بازدید 2492

ترامپ درباره ایران با عقل و احترام صحبت کند

کد خبر: ۶۶۴۲۵۹
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۶ 06 February 2017
یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: بهتر است ترامپ با در نظر گرفتن واقعیات صحنه بین المللی با آرامش و عقلانیت تصمیم بگیرد و همواره اصل ادب و احترام را نسبت به ایران رعایت کند.

علی نجفی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه اظهارات مقامات آمریکایی در طول انقلاب تاکنون برای ما تازگی ندارد، گفت: جناح های مختلف آمریکا اعم از دموکرات ها و جمهوری خواهان همواره اظهارات ضد ایرانی را مطرح می کنند. از این رو صحبت های ترامپ علیه ایران برای ما تازگی ندارد.

وی در عین حال گفت پدیده ترامپ را از این جهت می توان تحلیل کرد که او نه تنها در روابط با جمهوری اسلامی که در مناسبات با شرکا و هم پیمانان آمریکا در نقاط مختلف دنیا ابهاماتی را به وجود آورده که در پی آن شاهد اعتراضاتی در بسیاری از کشورها هستیم. آن هم به این دلیل که کشورها به هیچ وجه تصمیم گیری های افراطی و غیر معقولانه ترامپ را نمی پذیرند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه با اشاره بیانات رهبری مبنی بر اینکه ما از نتیجه انتخابات آمریکا نه خوشحال و نه ناراحت می شویم گفت: معنای این فرموده را می توان امروز به وضوح مشاهده کرد، ترامپ فردی است که نه تنها با جمهوری اسلامی که با همه دنیا و افکار عمومی مشکل دارد. امروز در دنیا ترامپ هراسی و آمریکا هراسی در حال ترویج پیدا کردن است و اینگونه اظهارات موضع گیری ها و تصمیم گیری ها ناقض حقوق بشر و مقررات بین المللی  محسوب می شود.

نجفی ادامه داد: تصمیم گیری های ترامپ حتی مشکلاتی را در داخل آمریکا به وجود آورده که نمونه بارز آن تصمیم برای منع ورود اتباع هفت کشور از جمله ایران به آمریکا بود که به دلیل رای دادگاهی در این کشور ابطال شد، تصمیمی که تنها به ضرر و زیان آمریکا و افراد مقیم در این کشور تمام می شد که معیشت و زندگی شان را تحت الشعاع قرار می داد.

وی در جمع بندی گفت: در این شرایط بهتر است آقای ترامپ با در نظر گرفتن واقعیات صحنه بین المللی  با آرامش و عقلانیت تصمیم بگیرد. ترامپ قرار است سال ها در کاخ سفید باشد پس به نفعش است که بعد از آبدیده شدن تصمیماتش را بگیرد نه اینکه تصمیماتی اتخاذ کند که به ضرر حیثیت و اعتبار بین المللی  آمریکا است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در واکنش به اظهارات ترامپ درباره برجام نیز گفت: تصمیم گیری های ترامپ همچون اعمال تحریم جدید مخالف روح برجام است و این سناریوی جدیدی از بدعهدی آمریکا است. البته ما به آمریکا اجازه نمی دهیم که در مسائل مربوط به امنیت ملی کشورمان دخالت کند، بهتر است آمریکا به جای دخالت در امور داخلی کشور به ویژه جمهوری اسلامی ایران بر مبنای احترام متقابل با توجه به اصل احترام نزاکت و اصول مقررات حقوق بین المللی  رفتار کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل