم لطف کنید نه خودتان و نه دیگر نمایندگان محترم را با فرمایشات عوامفریبانه خود نا اگاه فرض نکنید.اجرکم عندالله
به نظر من کمپینی در این خصوص راه بیافتد بسیار خوب است. به نظر بنده هم این عیدی و عیدی سال های قبل توهین به کارمندان بوده و هست.
هيچ هم توهين نيست .
من 17 ساله كارمنده دولتم با مدرك فوق ليسانس مهندسي صنايع حقوقم 1700000 تومن هست خوب اگر عيدي رو بر اساس حقوق بدهند همين ميشه .
اون حقوق نجومي هم كه فرموديد براي عده اي خاصه كه شامل امثال بنده نميشه .
روحاني مچكريم .
هر سال همین را می گویند ولی اداراتی که درامد دارند حتی تا 10 میلیون به کارمندان ساده خود پاداش اخر سال غیر از عیدی اعلام شده می دهند و هییت فقط معلمان هستند که دست خالی می مانند
شما یه حساب سرانگشتی بکن......اگه دو تا بچه داشته باشی بخوای براشون لباس و کفش بخری که همش رفته...برای خانم که باید دنبال وام بود که لباسو کفش بخره...میمونه خود بدختمون که همون کهنه های سال پیشو باید بدیم خشکشویی....تو این شرایط اون 770 رو باید به عنوان کمک هزینه خرید آجیل ومیوه منظور کنن....
کاملا با نظر شما موافقم من خودم در حال حاضر زیرمجموعه تامین اجتماعی هستم و عیدی نسبتا مناسبی رو دریافت می کنم ولی به نظرم عدد عیدی بازنشسته های کشوری بسیار پایین است و باید حتما اصلاحاتی در اون انجام بشه بخصوص اینکه این عزیزان اغلب دارای نوه و عروس و داماد ... هستند و هزینه های بیشتری دارند عدد پرداختی دولت بسیار پایین است و برای بازنشستگان حتما باید اصلاح شود . کارمندان فعلی دولت در قالب اضافه کاریو عناوین دیگر به هر حال ارقامی رو دریافت می کنند اما بازنشستگان تقریبا هیچی
بی عدالتی اینه که شما کارمند دولت هستید...
مردم باید برای همه چیز مالیات بدهند تا حقوق شما کارمندهای دولت پرداخت بشه.‌‌‌...
پاسخ ها
مهران
| United States of America |
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۹
کارمندان دولت قبل از دریافت پول مالیات دولت را می هند در حالیکه شما بعد از اتمام سال اون هم اقساطی مالیات را پرداخت می کنید تازه اگر مالیات بده باشید
علی از بهشهر
| Lithuania |
۰۲:۰۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۲
ایول مهران
در ضمن آقای ناشناس حقوق ما دستمزد کار ماست
نکنه میخوای مجانی کار کنیم جیگررررررررررر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
فعلا که کارمندا هم از حقوق ماليات پرداخت ميکنند هم براي هر کالا و خدماتي که استفاده کنند مثل بقيه ماليات و ... رو حساب ميکنند. حداقل در مورد ماليات بي عدالتي در حق کارمندان هست نه غيرکارمندان
واقعا خجالت آور است به اصطلاح میخواستند جلو حقوقهای نجومی را بگیرند فقط زورشان به یک عده کارمند بی بضاعت میرسد که منتظر یک پاداش حداقلی شب عید جهت رفع نیازهای اولیه خود می باشد
واقعاکارمندان خیلی زحمت میکشندکه اگه دربخش خصوصی کارمیکردندمیفهمیدندکاریعنی چی خداییش پول چه کاری رو بایدبگیرند
روحانی مچشکریم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
اين مبلغ هم ندن سنگينتر است
آقای محترمی که عیدی کارمندان رو تعیین می کنی برو 775هزار تومان بردار بعنوان عیدی و بعد با 3 دختر و خودت و همسرت برو خرید عید بعد بیا و برای من تعریف کن که چه ها خریدی .
البته این که این مبلغ خیلی کمه حرفی نیست ولی پرداخت دو میلیون تومان به 8.5 میلیون نفر میشه 4.25 میلیارد دلار که واقعا عدد خیلی بزرگی هست( با نرخ دلار 4 هزار تومانی)
من همون بالایی هستم
محاسبه ریالی میشه 17 هزار میلیارد تومان
بهتره اسم عیدی روش نباشه
مثلا باشه اعانه آخر سال
و همچنین بازنشسته های دولتی که به زور یک ملیون می گیرند!
البته کارمندان دولتی، با مزایایی همچون حقوق بالا و پاداش و برخی مواد غذایی که در سال میگیرند و استخدام مادام العمر؛ و کار کمتر از هشت ساعت، و ..... اونقدر خوش به حالشون هست که شما نیاز نباشد نگرانشون باشید
من و همکارام توی یک اتاق هستیم اون قراردادش کارگری و من کارمندی جفتمون هم یک کار میکنم و کار اداری انجام میدیم ---منتهی ایشان با قرار داد کارگری حقوقش 25% کلا از من بیشتره و طی سال انواع مزایا براشون واریز میشه که ما هیچ کدام رو نداریم و عیدی آخر سالشون از من بیشتره --مدرک ایشان دیپلم ولی بنده دانشجوی فوق لیسانس هستم ---از شهرداری اسلامشهر---آیا انصاف است؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
منصور
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۹
شما احیانا در خانه سازمانی زندگی نمی کنید؟ اگرنه که حق با شماست ولی اکثر کارمندان در خانه سازمانی زندگی می کنند یا با برخی تسهیلات هزینه مسکن برای آنها بسیار ناچیز میشود. در حالی که کارگران از همان دستمزد دریافتی که بابت کار برای کل روز است باید هزینه سرسام آور مسکن را هم تامین کنند
منصفانه تر قضاوت کنیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
خونه سازمانی کجا بود خدا خیرت ...بده!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۲
من خودم با مدرک لیسانس به عنوان نیروی شرکتی تو زیر مجموعه وزادت دفاع دارم حقوق اداره کار میگیرم. اون وقت یه دیپلم رسمی دو و نیم برابر من داره حقوق میگیره بدون انجام کار تخصصی. از خدا بترس آه امثال من دامن خودت و خونوادتو میگیره
شما مسئولین اگر واقعا میخواهید انسان و مسلمان و شیعه بودن خود را نشان دهید و شعار پیرو علی (ع) بودن را ثابت کنید دریافتیهای نجومی پاداشهای نجومی تسهیلات نجومی و .... را قطع کنید ایا واقعا عرضه این کا را دارید ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ فقط فقط یک صدم ان را به عنوان عیدی به کارمندان بدهید اگر بدهید !!!!!!!!!!!!!!! هرگز !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
میگم جالبه ها! نزدیکه انتخابات شده , همه طرفدار مردم و کارمندهای دولت و ... شده اند! مثلا شما و این نمایندگان دلسوز مملکت!!! اونموقع که 300 و 400 عیدی میدانند کجا بودید؟ یک لینک بگذارید که اونموقع یک اعتراض خشک و خالی کرده باشید!!
احسنت .حرف دل مارو زدی .این مبلغ عین صدقه است
واقعا که حرف دل کارمندان را گفتید این اقایان ایا خودشان میتوانندبا 775تومن از پس هزینه های عید بربیایند در صورتیکه همه میدانیم خانه انان پر و فریزرشان برای یک سال پر از گوشت و... هست و در طول سال انقدر هزینه لباس و کفش ومایحتاج دیگر کرده اند که خرید شب عید مفهو می براشون نداره با این حال انها را در قرنطینه قرار داده و ببینند ایا این عید کفاف فقط میوه و سبزی و نان روزمره شان را میکند
اين همه بيكار برويد خدا را شكر كنيد كه كار داريد تمام بودجه كشور هزينه حقوق كارمندان است
تمام ارگانها بجز اموزش و پرورش بالای دو ملیون عیدی میدهند.
پرسنل بخش خصوصی حتی حقوق حداقل هم دریافت نمیکنن
بس کنید این سیاست کشور خراب کن را!
حقوقها را پایین بیاوردید. عیدی هم ندهید. حقوق مدیران را پایین بیاوردید و این مبالغ را صرف مسائل زیر بنایی کشور کنید. کشور را برای نسلهای بعدی نگه دارید
.
.
.
اگه قرار باشه توزیع ثروت خدادادی مردم بر اساس عدالت محوری انجام شود....
.
.

آنگاه فرق من شهروند درجه 3 با شهروند درجه 1 چیه ؟!...
ِ
ِ
ِ
خب من باید همیشه درجه 3 باقی بمونم تا اون بتونه حقوق و پاداش نجومی بگیره و وام های کلان بدون سود و بدون بازگشت
.
.
.
این نماینده مجلس میدونه چقدر به کارگران این مملکت ظلم میشه که اینهمه از کارمندان طرفداری میکنه!!!!! اینا کی هستند از کجا آمدن
وقتی دو نوع قانون برای پرداخت عیدی باشه بهتر از این نمیشه مدیران ارشد دستگاهها حقوق و وامهای نجومی گرفتن و می گیرن ولی دودش تو چشم کارمندای جز میره و از سر و ته حقوق و عیدی و وامشون به این بهانه میزنن
ای بابا .... ما کاررمندها سال هاست که به این توهین ها عادت کرده ایم.
خداییش خجالت آوره این مبلغ
باریکلا!
خدا بزرگ وکریم است.
اره کارمندا تفلکیا زیاد خسته میشن حقوق بالا مزایای عالی بعد کارگر بدبخت باید 12 ساعت در روز کار کنه تا شاید بخواد به زحمت 1800 عیدی بگیری .
اقا جای ما نفرات پیمانی با نیروهای رسمی عوض شود. ما همین مقدار عیدی همراه با کلیه مزایایی که طی سال میگیرند را از ته دل قبول می کنیم. هیچ اعتراضی هم نداریم.
در حالی که بسیاری از دستگاه های دولتی و شرکت های وابسته به دولت، به مدیران خود حقوق های نجومی و پاداش های کلان می دهند، انتظار این بود که دولت مبالغ بیشتر از این را به کارمندان خود می داد، چون مبلغی که قرار است به کارمندان داده شود، نه تنها هیچ یک از مشکلاتشان را حل نمی کند، بلکه به نوعی توهین به آنان نیز هست.

بهتر بود به جای حیف و میل هایی که دستگاه های دولتی در سیستم خود دارند، مبالغی بر عیدی کارمندان افزوده می شد. این در حالی است که برخی از هزینه های دولت بسیار زیاد است و اگر مدیریت درستی بر آن می شد، اکنون با این حجم از نارضایتی در کشور روبه رو نبودیم.
کمی هم قصه ما بازنشسته ها را بخورید با حقوق کم و پاداش عیدی 700تومانی چگونه خرج لباس و عیدی بچه ها و نوه هارا بدهیم باز جای شکرش باقیست برای کارمندان پاداش اضافه کار و سبدهای حمایتی دیگر هست اما بازنشسته شده ها با این وصف باید بروند بمیرند و خلاص.
اون 500 تومنش منو كشته
جناب علی کرد پس شما تو مجلس چیکاره اید . بار مالیش را حل کنید دولت محترم هم عمل خواهد کرد. توهین را شما به مردم میکنید که فکر میکنید مردم چیزی نمیفهمند . نکنه کار انتخاباتی میکنید و میخواهید موج سواری کنید
حال کردم
وقتی که خودتان در مجلس امتیاز عیدی را 5000 تصویب می کنید خوب نتیجه اش همین میشه یعنی 5000 امتیاز را باید در ضریب حقوق که در سال 1395 مبلغ 1541 ریال است ضرب کرد. شما مقصر هستید. دولت که قانون تصویبی مجلس را اجرا کرده است
ریخت وپاش های مدیران وحشتناک و سرسام آور است ، اونوقت عیدی کارمندان را شاقول و خط کش میگذارند ..........!!!!!
کارمند و انگیزه کاری مدتها مرده است باید بر سر مزار ان گربست
با این گرونی ؟!!!!!!!!!!!!!
بسمه تعالی
چه چیزی در شأن کارکنان دولت هست خاصه بازنشستگان که عیدش باشد.
وقتی یکی از سه چالش فرا روی انقلاب ناکارآمدی نظام اداری و به تبع آن ناکارآمدی مدیریت باشد؛ طبعا" عوامل انسانی سیستم اداری نقش مثبت و تعیین کننده در اداره امور کشور نخواهند داشت و لذا دولت با خیال آسوده همه ساله مبلغی با عنوان عیدی و در واقع صدقه به ابوابجمعی خود پرداخت می کند. مقایسه تعداد نیروی انسانی شاغل در بدنه دولتهای پیشرفته با کشور ما به خوبی گویای مطلب است.مثلا" ژاپن با 8 وزارتخانه و 40000 نفر کارمند نظام اداری حاکم بر جمعیت 120 میلیونی خود را عهده دار شده و به لطف اقتصاد نظام مند و توسعه یافته خود یکی از بالاترین حقوق ها را در سطح جهان به کارکنان بخش دولتی می پردازد. وظایف تعیین شده برای سمتهای سازمانی قابل ارزیابی دقیق کیفی و کمی بوده؛ به نحوی که گفته می شود به طور میانگین هر کارمند ژاپنی ماهانه معادل 1700000ین عاید دولت می کند و معادل یک دهم آن حقوق می گیرد.
چرا يك پرسنل شركت بايد 2400 ميليون بگيرد و كارمند 770 هزار تومان - چرا دولت انچه خود بايد بدهد كمتر از يك سوم كارفرماست غير از ان شركتها پاداشهاي كلان ديگري نيز به همه افراد ميدهند اين نابرابري بايد اصلاح شود
این برخی نمایندگان فوق الاشاره بهتر نیست قدری هم نگران کارگران بیچاره ای باشند که زیر یک میلیون تومان در ماه حقوق دریافت می کنن اون هم چند ماه یکبار حقوق میگیرند چرا باید کارمندان دولت از هر نظر اعم از حق و حقوق و مزایا با کارگران زحمت کش این ملت این مقدار تفاوت داشته باشند در صورتی که بیشتر زحمات بر دوش کارگران است نه کارمندان متاسفم بخاطر این توضیع عدالت علی الخصوص در این بخش
مبلغ 770000تومان عیدی به کارمند یعنی ظلم به کارمند
در همه جای دنیا حقوق شاغلین با توجه به وضعیت بیکاران تعیین می شود ...... گرچه بسیاری از حقوق هایی که به کارمندان و کارگران پرداخت می شود جوابگوی حداقل های زندگی هم نیست ولی به هر حال یک فرد شاغل از مجمو عه ای ازحقوق و مزایا ، بیمه ، رفاهیات ، بازنشستگی ، وام، بیمه عمر و ........... برخوردار است در حالیکه یک فرد بیکار از همه ی اینها بی بهره است و این عین بی عدالتی ست . به نظر میاد نویسندگان قانون حقوق و دستمزد خودشان هم حقوق بگیر بوده اند و قانون را بر مبنای شرایط خودشان نوشته اند نه حق و حقیقت
بيچاره دولت از كجا بياره بده بايد از كارمند كم كنه تا حقوق نجومي و مديران را بدهد
کاملا درست است،حق باشماست
لطفا وام،پاداشها و ... دیگرای را هم که در طول سال کارمندان دولت می گیرند به کارگران بدهند.
شلوغ نکن بابا، انتخابات مجلس تازه انجام شده، انتخابات این دوره ریاست جمهوری است.
خیلی راست می گویید شما و تابناک که این خبر رو کار کرده، شما بودجه این کار رو تصویب کنید. تابناک هم خودش به کارکنانشان این مبلغ 2 میلیون پاداش رو بدهد.
من که خودم کارمندم ولی راضی نیستم این مبلغ عیدی بگیرم، از حساب کی از جیب کی؟ بقیه مردم چی؟ حالا ما که کارکنیم خداییش... ولی دیگران بابت کدام کارشان عیدی بگیرند؟؟؟!!!!
احسنت
ایکاش اینو به دولتهای پیشین می گفتید
وقتی دولت نمی تونه به کارمنداش عیدی درست و حسابی بده
از بخش خصوصی چه انتظاری دارید .
احسن به این نماینده واقعا این عیدی شرم آوراست
این مبلغ عیدی انصافا کم و ناچیز است و خستگی یکسال را از تن کارمند بیرون نمی کند بلکه اورا شرمنده ی خانواده می نماید این مبلغ عیدی شاید هزینه ی برق و گاز را جوابگو باشد ولی لبخندی بر لبان کارمند نخواهد اورد دور از شان انسانیت یک کارمند است
کو گوش شنوا
صبح امروزدردانشگاه ما درحال برنامه ریزی برای همایشی بودند بابودجه کلان که یکی ازمحورهای آن ساده زیستی دراندیشه فلان وفلان است...اما عیدی استادان آس وپاس همین دانشگاه نظیربنده هفتصدهزارتومان وگرنت یک سال تلاش برای نگارش مقاله پانصدهزارتومان....و....
واقعا" بدبخت کارمند
سلام اگر عیدی کارمندان و کارکنان دولت 2 میلیون تومان بشود ان وقت حقوق و دریافتیهای نجومی و تسهیلات و پاداشهاو ......... نجومی مسوئلان و مدیران تهی دست را از کجا تامین کنند !!!!!!!! بیچاره مسولان که دستشون به دهنشون نمیرسه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
من خودم کارمندم باور کن همینم زیادیه
من به شما وآقای کرد سلام می کنم و خواهش دارم مطا لب بنده را منتشر کنید 1- اینها که حقوق به اصطلاح نجومی ( حقیقتا" اختلاسی ) گرفته اند یا می گیرند از نورچشمی ها هستند به کارمندان و بازنشستگان ایثارگر که نمی دهند!!!!!!!!!!!!!!! 2- امروز به هرکسی که به فکر از بین بردن ارزشهای انقلاب باشد بیشتر حقوق وپاداش می دهند ! چرا به کارمندان دیکر بدهند؟ 3- به تمام قوانین مربوط نگاه کنید ببینید چه امتیازاتی به رده بالاها تعلق گرفته است اما هر وقت درخواست ترمیم حقوق بازنشستگان ویا ایثارگران به میان می آید فورا" بحث بار مالی را مطرح می کنند!!!
اي بابا کيه که ديگه براي اين ملت دل بسوزونه و کار کنه حالا ديگه کارمند جاي خودش خداييش اينقدر داره بهمون فشار اقتصادي داره مياد ديگه فرصت فکر کردن به چيز ديگه اي نمونده ما که اون موقع نبوديم ولي اونايي که بودن بگن ايا اون موقع مردم اينجوري مشکل اعتقادي داشتن و اينقدر راحت زير همه چيز ميزدن
جالب است که با افتخار عیدی معلمین آموزش و پرورش رو770 تومن اعلام کردند . آخه با این پول کدوم گوشه رو پر کنن این بندگان خدا .......
در مقايسه با كارگران كارمدان پادشاه هستن
انواع و اقسام وام هاي جور و واجور
انواع مساعده ها
انواع و حق و حقوق هاي متفاوت از بدي اب و هوا گرفته تا حق مثلا جلسات و غيره و فلان و بهمان



شما يك كارمند را به من شنان دهيد كه بعد 20 سال كار كردن صاحب خانه نباشد

ولي بياييد من هزازان هزار كارگر به شما نشان بدهم كه بعد از سي سال بازنشسته كه شدن و در مرحله دوم مشغول بكاري با مجموع چهل سال كاركردن هنوز هشت شان گرو نه شان است

اي ناشكران بي انصاف.........................................
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
داداش کو وام کو مزایا من تو اداره فرهنگ و ارشادم با 15 سال سابقه دریغ از هزار تومن وام
وام فقط برا کارمندا بانکه
کل کارمندان دولت باید بی قید و شرط اخراج شوند
من کارمند دولت هستم
فقط بیمه از حقوقم کسر می شود . کل دریافتی من ۸۷۰ هزار تمن هست . نمیدون بدم بابت اجاره . بابت قسط . آب برق گاز ....
دلم خوشه کارمند دولتم . همین عیدی که با منت میدن باید بدم بابت پولی که قرض گرفتم. به مرگ راضی ترم تا این زندگی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۹
امکان نداره این حقوق رو بدن اگه راست می گین اسمتون رو پاک کنید و فیش حقوقی رو نشون بدین همین جا
اساسا"عیدکیلوچنده عزیزان _ عیداصلی رواون ور ابی هادارن درکریسمس؛ یک روزشادی وپایکوبی ریلکس از دغدغه ی دنیا.
درود بر اینچنین نمایندگانی که از عدالت واقعی صحبت میکنند کاشکی رییس جمهور هم دلسوز بود که متاسفانه برای ایرانی ها نیست
کارمندان بعضی ادارات واقعا بهشون ظلم میشه ولی بعضی اداره ها هم هستند که روزی دو سه میلیون در آمد دارند. کاربلدها میدونن منظورم چیه. اداراتی مانند شهرداری به به ....
متاسفانه ظاهرا بعضی از کارگران محترم همه چیز رو برای خود میخواهند کارمند به غیر از حقوق و حدود نهایتا سیصدهزار تومان اضافه کار چه چیز دیگری دارد اما کارگر محترم سختی کار پاداش ویزه افزایش تولید آکورد عیدی بالای سه میلیون وووودارد نمونه برادر اینجانب در ایران خودرو با دیپلم 16 سال سابقه و کارگر بودن فقط 2500000هزار تومان حکم اوست به غیر مابقی مزایا در حدود میلیون2000000اما این حقیر با 24 سال سابقه و مدرک کارشناسی کارمند هستم و 1700000 هزار تومان حکمم هست به علاوه 200هزار تومان اضافه کار حال خود قضاوت کنید
چون عیدی کارگر از جیب کارفرما پرداخت میشه دولت دست و دل بازی میکنه. اگه راست میگه همین عیدی را به کارمندان هم بده.
کشور ایران کشور ثروتمندی است که درآمد های بسیاری از فروش گاز - نفت- فرآورده های پتروشیمی - فرش- پسته-خاویار و..... دارد ولی چرا جیب من و شما و دولت همیشه خالی است علت های زیادی داره که بعضی از اون ها بقرار زیر می باشد
اداره کشور می بایستی بر اساس مدل های مدیریت تعای باشد که عامل پیشرفت تمام کشور های پیشرفته از 60 سال پیش تا الان بوده و ما می بایستی در این جهت پیش برویم
علت دیگر به مسائل سیاسی کشور ما بر می گردد که بخاطر دفاع از مردم مظلوم دنیا مورد حمله اقتصادی دنیای کفر قرار گرفته ایم
عامل دیگر می بایستی در کشور آزادی وجود داشته باشد که هر فرد لایقی بتواند مشکلات مردم را بیان کند
و راه حل مسائل مورد بررسی و بحث جناح ها قرار گیرد در جهت حل مسائل و نه شکست دادن جناح مقابل
عامل دیگر اهمیت ندادن به موقعیت استراتژیک ایران است که ما می توانیم کارهایی انجام دهیم (مانند احداث خط راه آهن ترانزیتی از بندر چابهار به شمال کشور و خط لوله گازی)که کشورهای مختلف منطقه مانند چین و هند و آذربایجان وابسته به کشور ما بشوند و بخاطر این وابستگی از ایران حمایت کنند
حذف سازمان هایی که معلوم نیست دولتی هستند یا خصوصی که صاحب سرمایه های عظیمی هستند و به کسی جواب نمی دهند
اهمیت به مسائل محیط زیست که بسیار مهم می باشد و در صورت نپرداختن به این موضوع هزینه های چند برابر می بایستی صرف اون مشکلات کرد
و دهها کار عمرانی اساسی که باعث ورود سرمایه به ایران می شود
من خودم حقوق بگیر هستم اما اگر دولت از این فرصت پایین بودن پرداخت حقوق ها می توانست در جهت پیشرفت کشور استفاده کند به این وضع راضی بودم ولی متاسفانه هیچ راه حل اساسی جهت بهبود وضع مردم انجام نمی شود و در دولت کسانی را داریم که سرمایه های میلیاردی دارند و فقط به فکر جیب خودشان هستند
کارمند عیدی میگیره شغل آزاد مالیات میده
750 هزار تومان فقط پول لباس بانو است بقیه بچه ها کشک
عیدی اعلام شده امسال عین توهین به کارکنانی است که یک سال تمام زحمت فراوان می کشند .و یک ریالیشان هم حساب است چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ولی در عین حال آنهایی که نجومی می گیرند هیچ جای مملکت نوشته شده نیست.؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟با 700 تومان چکار میشه کرد.
این نماینده اگر راست میگوید چرا در مجلس هنگام بودجه نویسی اعتبار ان را لحاظ نکردند و دران صورت دولت هم اجرا میکرد .
کارمندان دولت کار نمیکنن، همینم زیاده
هموطنان گرامی . دولت می تواند بجای همایشهای بی فایده و بدون بهره که در طی سال در کلیه دستگاههای دولتی قضایی و مجلس و سایر سازمانها و نهادهای کشور برگزار می شود به کلیه کارکنان و وضعیت معیشتی مردم رسیدگی کنه.دراداره مابدلیل کمبود نیروهرکارمندجای دو سه نفر کار میکنه ولی هنگام پرداخت ها فقط مدیران هستند که پولهای چند میلیونی درجیب مبارکشان میزارند.جالبه دولت مصوب کرده حقوق مدیران10تومان بشه همین مجلس تصویب کرده15 میلیون بشه.یه مدیریکه ازماشین منزل خوردوخوراک دولتی اینترنت مجانی وهمه امکانات استغاده میکنه این 15 میلیون را کجا خرج کنه ؟؟!!!!!!!!!!
بازنشستگان را در یابید که دستشان از همه جا کوتاه است.با بازنشسته شدن بجای سفر و تفریح باید غصه بی پولی و نداشتن پول برای بچه ها و نوه ها را بخورند و اکثرا بر اثر این فشارها خیلی زود سکته می کنند.فقط خدا می داند چه بر سر این قشر امده است.انها را دریابید به گردن دولت حق بزرگی دارند.
مسولین دولت چون خودشان از محلهای دیگر عیدیشان جبران میشود فکر کارمندان عادی وبازنشستگان نیستند
اموزش پرورشی ها وضعشون خوبه در سال دو سه ماه کار میکنن دوازده ماه حقوق می گیرند عیدیشون هم که براهه.
سلام به همه
تاره از حال و روز بازیشسته ها با خبر بشن بهتر شاید بود همین مبلغ عیدی رو سازمان تامین اجتماعی با منت تازه بعد از 25 اسفند پرداخت میکنه و فکر میکنه بازنشسته کیا هستن بهتر بود دولت و سازمان یه فکری به حال ما میکرد بخدا سخته ادم پیش زن و بچه هاش شرمنده باشه
حضور پررنگ کارمندها تو این سایت های خبری نشون میده که تو اداره ها چه خبره!!!
دولت باید 70% نیروهاشو اخراج کنه
چرا ما باید پول یه عده به درد نخور رو بدیم
این مبلغ عیدی فقط توهین به کارمندان دولته ، انگار صدقه دارن میدن ، چقدر مردم و تحقیر میکنید تو رو خدا ؟ بسه دیگه بس بس بس.....
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار