بازدید 2664

اطلاعات ۷۰۰ هزار پلیس آمریکایی هک شد

کد خبر: ۶۶۳۸۷۲
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۹ 05 February 2017
هکری با نفوذ به وب‌سایت policeone.com اطلاعات بیش از ۷۰۰ هزار نفر از کاربران سایت را که بیشتر آنها پلیس یا نیروهای امنیتی هستند به سرقت برده و درحال فروش کل این داده‌ها است.

براساس گزارش همشهری به نقل از زد دی نت، در اين سرقت كه در سال 2015 انجام گرفته‌است، اطلاعات 715 هزار نفر از كاربران اين انجمن آنلاين كه عموما كارمندان FBI يا سازمان امنيت داخلي آمريكا بوده‌اند، به توسط يك هكر به سرقت رفته‌است.

وب‌سايت policeone.com سایتي خبری و انجمني براي استفاده و تبادل نظر ميان نیروهای پلیس و مقامات قضایی و امنيتي آمريكا نیز به شمار مي‌رود. اطلاعات به سرقت رفته شامل نام‌هاي كاربري، رمز‌هاي عبور،‌ آدرس‌هاي ايميل، تاريخ تولد و ديگر انواع داده‌ها است.

بسياري از انجمن‌هاي موجود دراين وب‌سايت خصوصي بوده و تنها تعدادي از نيروهاي قضايي و امنيتي به آن دسترسي دارند و براي دسترسي به آنها بايد شماره نشان مخصوص خود يا ديگر اطلاعات هويتي را وارد كنند، اما ظاهرا اين اطلاعات جزو اطلاعات مسروقه نيستند.

اطلاعات سرقت شده با قيمت 400 دلار در شبكه‌اي تاريك به فروش گذاشته شده‌اند و فروشنده آنها كه خود را با نام بركوت معرفي مي‌كند، مي‌گويد داده‌هاي اين وب‌سايت به واسطه آسيب‌پذيري كه در نرم‌افزار انجمن وجود داشت هك شده‌است. پس از انتشار خبر هك شدن، وب‌سايت براي مدتي غيرفعال شد تا به كاربراني كه اطلاعات آنها به سرقت رفته اطلاع‌رساني شود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان