بازدید 2615

حادثه پلاسکو مستندسازی شود

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت: با مستندسازی حادثه پلاسکو و استفاده از تجربیات آن باید کاری کرد تا از تکرار حوادث مشابه در آینده پیش‌گیری شود.
کد خبر: ۶۶۳۸۴۴
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۸ 05 February 2017
صدیف بدری در گفت‌وگو با ایسنا گفت: این حادثه باید هم از منظر تجهیزات ایمنی و لوازم مکانیکی امدادرسانی و هم از منظر سازه‌ای و استانداردهای ساخت و ساز مورد توجه قرار گرفته و ساختمان‌های عمومی پر ازدحام از نظر اطفاء حریق هوشمند و  تاسیسات مکانیکی و فنی به ویژه پیش‌بینی‌های لازم از نظر دسترسی به مسیرهای اضطراری و پله‌های فرار داخل ساختمان و همچنین باز طراحی استانداردهای سازه‌ای باید در قوانین و آیین‌نامه‌های اجرایی تغییرات اساسی کند؛ البته در بسیاری از ساختمان‌های قدیمی و فرسوده «مقاوم‌سازی» به دلیل هزینه‌های سنگین مالی به صرفه‌تر نیست؛ به این منظور مدیریت شهری، شورای شهر، نظام بانکی و  وزارتخانه‌های کار و صنعت در عزمی جدی باید بستر مناسبی را به وجود آورند.

وی متذکر شد: این قاعده در ساختمان جدید پلاسکو که تا دو سال دیگر ساخته خواهد شد نیز باید مورد توجه جدی بنیاد مستضعفان و کسبه ساکن در آن قرار بگیرد. اگر دیر بجنبیم قطعا باز شاهد تکرار حوادث مشابه خواهیم بود.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس در پاسخ به این پرسش که گزارش نهایی کمیسیون عمران مجلس چقدر روی تغییر دیدگاه‌ها و رویه‌های مدیریت شهری و دو سازمان مدیریت بحران تهران و کشور تاثیرگذار است، گفت: علل و عوامل قبل، حین و بعد از  حادثه پلاسکو با تعیین سهم قصور دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران در گزارش نهایی کمیسیون عمران درج خواهد شد. میزان پایبندی دستگاه‌ها به تکالیف دستگاه‌های مسئول در این گزارش بررسی خواهد شد و خلاءهای قانونی احتمالی نیز شناسایی و در قالب ماده 49 آیین‌نامه داخلی در قالب  پیشنهادات اجرایی در صحن علنی مجلس قرائت می‌شود.

بدری یادآور شد: در قانون مدیریت واحد شهری یا قانون شهرداری‌ها و همچنین مقررات ملی ساختمان و ایمنی در قالب اصلاحیه قانون سازمان نظام مهندسی نیازمند بازنگری و اصلاح هستیم. همه این موارد قطعا در تغییر دیدگاه و رویه مدیریت شهری و سازمان مدیریت بحران کشور و تهران تاثیرات خود را خواهد گذاشت.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر