بازدید 1942
راه چمنی :

اصلاح طلبان انحصارطلبی و پدرسالاری را کنار بگذارند

دبیرکل حزب وحدت و همکاری ملی گفت: احزاب و گروه های اصلاح طلب اگر می خواهند در انتخابات سال آینده موفق شوند باید انحصار طلبی و پدرسالاری را کنار بگذارند و با اتحاد به توافق جمعی دست یابند.
کد خبر: ۶۶۴۲۵۵
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۸ 06 February 2017
به گزارش ایرنا، محمدرضا راه چمنی درباره راهبرد اصلاح طلبان برای انتخابات سال آینده افزود: اصلاح طلبان اگر بخواهند در انتخابات سال آینده موفق شوند باید به یک توافق جمعی برسند، اگر عده ای تحت عنوان شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان، عده ای دیگر تحت عنوان شوراهای هماهنگی جبهه اصلاحات و برخی نیز جدای این دو شورا فعالیت کنند قطعا به پیروزی نخواهند نرسید یا حداقل پیروزی را خواهند داشت و به انتظار خود نمی رسند.
وی ادامه داد: بهترین کار این است که انحصار طلبی کنار گذاشته شود یعنی هر حزب و گروهی در داخل اصلاح طلبان فکر نکند تنها او اصلاح طلب است و بقیه اصلاح طلب نیستند.
دبیرکل حزب وحدت و همکاری ملی یادآور شد: سلیقه های مختلف در اصلاح طلبان وجود دارد و همه یکسان فکر نمی کنند و طبیعی است که اختلاف روش و سلیقه به وجود آید و وقتی وارد مصادیق شوند، اختلاف سلیقه ها و دیدگاه ها در انتخاب مصادیق تاثیرگذار است.
راه چمنی افزود: در انتخابات خانه احزاب به طور رسمی احزاب به سه طیف اصولگرا، اصلاح طلب و میانه رو تقسیم شدند و احزاب براساس خوداظهاری اعلام کردند که جزو کدام طیف هستند، حدود 50 حزب و گروه سیاسی گفتند ما اصلاح طلب هستیم، اگر برخی هم جزو میانه روها رفتند، اگر مایل هستند جزو این مجموعه بیایند و همه این احزاب بنشینند و برای انتخابات سال آینده به یک توافق برسند.
وی ادامه داد: تمام اصلاح طلبان باید یک ستاد مشترکی برای انتخابات راه اندازی کنند، اگر بنا باشد تعدادی در شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان بگویند بقیه باید مطیع ما باشند، چنین اتفاقی نمی افتد.
دبیرکل حزب وحدت و همکاری ملی تصریح کرد: یک سری افراد اصلاح طلب هستند که سابقه مدیریت دارند و در شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان قرار گرفتند، این افراد یا باید در داخل احزاب موجود اصلاح طلب عضو شوند یا یک حزب جدید تاسیس کنند و با حزب خود جزو مجموعه اصلاح طلبان قرار بگیرند چرا که عضویت شخصیت های حقیقی در شورای اصلاح طلبان موجب تضعیف احزاب می شود و روال قانونی و درستی نیست.

راه چمنی همچنین درباره برنامه حزب وحدت و همکاری ملی در انتخابات 96 افزود: 14 حزب سیاسی هستیم که در قالب کمیته انتخابات برای سال آینده برنامه ریزی می کنیم که از جمله این احزاب می توان به حزب وحدت و همدلی، مردم سالاری، اراده ملت، انجمن اسلامی مهندسان، مجمع کارکنان دولت و مجمع نیروهای خط امام(ره) اشاره کرد و بنا است احزاب دیگری به این مجموعه بپیوندند و در انتخابات شوراهای اسلامی نیز به یک لیست دست خواهیم یافت.
وی تاکید کرد: در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری سیاست و راهبرد طیف های مختلف اصلاح طلبان عبور از روحانی نیست.

دبیرکل حزب وحدت و همکاری ملی همچنین در مورد راهکارهای افزایش مشارکت مردم در انتخابات و جلب آرای خاکستری گفت: همین که انتخابات ریاست جمهوری و شوراها با هم برگزار می شود به افزایش مشارکت مردم کمک می کند.
راه چمنی افزود: تکثر لیست ها در انتخابات شوراها و تشکل ائتلاف ها و جبهه ها در مجموعه اصولگرایان و اصلاح طلبان در مشارکت انتخابات تاثیرگذر است.
وی ادامه داد: پیش بینی می شود در انتخابات آینده ریاست جمهوری یک طیف اصولگرایان و یک طیف اصلاح طلبان باشند و طیف میانه رو نداشته باشیم که راهبرد اصلاح طلبان حمایت از روحانی است و اصولگرایان نیز در تلاش هستند روی یک نامزد اجماع کنند.

انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری، پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و نخستین میان دوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در روز جمعه 29 اردیبهشت ماه سال 1396 برگزار می شود.
بر اساس جدول زمان بندی تعیین ‌شده داوطلبان شرکت در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری می ‌توانند از 22 تا 26 فروردین ماه به مدت پنج روز نسبت به نام نویسی اقدام کنند.
همچنین داوطلبان پس از آن که صلاحیت‌ آنها از سوی شورای نگهبان بررسی و مورد تایید قرار گرفت، می‌ توانند از 8 تا 27 اردیبهشت ماه به مدت 20 روز به تبلیغات انتخاباتی و تشریح برنامه ‌های خود بپردازند.
نام نویسی از داوطلبان شرکت در پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز از 30 اسفندماه سال جاری آغاز و تا ششم فروردین ‌ماه 1396 ادامه خواهد داشت که با توجه به همزمانی این تاریخ با ایام نوروز تلاش ها برای تغییر زمان نام نویسی این انتخابات ادامه دارد.
نامزدهای نهایی پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا به مدت هفت روز مهلت تبلیغات دارند که زمان تبلیغات آن ها از 21 تا 27 اردیبهشت ‌ماه تعیین شده است.
انتخابات میان دوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز در چهار حوزه انتخابیه اصفهان، اهر و هریس، بندرلنگه، بستک و پارسیان، مراغه وعجب شیر برگزار می شود که داوطلبان شرکت در این انتخابات می ‌توانند از 8 تا 14 اسفندماه نسبت به نام نویسی اقدام کنند.
نامزدهای انتخابات میان ‌دوره ‌ای مجلس دهم از 21 تا 27 اردیبهشت ‌ماه به مدت هفت روز می‌ توانند به تبلیغات بپردازند. 
منبع: ایرنا
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار