بازدید 1877

اختلافات روسیه با آمریکا سبب همسویی ایران و روسیه

نایب رئیس کمیسیون اصل نودم قانون اساسی در مجلس شورای اسلامی گفت: روسیه در سیاست‌های خود با آمریکا اختلافات جدی دارد و این اختلافات روسیه با آمریکا می‌تواند بین ایران و روسیه همسویی ایجاد کند.
کد خبر: ۶۶۴۱۷۳
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۰ 06 February 2017
فرهاد تجری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص سفر فرستاده ویژه پوتین رئیس جمهور روسیه به ایران برای افزایش هماهنگی های نظامی، امنیتی، سیاسی و میدانی در سوریه، اظهار داشت: استراتژی و سیاست‌های نظام جمهوری اسلامی ایرام با نگاه درونی تنظیم می‌شود.

نماینده مردم گیلانغرب و قصر شیرین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه روسیه یکی از کشورهایی است که در سیاست گذاری‌های دستگاه دیپلماسی کشور جایگاه مهمی دارد، بیان کرد: سیاست‌های خارجی و ارتباطات ایران با سایر کشورها ضمن تکیه بر خداوند و عظم راسخ ملت تعریف می‌شود.

نایب رئیس کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اهمیت اشتراکات در سیاست خارجی سبب تهیه اهداف دیپلماسی می‌شود، ادامه داد: بعضی از کشورها در مسائل منطقه‌ای همسو و هم جهت با ایران هستند و ممکن است اشتراکات متعددی بین 2 کشور وجود داشته باشد.

تجری با بیان اینکه اشتراکات متعددی با برخی از کشورها در سیاست خارجی داریم، متذکر شد: کشور روسیه کشوری می‌باشد که سیاست‌های مستکبرانه آمریکا را بر نمی‌تابد زیرا در دنیای امروز چهره نژادپرستانه‌ای از آمریکا دیده می‌شود.

وی افزود: روسیه در سیاست‌های خود با آمریکا اختلافات جدی دارد و این اختلافات روسیه با آمریکا می‌تواند بین اهداف سیاست خارجی ایران و روسیه همسویی ایجاد کند.

نایب رئیس کمیسیون اصل نودم قانون اساسی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایران با مشی استکباری آمریکا مخالف است و اگر سیاست مداران آمریکایی ها زیاده خواهی نکنند شاید ایران موضع خود را تغییر دهد، گفت: روسیه به جهت مباحث منطقه ای و مبارزه با تروریسم که یکی از خواستگاه های آن قفقاز است در مقابل تروریسم کوتاه نخواهد آمد، جمهوری اسلامی ایران نیز به حضور مستشاری خود در سوریه برای مبارزه با تروریسم ادامه می‌دهد.

برخی معتقد بودند که با رئیس جمهور شدن ترامپ در آمریکا و روابط نزدیک پوتین با رئیس جمهور جدید آمریکا سیاست‌های مشترک ایران و روسیه پایان می‌یابد ولی الکساندر لاورنتی اف فرستاده ویژه پوتین رئیس جمهور روسیه برای ملاقات با علی شمخانی و تبیین رویکردهای روسیه پس از آزادسازی حلب به تهران سفر کرده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر