بازدید 1931

کاهش نرخ صادراتی محصولات کشاورزی با توسعه آبیاری مکانیزه

نماینده مردم درود و ازنا در مجلس با بیان اینکه مدیریت صحیح آبیاری نیازمند استفاده از روش های نوین آبیاری است،گفت:کاهش نرخ صادراتی محصولات کشاورزی در گرو توسعه مکانیزه آبیاری است.
کد خبر: ۶۶۴۲۵۷
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۴ 06 February 2017
 مجید کیان پور درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره وضعیت  توسعه آبیاری درصنعت کشاورزی،گفت:صرفه جویی درمصرف منابع آبی  کشاورزی،کاهش علف های هرز و بهبود کمی و کیفی تولید از مهمترین مزایای آبیاری با روش های نوین آبیاری است؛بنابراین جا دارد برای حفاظت از منابع آبی سفره های  زیرزمینی تدابیری اتخاذشود.

نماینده مردم درودو ازنا در مجلس شورای  اسلامی، تصریح کرد:توسعه سیستم های نوین آبیاری از مهمترین راه های مقابله با بحران های خشکسالی، حفاظت از کاهش ذخیره منابع آب های زیرزمینی و افزایش کمی و کیفی محصولات کشاورزی است.

وی ادامه داد:افزایش تولید،صرفه جویی در استفاده از نهاده های کشاورزی و آبیاری مکرر را از دیگر مزایای استفاده از روش های نوین آبیاری بر شمرد؛ بنابراین برای حضور بهینه در بازار جهانی کشاورزی و برای افزایش تولید و تامین بلندمدت نیازهای بازارهای صادراتی راهی جز برنامه ریزی کاربردی  در راستای تجهیز آبیاری  نوین نداریم.

تجهیز صنعت کشاورزی با روش های علمی نوین قسمت عظیمی از مشکلات کم‌آبی را رفع می کند

کیان پور افزود:اصلاح الگوی آبیاری در بخش کشاورزی و تجهیز این صنعت با روش های علمی نوین می ‌تواند تا حدود بسیار زیادی مصرف آب در این بخش را کاهش داده و قسمت عظیمی از مشکلات کم‌آبی را رفع کند.

وی ادامه  داد:استفاده از شیوه‌های نوین و پیشرفته گلخانه‌ای در واحدهایی که ظرفیت تولید در صنعت کشاورزی را دارد؛نیازمند حمایت علمی از  روش های نوین آبیاری  است تا بتوان محصولات را برطبق مصرف استاندارد منابع آبی مورد بررسی قرار داد و این در حالی است که با توسعه گلخانه‌های صنعتی می‌توان علاوه برکاهش مصرف آب و افزایش تولید در واحد سطح راهکار مناسبی برای صادرات محصولات کشاورزی به کشورهای دیگر باشد.

عضوکمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه برای بهره برداری بهینه ازمنابع آبی کشور باید با  مدیریت صحیح  آبیاری در بخش کشاورزی با حضور شرکت های دانش بنیان توجه ویژه ای کرد،یادآورشد: اجرای طرح های آبیاری نوین باعث تولید محصول با کیفیت و کمیت بهتر می شود و در نتیجه  در این راستا می توان نرخ صادراتی محصولات کشاورزی  به نحو کاربردی کاهش داد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها