بازدید 7987
دادستان کل کشور عنوان کرد؛

کالای قاچاق بایدمعدوم شود

دادستان کل کشور بابیان اینکه معدوم کردن کالای قاچاق تنها راه مبارزه به قاچاق است، گفت: ممکن است برخی دستگاه‌ها درمعدوم کردن کالا سنگ‌اندازی کنند که دولت و مجلس باید مشکلات قانونی را حل کنند.
کد خبر: ۶۶۴۱۷۷
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۳ 06 February 2017
دادستان کل کشور بابیان اینکه معدوم کردن کالای قاچاق تنها راه مبارزه به قاچاق است، گفت: ممکن است برخی دستگاه‌ها درمعدوم کردن کالا سنگ‌اندازی کنند که دولت و مجلس باید مشکلات قانونی را حل کنند.

به گزارش مهر، حجت الاسلام محمدجعفر منتظری در همایش تخصصی پلیس  مبارزه با قاچاق کالا و ارز ضمن تبریک فرا رسیدن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: مساله اقتصاد برای هر کشور رکن اساسی برای پیشرفت و سعادت و رفاه کشور است ولی اقتصادی که مبتنی بر یک روش سالم و عادلانه باشد. اگر اقتصادی مبتنی بر عدالت و سلامت نباشد این طغیان است.

دادستان کل کشور افزود: اساسا اقتصاد می تواند یک اقتصاد عادلانه و سالم و موجب پیشرفت همه جانبه جامعه باشد و یک اقتصاد ناسالم و آلوده و بیمار به اسم این اقتصاد را در برداشت از تعالیم قرآن اقتصاد طاغوتی می گذاریم. ما اقتصاد طاغوتی داریم و طاغوت اقتصادی.

اقتصاد ناسالم، اقتصاد طاغوتی است

وی ادامه داد: واژه طاغوت مبالغه ای از طغیان است که طغیان به معنی مرز میانه حق و عدالت است. هر اقتصادی که از حد و مرز اعتدال و سلامت و حق و عدالت تجاوز کند اقتصاد طاغوتی نام دارد. طاغوت اقتصادی کسانی اند که این حدود و مرزها را می شکنند.

حجت الاسلام منتظری افزود: امروز استکبار برای از پا در اوردن نظام جمهوری اسلامی توان خود را متمرکز کرده که به اقتصاد کشور ضربه وارد کند و از طریق اقتصاد کشور را زمین گیر کند. تحریم هایی که سالها بر این کشور استکبار تجویز کرده برای این است که از این طریق بتواند ضربه کاری خود را به نظام وارد کنند،

وی تاکید کرد: یکی از مهمترین راههای دشمن  برای ضربه زدن به نظام کشور راه تحریم است که می تواند فشارهای اقتصادی را بر جامعه آنقدر افزایش دهد که مردم را از نظام جدا کند و جدا شدن مردم و از بین رفتن نظام را به دنبال دارد. شما در سنگری مشغول خدمت هستید که نتیجه تلاش های شما می تواند تقابل با توطیه های استکبار باشد. کمر خود را محکم تر ببندید و تا می توانید در این عرصه تلاش کنید.

دادستان کل کشور افزود: ما باید در ضمن تلاش های خود و نقاط قوت به آسیب های کار بپردازیم و شناسایی کنیم و در جهت رفع آسیب ها تلاش کنیم.

وی افزود: شما باید بدانید که عهده دار یک مسئولیت سنگین و خطیر هستید که امروز در جامعه بسیار مهم است و برای تحقق اقتصاد مقاومتی مساله مبارزه با قاچاق کالا بسیار مهم است. امروز در جامعه اقتصادی ما قاچاق کالا و ارز در حکم یک بیماری خطرناکی است که به بدنه اقتصاد افتاده است و اگر با آن برخورد نشود و درمان نشود قطعا آسیب جدی می رساند.

افزایش 76 درصدی ارزش کالای کشف شده قاچاق نسبت به سال گذشته

حجت الاسلام منتظری تاکید کرد: قاچاق بسیار خطرناک است. تلاش های شما که موفق شدید با مبارزه با این پدیده شوم روند مبارزه با قاچاق را تشدید کنید و نتیجه این تشدید افزایش کشفیات است. آمار ۱۰ ماهه را که نگاه می کردم ارزش قاچاق کشف شده در هشت ماهه سال جاری ۶۳۱۳ میلیارد و ششصد میلیون تومان بوده که این مبلغ کمی نیست. ارزش کالای کشف شده در هشت ماهه سال جاری نسبت به مشابه سال قبل ۷۶ درصد افزایش داشته است که حدود ۹۱ درصد از کشفیات توسط شما عزیزان بوده است و ۹ درصد از طرق دیگری کشف شده است که برای شما آمار افتخارآمیزی است.

وی تاکید کرد: ما باید تلاش کنیم که قاچاق کالا وارد کشور نشود.  به مرحله ای برسیم که از مرزها اجازه ورود کالا داده نشود.

کالای قاچاق باید معدوم شود

منتظری افزود: مقام رهبری تاکید کردند که قاچاق کالای مکشوفه را آتش بزنید چرا باید دستور رهبری باید به عنوان سیاست قابل توجه به زمین بماند اگر مشکل قانونی دارید باید مشکل قانونی رفع شود. از دولت و مجلس می خواهم اگر نسبت به این امر اگر کمبود قانون داریم جبران شود. یا از طریق لایحه یا طرح موضوع حل شود.

وی تاکید کرد:  اگر ما در این زمینه نقص قانونی داریم از مجلس درخواست شود که الزام قانونی شود همه مکلف شوند که کالاهای غیرمجاز در اولین فرصت معدوم شود و در این صورت قاچاقچیان کمتر به دنبال این هستند که آن را وارد کنند.

منتظری افزود:  در ارتباط با مبارزه با قاچاق کالا به تعامل و همکاری بین دستگاهی نیاز داریم. در استان ها به دادستان ها و دادستانی کل این امر را منعکس کردیم. در ساختار دادستانی کل نیز  در معاونت اقتصادی دادستانی کل اداره ای را برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز پیش بینی کردیم. ما موظفیم در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی جدی تر وارد شویم.

ممکن است برخی دستگاه‌ها در معدم کردن کالای قاچاق سنگ اندازی کنند

وی ادامه داد: ممکن است برخی از دستگاه ها به دنبال منافعی باشند که در معدوم کردن کالا سنگ‌اندازی کنند. دو راه در این زمینه پیش رو داریم؛ راه اول  این است که قانون ملزم کند که  کالای قاچاق غیرمجاز اعم از صنعتی و دارویی و ماشین و... معدوم شود و  دستگاه ها مکلف هستند که این امر را رعایت کنند و آن را معدوم کنند. به نظرم تا زمانی که ما به صورت جدی و الزام قانونی در مسیر نابود کردن و از بین بردن کالای قاچاق نباشیم همچنان باید شاهد آن باشیم. راه مبارزه با قاچاق کالا این است که به مجرد کشف و اثبات قاچاق بودن کالا تلاش کنیم که کالا از بین برود و افراد به دنبال این نباشند که سندسازی کنند و پول بدهد که کالا را از گمرکات نجات دهد.

وی در پایان گفت: تنها راه مبارزه با قاچاق کالا از بین بردن کالای قاچاق است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان