بازدید 8797

چگونه خستگی ناشی از کار طولانی را برطرف کنیم؟

کد خبر: ۶۶۳۸۸۲
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۱ 05 February 2017
ساعات کاری طولانی مدت موجب فرسایش سلامت روحی و جسمی فرد می شود و کارشناسان و پزشکان همواره دنبال راهکارهایی برای کاهش و رفع خستگی‌های ناشی از کار هستند.

به گزارش ایسنا، کار کردن برای ساعت‌های طولانی سلامت روح و جسم را فرسوده می‌سازد؛ زیرا فرد فرصت کافی برای غذا خوردن ندارد و نمی‌تواند به درستی از خود مراقبت کند.

پزشکان دانشگاه ملی استرالیا در مطالعه‌ای دریافتند: دو سوم از افراد مورد بررسی در این تحقیق بیش از 40 ساعت در هفته کار می‌کنند. همچنین افرادی که ساعت کاری‌شان بیش از 39 ساعت در هفته است سلامت خود را به خطر می‌اندازند.

سایت مدیکال دیلی نوشت: با این وجود روش‌هایی وجود دارد که با کمک آنها افراد می‌توانند پس از گذراندن یک روز سخت، پر مشغله و طولانی احساس بهتری داشته باشند.

تماشای تلویزیون: بررسی‌ها نشان می‌دهد تماشای برنامه‌های تلویزیونی و فیلم‌های مورد علاقه می‌تواند برای سلامتی فوائدی به همراه داشته باشد. سال گذشته مطالعه انجام گرفته روی 240 زن نشان داد سطح کورتیزول -هورمون مرتبط با استرس- در زنانی که بیشتر تلویزیون تماشا می‌کنند پایین‌تر است. هر چند نباید در تماشای تلویزیون زیاده روی کرد.

برخورداری از زمان خواب منظم و مشخص: داشتن استراحت کافی با بهبود سلامت حافظه و برخورداری از وزن سالم‌تر مرتبط است اما استرس ناشی از فعالیت شغلی می‌تواند کیفیت خواب را دچار مشکل کند. پزشکان معتقدند پیروی کردن از یک برنامه خواب منظم و آماده کردن شرایط اتاق (تنظیم نور و دما) برای خواب تاثیرگذار است.

انجام حرکات کششی: افرادی که مدت زمان زیادی از روز را پشت میز و کار با کامپیوتر می‌گذرانند در معرض مشکلات جدی پزشکی هستند. این افراد بیشتر در معرض چاقی و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی، سرطان و حتی مرگ هستند. پزشکان به افراد توصیه می‌کنند در فواصل زمانی مشخص در محل کار راه بروند یا حرکت کششی انجام داده و به بدن خود استراحت دهند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار