بازدید 1795

ترامپ دچار دستپاچگی سیاسی شده است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ترامپ اگر مسیر خود را اصلاح نکند شاهد صف آرایی مخالفان درونی و بیرون خواهد بود.
کد خبر: ۶۶۴۲۵۲
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۹ 06 February 2017
مسعود گودرزی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اینکه دادگاه فدرال آمریکا طی حکمی، فرمان ضدمهاجرتی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور این کشور، را به طور موقت و در سراسر ایالات متحده ممنوع کرده است، اظهار داشت: ترامپ در ابتدای ریاست جمهوری اش دچار دستپاچگی سیاسی شده که این دستپاچگی به دلیل فشارها برای عملیاتی شدن وعده های انتخاباتی است.

نماینده مردم ممسنی و رستم در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: ترامپ برای عملیاتی کردن وعده های انتخاباتی محدودیت های قانونی دارد و تلاش می کند این موانع را از سر اجرایی کردن خواسته های خود بردارد به همین جهت شاهد چنین رفتارها و نتایج هستیم.

وی گفت: این رفتارها و تصمیمات ترامپ باعث خواهد شد که در اردوگاه جمهور خواهان که حامی ترامپ بودند، انشقاق آشکار، عمیق و درون حزبی شکل بگیرد.

این نماینده با بیان اینکه در رفتار و گفتار ترامپ پارادوکس وجود دارد، بیان کرد: همین اختلافات باعث شده است که مخالفت جهانی علیه دولت جدید آمریکا شکل بگیرد و شاهد باشیم دادگاهی در داخل آمریکا حکم رییس جمهور را لغو کند.

گودرزی در این باره که چه اندازه احتمال دارد دیوان عالی فدرال ترامپ را برکنار کند، گفت: با وجود اینکه دیوان عالی فدرال چنین اختیاری را دارد اما تاکنون هیچ رئیس جمهوری در آمریکا با این روش برکنار نشده است بنابراین بعید می دانم این بار دیوان عالی فدرال آمریکا بخواهد از این اختیارش در مقابل ترامپ استفاده کند.

وی تاکید کرد: با این حال انتظار می رود که مشاوران و همفکران ترامپ به دنبال اصلاح رویه های خود در سیاست خارجی باشند چرا که ادامه این مسیر به صف آرایی مخالفان بیرون و درونی حزب و نهادهای تصمیم گیر منجر خواهد شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: با توجه به شرایطی که برای دولت ترامپ به وجود آمده است و مخالفت های بین المللی نسبت به تصمیم گیری های او شکل گرفته به نظر می رسد رئیس جمهور آمریکا هرچه زودتر تغییر مسیر دهد./
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر