بازدید 2696

لاوروف تحریم های روسیه علیه غرب را منطقی خواند

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه تحریم های وضع شده این کشور علیه اتحادیه اروپا را به عنوان واکنش متقابل، منطقی اعلام کرد.
کد خبر: ۶۶۴۰۰۸
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۷ 05 February 2017
سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه تحریم های وضع شده این کشور علیه اتحادیه اروپا را به عنوان واکنش متقابل، منطقی اعلام کرد.

به گزارش ایرنا، لاوروف امروز (یکشنبه) گفت: روسیه تدابیر لازم را در پاسخ به تحریم های ضدروسی اتحادیه اروپا اعمال کرد تا وضعیت منصفانه شود، زیرا جز این تولیدکنندگان محصولات کشاورزی در اروپا از رقابت نابرابر و ناسالم با همتایان روس خود سود می بردند.

شبکه تلویزیونی روسی ار.ب.کا به نقل از سخنان لاوروف گزارش داد: اگر تحریم های متقابل در پاسخ به محدودیت های اتحادیه اروپا وضع نمی شد، تولیدکنندگان محصولات کشاورزی در اروپا بر شرکت های تولیدی روسیه برتری می یافتند، زیرا بانک ها هدف تحریم قرار گرفته اند.

وی ادامه داد: بانک های روسی که از سوی غرب تحریم شده اند، نمی توانند از اتحادیه اروپا برای تامین مالی بخش های کشاورزی روسیه وام بگیرند. 

وزیر خارجه روسیه گفت: مسکو در اعمال تحریم ها پیشگام نبوده و موظف نیست تحریم ها در مورد کشورهای غربی را لغو کند.

آمریکا و 28 کشور عضو اتحادیه اروپا از سال 2014 در ارتباط با وقایع اوکراین روسیه را تحریم کرده اند که منجر به اقدام متقابل این کشور شده است. 

خبرگزاری آمریکایی بلومبرگ نیز امروز (یکشنبه) نوشت: در حالیکه دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روابط گرم تر با مسکو را ارزیابی می کند، اتحادیه اروپا قصد دارد توقیف دارایی ها و ممنوعیت مسافرتی متحدان اصلی ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه را که متهم به ایجاد بی ثباتی در اوکراین است، تمدید کند.

این خبرگزاری آمریکایی در گزارش خود افزوده است: چهار مقام اتحادیه اروپا گفته اند، دولت های عضو قصد دارند تا اواسط ماه مارس (اسفند) تمدیدهای بیش از 100 نفر از اوکراینی ها و روس ها را برای شش ماه دیگر تمدید کنند.

این مقام ها که به دلیل محرمانه بودن مذاکرات خواستند ناشناس بمانند، گفتند: در فهرست تنظیم شده نام های «آکاردی روتنبرگ» مالک بانک های «SMP» و «اینوِست کپیتال»، «یوروی کوالچاک» بزرگترین سهامدار «بانک روسیه» (Bank Rossiya) و چند مقام روس مقیم بروکسل نیز دیده می شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار