بازدید 13639
۵

خبرهای خوب خودرویی در راه است

کد خبر: ۶۶۴۲۹۷
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۵ 06 February 2017
سخنگوی شورای سیاستگذاری خودرو با اعلام اینکه خبرهای خوب خودرویی در راه است، گفت: از وزارت صنعت بپرسید که چرا از میان شرکت ‌های خارجی سهم زیادی را در همکاری‌های خودرویی به فرانسوی‌ها داده‌اند.
 
به گزارش تسنیم، ساسان قربانی امروز در نشست خبری با اعلام به اینکه در دو هفته آینده خبرهای خوبی از صنعت خودرو در راه است، اظهار داشت: به طور قطع تا پایان سال برخی قراردادهای خودرویی به سرانجام خواهد رسید.
 
وی با بیان اینکه بسیاری از قراردادهای خودرویی در مقطع تصمیم گیری نهایی قرار دارد، افزود: در چهارمین همایش امسال صنعت خودرو 400 شرکت خارجی حضور دارند، همچنین فرانسه با یک هیئت 100 نفره به این همایش می‌آید.غیر از فرانسه کشورهای ترکیه، آلمان، اسپانیا، ایتالیا، ژاپن، کره و چین هم حضور دارند.
 
دبیر چهارمین همایش صنعت خودرو ایران در خصوص نتایج مذاکرات سیتروئن با شرکت سایپا، گفت: این موضوع هنوز با جدیت درحال پیگیری است و امیدواریم به زودی نتایج آن اعلام شود.
 
قربانی با تأکید براینکه قطعه سازان داخلی برای گسترش همکاری‌های خود با خودورسازی فرانسوی درحال مذاکره هستند، افزود: برخی از این قطعه سازان مذاکرات خود را نهایی کردند اما به دلایلی آن را رسانه‌ای نمی‌کنند ولی در مجموع به اعتقاد من روند مذاکرات قطعه سازان با شرکای فرانسوی با سرعت بیشتری همراه است و در آینده نتایج خوبی خواهد داشت.
 
وی در پاسخ به این پرسش که در حال حاضر چه میزان سرمایه گذاری خارجی در بخش صنعت خودرو اتفاق افتاده است، اظهار داشت: بنده اطلاع خاصی از میزان سرمایه گذاری‌ها ندارم فقط به صورت کلی می‌دانم که مذاکرات در حال انجام است و به زودی به نتیجه خواهد رسید.
 
دبیر چهارمین همایش صنعت خودرو ایران در ادامه این نشست خبری با اعلام اینکه خودروسازان درحال مذاکره با فولکس واگن، ولوو، اسکانیا، فیات، بی ام و و بنز هستند، تصریح کرد: اما باید قبول کنیم امروز شریک تجاری صنعت خودروی ایران فرانسوی‌ها هستند و به همین دلیل سهم آنها در تعاملات و قراردادها بیشتر از سایر شرکای خارجی است.
 
قربانی با اعلام اینکه در روز اول این همایش استراتژی های صنعت خودرو بیان می شود، گفت: قرار است در روزهای بعد روند مذاکرات شرکت‌های خارجی با شرکت‌های داخلی تکمیل و حتی احتمال اینکه برخی از این مذاکرات به نتیجه برسد بسیار زیاد است.
 
وی مبنی براینکه چرا صنعت خودرو همچنان حجم زیادی از همکاری‌های خود را با فرانسوی‌ها انجام می‌دهد و تمایلی به انتخاب شرکای دیگری ندارد، گفت: این موضوع به سیاست‌گذاری‌های وزارتخانه مرتبط است. آنها باید توضیح بدهند که چرا از میان شرکت ‌های خارجی سهم زیادی را در همکاری‌های خود به فرانسوی‌ها داده‌اند.
 
مجتبی نظری رئیس شورای هماهنگی چهارمین همایش صنعت خودرو در واکنش به انتقادات امروز خبرنگاران مبنی براینکه انجمن قطعه سازان معتقد است هنوز هیچ قراردادی میان قطعه سازان داخلی با فرانسوی‌ها برای تولید محصولات مشترک پژو تنظیم نشده است، گفت: من این موضوع را تکذیب می‌کنم چرا که امروز قطعه سازان در حال مذاکره با شرکای فرانسوی خود هستند و حتی تعدادی از آنها به تصمیم گیری نهایی نیز رسیدند که جزئیات آن را قرار است در چهارمین همایش صنعت خودرو اعلام کنیم.
 
وی افزود: به عنوان نمونه فردا پروژه ساخت گیربکس اتوماتیک با همکاری شرکت پانچ بلژیک آغاز می‌شود و قرار است این گیربکس های اتوماتیک در محصولات دنا و ساینا تست و در این خودروها مورد استفاده قرار گیرد.
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۶
انتشار یافته: ۵
.
.
خبر خوب خودرویی به ترتیب اولویت عبارت است از :

1. تولید یا واردات خودروهای پاک یعنی خورشیدی برقی

2.تولید یا واردات خودروهای مسافربری درون و بدون شهری

3.فروش خودروی شخصی به قیمت حقیقی و نه کذایی با مالیات 70 درصد !
بابا دلمون میخاد ماشین خوب سوار شیم
خسته شدیم از پژو پراید
بچه های خودتون همه شاسی بلند وپورشه سواران
مردمم که دایورتتتتتتت
چرا با فرانسوی ها مذاکره می کنند ؟ بی کیفیت ترین خودورهای اروپا فرانسوی هستند
ژاپن ، آلمان ، امریکا چرا خودروهای اینا رو مونتاژ نمی کنن ؟
سیتروئن نمیاد ؟
خبرهای خوش برای اقایون خودروساز نه مردم.........
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر