بازدید 2239

مدیران نظام فرهنگ عذرخواهی را ضدارزش می‌دانند

رییس کمیسیون عمران مجلس گفت: متاسفانه فرهنگ عذرخواهی بین دستگاه‌ها و کارگزاران نظام نهادینه نیست و در حادثه پلاسکو نیز هیچ یک از دستگاه‌های مسئول بابت این فاجعه بزرگ از مردم عذرخواهی نکرد.
کد خبر: ۶۶۴۲۶۳
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۸ 06 February 2017
محمدرضا رضایی در گفت‌وگو با ایسنا، گفت:  مدیران کشور و مدیریت شهری به سهم خود در بروز این حادثه اعتراف نمی‌کنند و این فرهنگ، فرهنگ ناشایستی است.

نماینده مردم جهرم خواستار انجام کارهای فرهنگی روی فرهنگ مسئولیت‌پذیری مسئولان و کارگزاران نظام شد و افزود: به هر حال حادثه پلاسکو هزینه‌های جانی، مالی، روانی و اقتصادی فراوانی به  کشور تحمیل کرد و  مسئولان مختلفی به سهم خود در پدید آمدن این حادثه سهیم بودند، چه قدر شایسته و به جا بود که این آقایان مسئولیت را در حد قصور دستگاه خود و نه بیشتر، می‌پذیرفتند و به سهم خود از مردم و خانواده جانباختگان عذرخواهی می‌کردند اما گویا در نظام جمهوری اسلامی «فرهنگ عذرخواهی» مسئله‌ای ضدارزشی تلقی می‌شود که هیچ کدام تن به این کار نمی‌دهند..

وی متذکر شد: به نظر می‌رسد نظام مدیریتی کشور به این دلیل مسئولیت خطاها و تقصیرها را نمی‌پذیرند که بار کل قصورها و خطاها بر دوش آنها گذاشته می‌شود که این نیز مزید بر علت است.

رییس کمیسیون عمران مجلس تکذیب عذرخواهی رییس بنیاد مستضعفان و جانبازان را «اقدامی بد» دانست و افزود:  دیدید که در فضای مجازی صحبت از عذرخواهی محمد سعیدی‌کیا در یکی از کمیسیون‌های مجلس شد اما بعد روابط عمومی بنیاد این «عذرخواهی» را تکذیب کرد. به نظر بنده آقای سعیدی‌کیا اگر یک کار خوب در نظام مدیریتی کشور انجام داده بود همین «عذرخواهی» بود که متاسفانه آن هم تکذیب شد.

رضایی در عین حال بر تعیین میزان تقصیر کار بودن مدیریت شهری و دستگاه‌های اجرایی در بروز حادثه پلاسکو در قالب ماده ۴۹ آیین‌نامه داخلی مجلس و اطلاع‌رسانی به مردم تاکید کرد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان