بازدید 13282
۲

افشاگری آسوشیتدپرس در مورد پرداخت پول از سوی منافقین به مقامات دولت ترامپ

بر پایه گزارش افشاگرانه خبرگزاری آسوشیتدپرس، یکی از وزرای دولت ترامپ و چند تن از مشاوران و نزدیکان وی به خاطر سخنرانی در محافل و شوهای منافقین در خارج از کشور مبالغ هنگفتی را از این گروه تروریستی دریافت کرده اند. رودی جولیانی و نیوت گینگریچ از جمله مشاوران و نزدیکان ترامپ هستند که برای سخنرانی علیه ایران از دار و دسته مریم رجوی و گروهک منافقین پول گرفته اند!
کد خبر: ۶۶۳۹۲۳
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۸ 05 February 2017
بر پایه  گزارش افشاگرانه خبرگزاری آسوشیتدپرس، یکی از وزرای دولت ترامپ و چند تن از مشاوران و نزدیکان وی به خاطر سخنرانی در محافل و شوهای منافقین در خارج از کشور مبالغ هنگفتی را از این گروه تروریستی دریافت کرده اند. رودی جولیانی و نیوت گینگریچ از جمله مشاوران و نزدیکان ترامپ هستند که برای سخنرانی علیه ایران از دار و دسته مریم رجوی و گروهک منافقین پول گرفته اند!

به گزارش «تابناک»؛ جان گامبرل، خبرنگار و گزارشگر آسوشیتدپرس در گزارشی مفصل، دست به افشاگری در مورد دریافت پول از سوی مقامات دولت ترامپ از گروهک منافقین کرده است. بر اساس این گزارش، الین چائو که هفته گذشته به عنوان وزیر حمل و نقل دولت ترامپ از سوی سنا تأیید صلاحیت شد، برای یک سخنرانی پنج دقیقه‌ای در سال 2015 در یکی از مجالس و شوهای گروهک تروریستی منافقین، رقمی بالغ بر 50 هزار دلار از این گروه باج گیری کرده است.


افشاگری اسوشیتدپرس در مورد پرداخت پول از سوی منافقین به مقامات دولت ترامپ

همچنین این گزارش بیان کرد: رودی جولیانی شهردار سابق نیویورک که اکنون از افراد نزدیک به دونالد ترامپ و از مشاوران حلقه درونی وی است، مبالغ هنگفتی که دقیقاً رقم آن‌ها مشخص نیست برای ایراد چند سخنرانی مطابق با میل گروهک منافقین و علیه جمهوری اسلامی ایران در مجالس مشابه دریافت کرده است.

این گزارش همچنین اشاره کرده که تعداد چندین تن از مقامات پیشین سنا و دولت ایالات متحده هم از حزب جمهوری خواه و هم از حزب دموکرات از جمله سخنگوی سابق کاخ سفید و مشاور فعلی ترامپ یعنی نیوت گینگریچ برای گروهک منافقین سخنرانی کرده‌اند که رقم های دریافتی برخی از آن‌ها برای این سخنرانی اعلام شده؛ اما بسیاری نیز از اعلام مبالغ دریافتی در ازای این سخنرانی‌ها خودداری کرده اند.

گامبرل در گزارش خود اشاره کرده، در حالی که هیچ قانونی در ایالات متحده دریافت پول در ازای سخنرانی را منع نکرده، این‌گونه روابط مسائل اساسی را در مورد نفوذ یک گروه که پیش از این به خاطر اقدام‌های تروریستی خود در لیست سیاه آمریکا قرار گرفته بود، در دولت جدید مطرح می کند.

پیش از این، یک دسته از مقامات سابق ایالات متحده از جمله شخص جولیانی اقدام به ارسال نامه‌ای برای دونالد ترامپ کرده بودند که طی آن از وی خواسته بودند تا اقدام به برقراری رابطه با شاخه سیاسی گروهک منافقین کند. 

افشاگری اسوشیتدپرس در مورد پرداخت پول از سوی منافقین به مقامات دولت ترامپ

در همین رابطه، یرواند آبراهامیان، استاد علوم سیاسی دانشگاه نیویورک و نویسنده کتاب «ایران بین دو انقلاب» که همچنین تحقیقی در مورد گروهک منافقین دارد، به گامبرل گفته است: مجاهدین (گروهک منافقین) روی اسب برنده شرط بسته اند. آن‌ها می خواهند، دست کم چند واسطه و رابط در دولت آمریکا داشته باشند. من فکر می کنم این موضوع منجر به تضعیف دولت آمریکا خواهد شد، زیرا هرچقدر این گروه بیشتر به دولت دسترسی داشته باشند، مردم بیشتری در ایران از آنچه ایالات متحده انجام می دهد، در هراس و نگران خواهند بود.

گامبرل در گزارش خود آورده است: پیش از این، گروهک منافقین، فهرست طولانی از مقامات مختلف اروپایی و آمریکایی برای حضور در مراسم خود ـ که برای سخنرانی و شعار علیه جمهوری اسلامی ایران صورت می گیرد ـ تهیه کرده‌اند و به بسیاری از این مقامات برای حضور در این مراسم مبالغ هنگفت داده اند؛ از جمله این افراد، رودی جولیانی است که بارها در این مراسم شرکت کرده، ولی از آنجایی که بعد از سال 2008 که در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا کاندیدا شد، هیچ صورت مالی را برای شفاف سازی ثبت نکرده است، دقیقاً مشخص نیست، به چه میزان و با چه ارقامی گروهک منافقین را دوشیده است. وی همچنین از پاسخ به گامبرل و خبرگزاری آسوشیتدپرس در این رابطه خودداری کرده است.

از دیگر مقامات آمریکایی حاضر در مراسم سال 2015 این گروه در پاریس، الین چائو، همسر رهبر اکثریت سنای آمریکا میچ مک کانل، دبیر سابق سپاه صلح آمریکا و وزیر کار دولت جورج بوش است که اکنون در دولت ترامپ وزارت حمل و نقل را بر عهده گرفته. وی در این مراسم سخنرانی در مورد حقوق زنان ایراد کرده بود. بر اساس صورت مالی ثبت شده توسط خود وی، چائو برای این سخنرانی 50 هزار دلار دریافت کرده است. 

افشاگری اسوشیتدپرس در مورد پرداخت پول از سوی منافقین به مقامات دولت ترامپ

وی علاوه بر این 50 هزار دلار همچنین بابت یک سخنرانی دیگر در سال 2016 برای یک گروه وابسته به منافقین نیز 17 هزار و 500 دلار دریافت کرده. چائو نیز به درخواست آسوشیتدپرس برای اظهارنظر در این مورد پاسخ نداده است.

نیوت گینگریچ از جمله افراد دیگری است که در همین مراسم سال 2016 سخنرانی کرده که البته مشخص نیست، وی چه رقمی را از منافقین دریافت کرده است. نه گینگریچ و نه کاخ سفید در این مورد اظهار نظری نکرده اند. این در حالی است که وزارت خزانه داری آمریکا در سال 2012 یک برنامه تحقیق و تفحص در مورد باج دهی منافقین به مقامات آمریکایی برای سخنرانی به راه انداخته بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۲
انتشار یافته: ۲
این اقای ترامپ خودش از تروریستا پول گرفته

آنوقت اینهمه دارو دور راه انداخته!!

واقعا که جالب بود.
آبروی اقای ترامپ یک هفته ای رفت که رفت.
خودشون از آل سعود در یوزگی می کنند و برای چند روز ادامه حیات خفت بار رشوه می دهند
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار