بازدید 36439
۲
بسته خبری «تابناک»؛

ماجرای جالب گفت وگوی روحانی با علم الهدی درباره موسیقی/ راز محبوبیت هاشمی از زبان ناطق/ واکنش رئیس بسیج به اظهارات ترامپ/ نظر ظریف درباره وزیرخارجه جدید امریکا/ مهم‌ترین رقیب روحانی در انتخابات 96!

رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند: «دلیل لغو سخنرانی علی مطهری در همدان»، «مشکل رد صلاحیت احتمالی روحانی حل شد؟»، «واکنش احمد توکلی به شکایت وزارت صنعت»، «استفاده از پورشه در دستگاه‌های دولتی!»، «استراتژی جدید اصولگرایان برای انتخابات 96» و .. رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۶۶۳۹۸۶
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۲ 05 February 2017

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

راز محبوبیت هاشمی از زبان ناطق

حجت‌الاسلام ناطق نوری در خصوص راز محبوبیت آیت‌الله هاشمی گفت: خود ایشان که معمولاً خیلی اظهار نمی کرد، البته ایشان شرایط را می دید، باهوش هم بود و می فهمید که چه می گذرد. طبیعی هم هست؛ وقتی مردم احساس کنند شخصیتی به دنبال تیتر، میز، عنوان و منیت نیست، به او علاقه مند می شوند. به این شکل نبود که این استقبال مردم، او را مغرور یا ادبار مردم، او را مأیوس کند. اگر جامعه تشخیص دهد که فردی به این صورت است، او را بر دل حاکم می کند. ما انسان ها قابل مقایسه با پیامبر(ص) نیستیم، اما رمز موفقیت پیامبر چیست؟ اخلاق، سلامت نفس و اعتمادی که مردم با امین بودن و تواضعش به او داشتند. این که روزی که پیامبر در مکه تنهای تنهاست و از دست مشرکین فرار می کند با روزی که به عنوان فاتح، وارد مکه می شود، یک فرد است، از جامعه دل می برد. آقای هاشمی هم اینگونه بود؛ مردم می دیدند که ایشان غیر متملق است و آنچه که تشخیص می دهد، می گوید گرچه به ضررش باشد. می دیدند که قانونمند است و اگر بر اساس قانون حتی با اطرافیانش هم برخورد کنند، عکس العمل نشان نمی دهد. انسان قانومند، منضبط و پایبند به اصول انقلاب است و انقلاب و رهبری برای او اصل است؛ همه این موارد، محبوبیت می آورد. شفقنا این خبر را منتشر کرد.


دلیل لغو سخنرانی علی مطهری در همدان

معاون فرهنگی دانشگاه بوعلی‌ همدان دلیل لغو سخنرانی علی مطهری را در این دانشگاه تشریح کرد. اکبر عروتی موفق در مورد لغو سخنرانی نایب رییس‌مجلس شورای اسلامی در همدان گفت:‌ سخنرانی علی مطهری که قرار بود به دعوت دانشگاه بوعلی همدان صورت گیرد، به دلیل کسالت وی به وقت دیگری موکول شد. معاون فرهنگی دانشگاه بوعلی‌ همدان افزود: علی مطهری اعلام کرد که برای سخنرانی در دانشگاه بوعلی در زمان دیگری با هماهنگی‌های لازم در مجلس در این دانشگاه حضور پیدا می‌کند. ایلنا این خبر را منتشر کرد.


پیشنهاد نشان لیاقت برای قالیباف

پرویز سروری، عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه در مرحله آواربرداری باید نشان لیاقت به شهردار تهران داد گفت: شهردار تهران سفر خود را نیمه کاره رها کرد و به مانند آن مقام عالی رتبه نبود که چند صد نفر کشته شدند اما از سفر خود منصرف نشد.ایسنا این خبر را منتشر کرد.


مقام عالی‌رتبه‌ای که مشکل ردصلاحیت روحانی را حل کرد

محمدرضا تابش، عضو شورای‌عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان به موضوع ردصلاحیت رییس‌جمهور برای انتخابات دوره بعد اشاره کرد و گفت: در هر صورت سخنگوی شورای نگهبان هم اشاره‌ای به این مسئله داشته است؛ اساساً ردصلاحیت رییس‌جمهور مستقر در آستانه رقابت‌های انتخاباتی دوره بعد، بی‌سابقه است. با این حال حتی اگر برخی اعضای شورای نگهبان چنین قصد و انگیزه‌ای هم داشتند، این مشکل با هدایت مقامات عالی‌رتبه نظام مرتفع شده است. نماینده اصلاح‌طلب مردم اردکان با اشاره به این‌که یزدی‌ها معمولاً جانب احتیاط را حفظ می‌کنند، گفت: به هر حال هیچکس از آینده خود باخبر نیست. ان‌شاءالله همه عمر طولانی و باعزت داشته باشند اما این مسئله ممکن است برای هر کسی اتفاق بیافتد پس شرط عقل حکم می‌کند به فرد دیگری هم در کنار ایشان فکر کرد.ایلنا این خبر را منتشر کرد.


حسین فریدون از 34 نماینده مجلس شکایت کرد

محمدجواد جمالی نوبندگانی نماینده مردم فسا و سخنگوی هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان در گفت‌وگو با فارس،‌ درباره آخرین وضعیت شکایت نمایندگان در این هیأت، اظهار داشت: اخیرا نامه شکایت حسین فریدون برادر رئیس‌جمهور از علیرضا زاکانی، الیاس نادران و جواد کریمی‌قدوسی به این هیأت ارسال شده است. وی افزود: به گفته هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی نامه دیگر حسین فریدون که هفته گذشته در صحن علنی مجلس قرائت شد اواخر هفته گذشته به این هیأت ارسال شده که به دلیل پایان هفته هنوز فرصت بررسی آن و اینکه به این هیأت ارسال شده است یا خیر را نداشتیم. سخنگوی هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس شورای اسلامی همچنین در بیان جزئیات نامه جدید حسین فریدون تصریح کرد: در صورت ارسال نامه جدید حسین فریدون و شکایت وی از 34 نماینده مجلس دهم، احتمال دارد نامه وی را خارج از دستور هیأت نظارت بررسی کنیم.


مهم‌ترین رقیب روحانی در انتخابات 96!

تصمیمات ترامپ در ماه‌های مانده به انتخابات ریاست جمهوری ایران می‌تواند مشکلات فراوانی را برای رییس جمهور روحانی فراهم کند. ترامپ می‌خواهد برجام نباشد یا حداقل تغییراتی در آن ایجاد کند. تلاش ترامپ برای هوا کردن برجام، یک خطر بزرگ برای حسن روحانی است . ملغی کردن برجام یا تغییر در آن توسط آمریکا، می‌تواند همه آرزوهای روحانی را بر باد بدهد و زمینه ناامید کردن مردم را از دولت تدبیر و امید فراهم کند. عصر ایران این خبر را منتشر کرد.


ماجرای جالب گفتگوی روحانی با علم الهدی درباره موسیقی

حجت الاسلام علم الهدی امام جمعه مشهد گفت: چندی پیش که آقای رییس جمهور به مشهد آمده بود، به من گفت «فکر می کنم شما با نقاره خانه امام رضا(ع) هم روزی مخالفت کنید.» به ایشان گفتم «اشتباه می کنید؛ بنده نه تنها با نقاره خانه امام رضا(ع) مخالفت ندارم بلکه با 20 آموزشگاه بزرگ موسیقی که امروز در مشهد مشغول به فعالیت هستند هم مخالفت نکرده ام. بعضی آموزشگاه های موسیقی مشهد از آموزشگاه های تهران هم وسیع تر هستند. بنده با فسق و فجوری که در حاشیه کنسرت صورت می گیرد و جریانی است که نسل جوان ما را به فساد می کشاند، مخالفم.» رویداد این خبر را منتشر کرد.


واکنش احمد توکلی به شکایت وزارت صنعت

وزارت صنعت و معدن خوب کاری کرده است و اتفاقا با این اقدام بهتر شد و حق هر کسی است که از خودش دفاع کند. سازمان دیده بان و شفافیت مسأله را بررسی کرد و مشخص شد، وزیر صنعت از رانت خوارها حمایت می‌کند. دولت باید تصمیم بگیرد برای وزیری که در حوزه مسئولیت خود این گونه رفتار می‌کند، وی صلاحیت وزارت را ندارد. باشگاه خبرنگاران این خبر را منتشر کرد.


88 میلیارد تومان فیش جعلی در دولت قبل صادر شد

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه بیان کرد: در زمینه حقوق های نجومی اجحاف بسیاری به دولت شد. کل مبلغ حقوق های نجومی در این دولت 23 میلیارد تومان بود در حالی که فقط یکی از سازمان ها در دولت قبل 88 میلیارد تومان فیش حقوقی صادر کرد و جایی هم رسانه ای نشد. جعفرزاده در پایان گفت: اگر در این دولت خلأ قانونی موجب شد تا سوءبرداشتی صورت بگیرد در دوره قبل 88 میلیارد فیش جعلی صادر شد و امروز تازه مستندات آن رو شده است. برنا این خبر را منتشر کرد.


استفاده از پورشه در دستگاه‌های دولتی!

مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی گفت: انبارها مملو از کالای قاچاق است.۲۸ دستگاه خودروی متروکه را به مزایده گذاشتیم و ۲ دستگاه آن بیشتر فروش نرفت که این خودروها شامل پورشه به ارزش ۴.۵ میلیارد تومان بود. خودروهای لوکس در انبارها متروکه شده است و بهترین روش پیشنهادی استفاده دستگاه‌های دولتی در عملیات است. بیشترین حجم قاچاق کالا مربوط به استان‌های تهران، هرمزگان، بوشهر، فارس، اصفهان و آذربایجان شرقی است. رویداد این خبر را منتشر کرد.


اصلاح‌طلبان در فکر ارتباط مستقیم با رهبری هستند

محمد هاشمی رفسنجانی درباره مباحث مطرح در روزهای اخیر از سوی برخی اصلاح‌طلبان مبنی بر تقویت ارتباط این جناح با رهبری بعد از آیت‌الله هاشمی، اظهار کرد: اصلاح‌طلبان، یک گروه سیاسی در این کشور هستند و نمی‌توانند بدون ارتباط با رهبری نظام همه فعالیت هایشان را داشته باشند و انجام دهند. وی ادامه داد: در زمان حیات آیت‌الله هاشمی، ایشان واسطه‌ای بین جناح‌ها، گروه‌ها و افراد با مقام معظم رهبری بودند. آنها مطالب خود را به آیت‌الله هاشمی می‌گفتند و ایشان یا خودشان مستقیم یا غیرمستقیم موضوعات را با رهبری مطرح می‌کردند و از آن طرف مطالبات رهبری را به آنها منتقل می‌کردند یعنی به عنوان یک واسطه یا کاتالیزور عمل می‌کردند.رئیس پیشین سازمان صداوسیما تصریح کرد: ظاهرا الان در نبود ایشان شخصیت دیگری نیست که آن نوع رابطه‌ای را رهبری داشته باشد که آقای هاشمی داشتند. کسی که بتواند مطالب را در فضای مناسبی مطرح کند. در این شرایط اصلاح‌طلبان به این فکر افتادند که با خلاء وجود آقای هاشمی، خودشان مستقیم و مستقل با آقا ارتباط بگیرند. تا هم مطالبشان را به ایشان بگویند و هم مستقیما مطالبات آقا را بشنوند.این مطلب در خبرآنلاین منتشر شده است.


واکنش رییس بسیج به اظهارات ترامپ

رئیس سازمان بسیج گفت: مردم ما این دشمنی ها را از آمریکایی‌ها زیاد دیده‌اند و ما هم راه دفاع از خود را بلدیم.سردار غلامحسین غیب پرور رئیس سازمان بسیج مستضعفین در حاشیه همایش فرماندهان بسیج کارکنان دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی که امروز صبح در تالار فردوسی دانشگاه تهران برگزار شد، با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالی درباره اظهارات رئیس جمهور جدید آمریکا علیه ایران و تهدیدات اخیر وی و نیز اقدامات ضد ایرانی دولت آمریکا اظهار داشت: اگر رییس جمهور امریکا غیر از این عمل می‌کرد جای تعجب داشت و مگر قبلا غیر از این عمل می‌کردند؟غیب‌پرور اظهارات ترامپ را سخنانی خام ولی در جهت سیاست کلی امریکا ارزیابی کرد و افزود: مردم ما این دشمنی ها را زیاد دیده‌اند و ما هم راه دفاع از خود را بلدیم.این مطلب در فارس منتشر شده است.


استراتژی جدید اصولگرایان برای انتخابات 96

محسن کوهکن، نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با نامه نیوز در خصوص وضعیت اصولگرایان در مدت زمان باقی مانده تا انتخابات ریاست جمهوری گفت: اصولگرایان سعی کردند برنامه ای را دنبال کنند و آن این بود که از همان ابتدا به دنبال تکثر نباشند. اتفاقات مختلفی که رخ داد باعث شد که ابن تجمیع در حد خودش رخ دهد. بر همین اساس افرادی که در گذشته وجود داشتند و اعلام آمادگی کرده بودند برخی از آن ها اکنون حضور ندارند.وی ادامه داد: اصولگرایان به سمت فرآیند گرایی حرکت کردند، البته این فرآیند گرایی هم به معنای نبود مشکل و نقص نیست و در بحث انتخابات این موضوعات طبیعی است. اکنون ابن جریان در مرحله فرایند گرایی هستند، مرحله ای که خروجی آن رسیدن به یک یا حداکثر ۲ گزینه باشد. کوهکن با بیان اینکه در مرحله فرآیند گرایی اصلا به سمت گزینه های مصداقی نمیرویم، خاطرنشان کرد :گزینه گرایی در مقابل فرآیند گرایی است. به طور مثال ما گزینه خودمان را انتخاب میکنیم و تبلیغات و مصاحبه و بحث های در مورد او یا علیه وی را مطرح میکنیم و رویش رای و مقبولیت را مورد بررسی قرار میدهیم. اما زمانی که در مرحله فرآیند گرایی هستیم به هیچ عنوان نمی توانیم در خصوص گزینه و افراد خاصی صحبت کنیم.


ارزیابی غرضی از دوران پسا هاشمی

یک فعال سیاسی- اقتصادی گفت: معمولا جناح راست (اصولگرایان) آقای هاشمی را مقابل خود قرار داده و سیبل می کرد وهمین، تا حدی باعث اتحاد آنها می شد اما با فوت آقای هاشمی دیگر این سیبل وجود ندارد؛ به همین خاطر پراکندگی آنها در انتخابات آتی بیشتر خواهد شد.محمد غرضی افزود: فقدان آقای هاشمی به بخشی از حاکمیت که به سیاست های ایشان تمایل داشتند ضربه زد. از سویی دشمنان آقای هاشمی هم بسیار بد رفتار و حتی از مرگ ایشان اظهار خوشحالی کردند که این عمل هم در شرع و هم در عرف بسیار قابل سرزنش است.وی تصریح کرد: به نظر جانشینی برای آقای هاشمی نمی توان یافت چرا که ایشان هم جناح چپ و هم بخشی از راست را اداره می کرد و همه سیاستمداران حداقل تا حدی به حرفهای آقای هاشمی گوش می کردند. البته در نبود ایشان گروه های سیاسی مجبورند بیشتر روی پای خود بایستند.غرضی گفت: آنهایی که تا کنون با اتکا و پیوند به آقای هاشمی می خواستند مملکت را اداره کنند اکنون باید خودشان مسوولیت بیشتری بر عهده بگیرند. همین باعث شفاف تر شدن مواضع و باز شدن فضای عمومی کشور می شود.وی خاطر نشان کرد: حالا اصلاح طلبان بیشتر به سمت آقای روحانی گرایش پیدا می کنند و ستاد انتخاباتی آنها بر ایشان تمرکز خواهد کرد. یعنی ستاد اصلاح طلبان در انتخابات آینده متمرکز خواهد بود؛ هر چند وضع بدنه اجتماعی آنها متفاوت است و تفرق زیادی در آن وجود دارد.این مطلب در ایرنا منتشر شده است.


پاداش آخر سال ممنوع

هیأت وزیران در جلسه 1395/11/10 به پیشنهاد شماره 982214 مورخ 1395/11/5 سازمان برنامه و بودجه کشور و به استناد ماده واحده قانون نحوه پرداخت عبدی به کارکنان دولت ـ مصوب 1374 ـ و ماده (75) قانون مدیریت خدمات کشوری ـ مصوب 1386 ـ تصویب کرد. در اخرین بند این مصوبه آمده است که: شرکت‌های دولتی موظفند از پرداخت هر مبلغی تحت عنوان پاداش آخر سال (عیدی) یا عناوین مشابه، علاوه بر مبلغ موضوع این تصویب‌نامه به مدیران و اعضای هیأت مدیره خودداری نمایند. مسئولیت اجرای این بند برعهده مدیرعامل و سایر مدیران ذی‌ربط است. سازمان حسابرسی یا حسابرسان قانونی شرکت‌ها مکلفند نظارت لازم را اعمال و موارد خلاف را گزارش نمایند.»


آغوش باز به روی تمام متخصصان ایرانی

دکتر محمد نهاوندیان در مراسم رونمایی از 45 طرح خاتمه‌یافته فنی با تأکید بر اینکه از آغاز کار دولت یازدهم توجه جدی به شرکت‌های دانش‌بنیان در دستور کار قرار گرفت، افزود: علی‌رغم مشکلات مالی دولت و سقوط قیمت نفت و ادامه شرایط تحریمی علیه کشور در سال 94 دولت در عزم کمک به شرکت‌های دانش‌بنیان تردید نکرد. رئیس دفتر ریاست‌جمهوری با تاکید بر اینکه عزم دولت بر توسعه اقتصاد دانش‌بنیان است، گفت: در شرایطی که برخی جاهلانه خود را از مغزهای خلاق و ایده‌های نو محروم می‌کنند، ایران آغوش خود را به روی متخصصان باز می‌کند که در این صورت باید شرایط مثبت‌تر از گذشته باشد.


شکایت دانشگاه علم و صنعت از نیروی انتظامی

رییس دانشگاه علم و صنعت اعلام کرد این دانشگاه به دلیل آنچه که حمایت از ورود غیرقانونی به حریم این دانشگاه در واحد نور عنوان شده، از نیروی انتظامی به دادسرای استان مازندران شکایت کرد.دکتر برخورداری در گفت‌وگو با ایسنا با اعلام این خبرگفت: نیروی انتظامی بخشی از این ماجرا بوده است و طبق قانون حق ورود به مرکز دانشگاه را نداشته، اما در زمان ورود غیرقانونی افراد به دانشگاه علم و صنعت، نیروی انتظامی همراه آنها به داخل دانشگاه ورود کرده که به همین جهت بخش حقوقی دانشگاه شکایتی را از نیروی انتظامی در دست اقدام دارد.


نظر ظریف درباره وزیرخارجه جدید امریکا

ظریف در گفت و گویی با امید ایرانیان در واکنش به انتخاب تیلرسون به عنوان وزیرخارجه امریکا گفت؛ وزیر خارجه جدید سابقه مشخصی در حوزه سیاست خارجی ندارد. نکته‌ای که در بحث سیاست خارجی مهم است، ارتباط دو جانبه‌ای است که بین کارگزار و ساختار وجود دارد. نمی‌توان گفت که با تغییر یک کارگزار ساختار به هم می‌ریزد و در عین حال نمی‌توان گفت که ساختار کاملاً بر کارگزار مسلط است. ساختار و کارگزار بر هم اثر متقابل دارند.آینده سیاست خارجی آمریکا به خصوص در قبال ایران به متغیرهای مختلفی وابسته است. خیلی مهم است که نفر دوم وزارت خارجه آمریکا چه کسی باشد، عموماً گزینه‌هایی که در رسانه‌های معرفی می‌شوند گزینه‌های نامناسبی هستند. هنوز تصمیم‌گیری در این زمینه نهایی نشده است.متغیر دیگر شرایط واقعی بین‌المللی است، باید دید که آقای ترامپ بعد از چند هفته هیجانی اول کار خودش، چگونه می‌خواهد با شرایط واقعی جهان تعامل کند. شما گرایش‌های متفاوت و گاهی متضاد را در اروپا، در همسایگی مستقیم آمریکا، در منطقه ما و هم در شرق آسیا می‌بینید، که باید با همه آنها تعامل داشته‌ باشد.


سعودی‌ها هم بالاخره "روز زن" را جشن می‌گیرند!

برای نخستین بار "روز زن" در عربستان سعودی جشن گرفته می شود. فعالان حقوق زنان قرار است نخستین مراسم "روز زن" در عربستان را در قالب جشنی سه روزه در مرکز فرهنگی ملک فهد در ریاض جشن بگیرند.زنان خانواده سلطنتی عربستان نیز به دعوت شاهزاده "الجوهره بنت فهد السعود" در این مراسم شرکت می کنند و به بحث و تبادل نظر درباره نقش زنان در آموزش و پروش خواهند پرداخت.محمد سیف، سخنگوی مرکز فرهنگی ملک فهد درباره این مراسم گفت: ما می خواهیم در "جشن روز زن سعودی" به نقش موفق زنان و دستاوردهای آنان در آموزش و پرورش، فرهنگ، ادبیات، پزشکی و دیگر حوزه ها بپردازیم.


انتقاد واعظی از اپراتورهای موبایل


محمود واعظی در مراسم افتتاح پروژه های اپراتور سوم تلفن همراه همزمان با دهه مبارک فجر، از عدم تفاهم اپراتورهای موبایل فعلی با دارندگان پروانه فعالیت در حوزه اپراتور مجازی انتقاد کرد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از عدم همکاری اپراتورهای موبایل با دارندگان پروانه اپراتور مجازی تلفن همراه انتقاد کرد و گفت: اپراتورهای موبایل نگاه تمامیت خواهی دارند.


کنایه به مشاور احمدی نژاد

کرم رضا پیریایی فعال سیاسی و استاندار همدان و قم در دولت قبل در واکنش به دفاع عبدالرضا داوری از احمدى نژاد با نقل قول از بنى صدر مطلبی با عنوان "وقتی معیار ارزش ها نباشد" در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرد که ذیلا منعکس می گردد:

ماجرای جالب گفتگوی روحانی با علم الهدی درباره موسیقی/ راز محبوبیت هاشمی از زبان ناطق/ مهم‌ترین رقیب روحانی در انتخابات 96!/ واکنش رییس بسیج به اظهارات ترامپ/ نظر ظریف درباره وزیرخارجه جدید امریکا
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۹
انتشار یافته: ۲
خودروهای لوکس در انبارها متروکه شده است . به نظر بنده بهتره این ماشین ها رو به افرادی که از نظر قانونی اجازه وارد نمورن خودرو دارند داده بشه مثل قهرمانان بین المللی و جانبازان 50 درصد به بالا
دستگاه هاي دولتي بايد از خودروهاي توليد داخل استفده كنند ، پورشه سواري ممنوع !
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل