کد خبر: ۶۶۳۸۵۳
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۲ 05 February 2017
 
در دانشگاه های آمریکا درسی ارائه می کنند به نام طراحی متقاعد کننده که به دانشجویان یاد بدهند از روانشناسی ترغیبی استفاده کنند تا تکنولوژی طراحی کنند که مردم را متقاعد به استفاده با یک روش خاصی بکند. هدف طراحی گوشی ها و ابزارک ها این است که شما وقت بیشتری در آن صرف کنید. وقتی که به شبکه های اجتماعی میروید چند لحظه طول می کشد تا نوتیفیکیشن شما بار گذاری شود. این طراحی برای ایجاد حالت انتظاری در شما است که شما را به آنجا علاقه مند می کند. آیا این اخلاقی است؟ کرییستان هریس کارمند سابق گوگل این را اخلاقی نمی داند و خواستار برگشت اخلاق به طراحی شرکت های تکنولوژی شده است. با زیرنویس فارسی در «تابناک» می بینید.
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظر شما

سایت تابناک از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
tabnak-adv
tabnak-adv
tabnak-adv