بازدید 1981

ابهام در پرداخت بودجه آتش‌نشانی وجود دارد

یک عضو کمیته ویژه بررسی حادثه پلاسکو با بیان این‌که «بودجه مصوب شورای شهر برای آتش‌نشانی، به طور کامل پرداخت نشده است» گفت: طبق بند 14 ماده 55 قانون شهرداری‌ها مسئولیت حوادثی مانند حریق و سیل و امثال این‌ها در سطح شهر بر عهده شهرداری است و شهرداری باید جوابگو باشد.
کد خبر: ۶۶۴۱۸۵
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۹ 06 February 2017
فریده اولادقباد در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: هنوز مشخص نیست بودجه مصوب شورای شهر برای آتش نشانی که جهت خرید تجهیزات و سایر نیازها بوده آیا به طور کامل پرداخت شده یا خیر؟ البته اظهارات قالیباف در مجلس برای نمایندگان در این زمینه رفع ابهام نکرد.

وی تاکید کرد: اظهارات قالیباف برای نمایندگان منجر به رفع ابهام نشده و شاید نیاز باشد که مجددا توضیحاتی را به نمایندگان ارائه دهد.

نماینده مردم تهران در مجلس خاطرنشان کرد: حتی رئیس مجلس شورای اسلامی حادثه پلاسکو را ملی عنوان کرد که قابل پیگیری است و کارگروهی که در دولت تشکیل شده و همچنین کمیته مجمع نمایندگان تهران برای بررسی این حادثه باید پی گیری‌ها و بررسی‌های لازم را انجام دهند.

 این عضو کمیته بررسی کننده حادثه پلاسکو با بیان این‌که «براساس بند 14 ماده 55 قانون شهرداری‌ها مسئولیت مدیریت بحران با شهرداری بوده و شهرداری باید جوابگو باشد» اظهار کرد: بند 14 ماده 55 قانون شهرداری‌ها و تبصره الحاقی آن به این شرح است که؛ اتخاذ تدابیر مؤثر و اقدام لازم برای حفظ شهر از خطر سیل و حریق و همچنین رفع خطر از بناها و دیوارهای شکسته و خطرناک واقع در معابر عمومی و کوچه‌ها و اماکن عمومی و دالان‌های عمومی و خصوصی و پر کردن و پوشاندن چاه‌ها و چاله‌های واقع در معابر و جلوگیری از گذاشتن هرنوع اشیاء در بالکن‌ها و ایوان‌های مشرف و مجاور به معابر عمومی که افتادن آن‌ها موجب خطر برای عابرین است و جلوگیری از ناودان‌ها و دودکش‌های ‌ساختمان‌ها که باعث زحمت و خسارت ساکنین شهرها باشد.

به گفته وی، همچنین ‌تبصره ذیل این بند صراحت دارد به این‌که در کلیه موارد مربوط به رفع خطر از بناها و غیره و رفع مزاحمت‌های مندرج در ماده فوق، شهرداری پس از کسب نظر مأمور فنی خود به مالکین یا ‌صاحبان اماکن یا صاحبان ادوات منصوب ابلاغ مهلت‌دار متناسبی صادر می‌نماید و اگر دستور شهرداری در مهلت معین به موقع به اجرا گذاشته نشود، ‌شهرداری راساً با مراقبت مأمورین خود اقدام به رفع خطر یا مزاحمت خواهد نمود و هزینه مصروف را به اضافه صدی پانزده خسارت از طرف دریافت‌ خواهد کرد. مقررات فوق شامل کلیه اماکن عمومی مانند سینماها، گرمابه‌ها، مهمانخانه‌ها، دکاکین، قهوه‌خانه‌ها، کافه رستوران‌ها، پاساژها و امثال‌ آن که محل رفت و آمد مراجعه عمومی است، نیز می‌باشد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر