بازدید 1778

نزاع بین دولت و پارلمان کویت و تهدید به استعفای جمعی

در پی استیضاح وزیر اطلاع‌رسانی کویت در پارلمان این کشور، نزاع بین دولت و پارلمان بالا گرفته و کابینه کویت به استعفای جمعی تهدید کرده است.
کد خبر: ۶۶۳۸۵۹
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۷ 05 February 2017
در پی استیضاح وزیر اطلاع‌رسانی کویت در پارلمان این کشور، نزاع بین دولت و پارلمان بالا گرفته و کابینه کویت به استعفای جمعی تهدید کرده است.
 
 به گزارش فارس، استیضاح «سلمان الحمود» وزیر اطلاع‌رسانی و جوانان کویت در پارلمان و به دنبال آن دفاع کابینه از وی و تهدید به استعفای جمعی باعث بوجود آمدن نزاع در این کشور شده و نمایندگان پارلمان تهدید دولت به استعفا را «بازیچه قرار دادن قانون اساسی» توصیف کردند.

روزنامه القبس کویت به نقل از یک منبع دولتی نوشت که رویکرد کنونی کابینه ارائه استعفای جمعی در اعتراض به «شخصی کردن استیضاح سلمان حمود وزیر اطلاع‌رسانی و عدم همسویی فراکسیون‌های پارلمانی با دولت» است.

به نوشته این روزنامه، تعدادی از نمایندگان پارلمان به دولت درباره دفاع از حمود و انجام اقداماتی که از آن به عنوان «خودکشی جمعی» یاد کردند، هشدار داده و دولت را مسئول بوجود آمدن تنش در جامعه دانستند و گفتند که پارلمان در برابر ملت مسئولیت خطیری دارد.

این نمایندگان پارلمان همچنین تأکید کردند که اقدام دولت در این باره هرگز مانع ما از استیضاح هیچ کدام از وزرا در آینده نخواهد بود.

«راکان النصف» نماینده پارلمان کویت در این باره گفت که دولت بایستی به گزینه نمایندگان در ارائه درخواست طرح اعتماد هر یک از وزیران احترام بگذارد و روند دموکراسی نیز نیازمند «استعفای حمود به تنهایی است» و بایستی دولت به خواسته ملت و نمایندگان که از طریق صندوق‌های رأی انتخاب شده‌اند، احترام بگذارد.

النصف همچنین اظهار داشت که تهدید دولت به استعفای جمعی «بازیچه قرار دادن قانون اساسی» است.

همچنین «ولید الطبطبائی» دیگر نماینده پارلمان کویت در واکنش به درخواست برخی مسئولان دولتی برای گفت‌وگو به دنبال تقاضای شماری از نمایندگان برای طرح رأی اعتماد حمود، گفت که «سرنوشت جابر المبارک نخست‌وزیر (کویت) نیز همانند سرنوشت نخست‌‌وزیر قبلی خواهد بود».

«صفاء الهاشم» دیگر نماینده پارلمان کویت نیز دولت این کشور را «دولت برخورد و تنش» نامید که هیچ اقدامی برای خاموش کردن بحران از طریق اصلاح برخی قوانین و برکناری برخی وزرای فاسد انجام نداده است.

اخیرا سه نماینده مخالف دولت کویت  در طرح سؤال از سلمان حمود وزیر اطلاع رسانی و جوانان در پارلمان،‌ او را منشأ تحریم‌های بین‌المللی علیه ورزش این کشور خواندند.

سازمان‌های ورزشی بین‌المللی از جمله کمیته بین‌المللی المپیک و فیفا کویت را از اکتبر 2015 از همه رقابت‌ها به حال تعلیق در آورده‌اند. این سازمان‌ها دولت کویت را به مداخله در امور ورزشی متهم می‌کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل