بازدید 34159
حریت نوشت؛

تروریست کلوپ شبانه استانبول، غیر قانونی از ایران به ترکیه رفته بود

عبدالقدیر ماشاریپوف، از اعضای گروه تروریستی داعش، که مسئول حمله به کلوپ شبانه رینا در استانبول در آغاز سال نو میلادی است، به همراه همسر و دو فرزندش، غیر قانونی از ایران راهی ترکیه شدند؛ این اظهاراتی است که همسر ماشاریپوف پس از دستگیری توسط پلیس ترکیه و در اعتراقات خود بیان کرده است.
کد خبر: ۶۶۳۹۳۴
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۲ 05 February 2017

عبدالقدیر ماشاریپوف، از اعضای گروه تروریستی داعش، که مسئول حمله به کلوپ شبانه رینا در استانبول در آغاز سال نو میلادی است، به همراه همسر و دو فرزندش، غیر قانونی از ایران راهی ترکیه شدند؛ این اظهاراتی است که همسر ماشاریپوف پس از دستگیری توسط پلیس ترکیه و در اعتراقات خود بیان کرده است.

به گزارش «تابناک»؛ نشریه حریت ترکیه در مطلبی با انتشار بخش‌هایی از اظهارات همسر ماشاریپوف ـ که اکنون در بازداشت پلیس ترکیه است ـ بیان کرده که وی در این اظهارات گفته است: افراد گروه تروریستی داعش، فرزند پسر 4 ساله او را به ایران برده اند.

زرینه نورالله یف که روز گذشته توسط پلیس ترکیه به جرم ارتباط با اعضای گروه تروریستی داعش دستگیر شده است، ضمن تکذیب و رد هرگونه ارتباط با داعش از پلیس ترکیه درخواست کرده است که فرزند او را پیدا کنند.

در حمله ماشاریپوف به کلوپ شبانه رینا در مرکز استانبول در آغاز سال نو میلادی، 39 تن از جمله یک افسر پلیس ترکیه کشته شدند. وی در 16 ژانویه در نهایت در محله ای در استانبول دستگیر شد.

زرینه در اظهارات خود به پلیس ترکیه گفته است: پیش از دستگیر شدن، دو فرد ناشناس به خانه وی آمده و به وی گفته‌اند، قرار است فرزند 4 ساله او را به ایران ببرند و همسر وی نیز از این موضوع با خبر است. این دو یک فرزند 4 ساله پسر دارند که هنوز پلیس ترکیه به دنبال او می گردد و همچنین یک دختر 18 ماهه نیز که به همراه مادر خود در زندان است..

تروریست کلوپ شبانه استانبول به شکل غیر قانونی از ایران به ترکیه رفته بود

زرینه در توضیح چگونگی سفر خود به ترکیه گفته است: ما از راه های غیر قانونی از ایران به ترکیه آمدیم. همسرم سه روز قبل از حمله به کلوپ خانه را ترک کرد و بعد از این حمله، دوستان همسرم من را به یک خانه دیگر منتقل کردند. وقتی از آن‌ها پرسیدم چه بلایی بر سر همسرم آمده است، به من گفتند که نباید هیچی بپرسم.

وی بیان کرد: روز بعد همان شخصی که وی را به محل جدید منتقل کرده بود، دوباره نزد وی بازگشته و گفته که لازم نیست برای همسرش عزاداری کند، زیرا او کشته نشده. او گفت: همسرم کار بزرگی انجام داده است. وقتی پلیس من را دستگیر کرد تازه متوجه شدم که همسر من به کلوپ شبانه حمله کرده است. تا آن زمان چیزی از این ماجرا نمی دانستم.

وی از پلیس درخواست کرده که فرزند چهار ساله اش را پیدا کند. وی گفته که همسرش او را رها کرده و اکنون با دو کودک تنها مانده و هیچ ارتباطی با اعضای داعش ندارد.

وی همچنین گفته که همسرش در پاکستان سوگند اتحاد با داعش خورده؛ اما وی از رفتن به همراه او به سوریه خودداری کرده است. وی ادامه داد: همسرم به من گفت که در پاکستان سوگند اتحاد با داعش خورده است. من به او گفتم که هیچ فردی از داعش اینجا نیست، پس تو برای چه کسی سوگند خورده ای؟ او گفت: آن‌ها (داعش) یک نماینده در اینجا دارند و گفت که باید با هم به سوریه بروند تا به داعش بپیوندند. اما من گفتم که هرگز با او به سوریه نمی آیم.

به گزارش «تابناک»؛ عبدالقدیر ماشاریپوف با ملیت ازبک، در 15 دسامبر سال 2016 وارد ترکیه شده و گویا به همسر خود گفته بود، برای کار به ترکیه آمده است. وی همچنین یک آپارتمان را در استانبول به بهای ماهانه 250 یورو به اجاره خود درآورده بود. وی سابقه مبارزه مسلحانه در سوریه نیز داشته است. 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶۵
انتشار یافته: ۱۱
حرف مفت ممنوع.عجب جونوری هستن پلیس های ترک.
با این عتراف میخوان پای ایران رو هم به نوعی وارد قضیه کنن.یکی نیست به اینا بگه ابله! این تروریست با زن و دو بچه اومد ترکیه .مغز خر خورده بود زن و بچه شو با مصیبت بیاره ایران و از ایران به ترکیه؟؟
از کشور خودش نمیتونست با هواپیما بیاد ترکیه؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Switzerland |
۰۳:۲۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۸
اول ایران بوده بعد رفته ترکیه .و این ترور را انجام داده .است احتمالا مقامات خودشون اطلاع رسانی خواهند کرد .
اين تروريست را بايد به سزاي اعمالش رساند تا داعشي ها هواسشون باشه
عضو داعش ، مبارزه مسلحانه در سوریه ، تو ایران چکار می کرد ؟؟؟!!!
حالا دولت ترکیه بگه ایران با داعش همکاری میکنه؟؟
خوشی زده زیر دلش دیگه.
افزایش فشار به شکل هماهنگ به ایران؟
خیلی خنده داره برای 5 سال ترکیه پایگاه فرستادن همه ی داعشی ها از سرتاسر جهان به سوریه بوده حالا این ترکها میخوان گناه و بی عرضه گیهاشون رو در برابر جهان و مردم کشور خودشون با این سناریوهای خنده دار که حتا خودشون هم باروش ندارن بشورن و ابلهانه هم از ایران انتقام بگیرند. بازم شما باید اون ذاتتون رو به همه نشون بدید آخه !!
طفلک بچه چهار ساله به دور از مادر و تنها
هزاران تبعه خارجی پارسال بطور غیرقانونی از طریق ایران و ترکیه به اروپا رفتند و پناهنده شدند. برای ایشون هم لابد موانعی برای ورود قانونی به ترکیه بوده که مجبور شده از طریق ایران و غیرقانونی وارد ترکیه بشه مثلا خروج غیرقانونی به سوریه و شرکت در جنگ... بعد از دستگیری هم یا باید خانواده ش رو غیرقانونی به سوریه میبردند یا ایران!
گعج08حتمودوزذزحلخهحخجخکنکئد.د.مدمد
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر