بازدید 1706
کاظمی خبر داد:

تعداد نمایندگان همه استان ها به جز تهران، افزایش می یابد

نائب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس گفت: در صورت تصویب مجلس تعداد نمایندگان در دوره بعد 40 نفر بیشتر خواهد شد.
کد خبر: ۶۶۳۸۹۷
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۵ 05 February 2017
 به گزارش میزان، حمیدرضا کاظمی نائب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس  ، درباره افزایش تعداد نمایندگان مجلس در دوره بعدی اظهارکرد: نمایندگان مجلس بر این باورند که 20 سال یعنی از پایان سال 76 تا به امروز برخلاف قانون که قرار بود تعداد نمایندگان مجلس افزایش پیدا کند این موضوع تحقق پیدا نکرده است.

وی افزود: در قانون آمده است که مجلس می‌تواند هر 10 سال یکبار تعداد نمایندگان را افزایش دهد اما در 20 سال گذشته طرح اضافه شدن تعداد نمایندگان اجرایی نشده است به خاطرهمین نمایندگان مجلس طرحی را در این باره ارائه داده‌اند.

نائب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس تصریح کرد: در جلسه‌ای که در کمیسیون شوراها و امورداخلی مجلس برگزار کردیم مقرر شد تا 45 روز به وزارت کشور فرصت دهیم تا لایحه‌ای را درباره افزایش تعداد نمایندگان به مجلس ارائه دهد تا بتوانیم بررسی تلفیق لایحه دولت و طرح نمایندگان را در دستور کار قرار دهیم.

کاظمی خاطرنشان کرد: امیدواریم پس از ارسال این لایحه از سوی دولت و تصویب آن در مجلس بتوانیم تعداد نمایندگان را افزایش دهیم.

نائب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با اشاره به اینکه در پیشنهاد مطرح شده در هراستانی تعداد نمایندگان یک نفر افزایش خواهد داشت گفت: این موضوع برای استان تهران لحاظ نشده است و سهمیه این استان همان 30 نفراست و نمایندگان تنها درصدد بودند تا استان‌هایی که مشکلات بیشتری دارند تعداد نمایندگان‌شان افزایش پیدا کند.

کاظمی در پایان اظهارکرد: در مجموع در صورت تصویب این طرح تعداد نمایندگان در دوره بعد مجلس 40 نفر افزایش خواهد داشت.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار