بازدید 2210

آمریکا در پرونده شکایت ایران در لاهه محکوم می‌شود

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس ابعاد شکایت ایران از آمریکا در لاهه را تشریح کرد.
کد خبر: ۶۶۳۸۰۴
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۱ 05 February 2017
سیدحسین نقوی حسینی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به ثبت لایحه تفصیلی ایران علیه آمریکا در دیوان بین‌المللی دادگستری، گفت: سرقت دو میلیارد دلار از اموال ایران، بر خلاف تعهدات بین المللی آمریکا و مغایر با توافقات سیاسی میان دو کشور محسوب می شود.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: قطعا زمانی که یک توافق سیاسی مانند برجام میان ایران و آمریکا به عنوان یکی از اعضای گروه 1+5 شکل می گیرد، هدف این اقدام کنار گذاشتن رفتارهای خصمانه از سوی غربی ها است، اما آمریکایی ها بر خلاف این توافق، دست به غارت اموال ملت ایران زدند.

وی گفت: به طور حتم هم از نظر مباحث حقوقی و هم از جهت مباحث سیاسی، اقدام آمریکا در برداشت دو میلیارد دلار از اموال ایران قابل پیگیری است و در این راستا دولت جمهوری اسلامی از اقدامات آمریکا به دادگاه بین المللی لاهه شکایت کرد.

نقوی حسینی ادامه داد: به طور حتم در صورت رویکرد مستقل دادگاه لاهه، آمریکایی ها در رابطه با پرونده شکایت ایران محکوم به شکست هستند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گفت: طبق محورهای لایحه تفصیلی ایران علیه آمریکا در دیوان بین‌المللی دادگستری، جمهوری اسلامی خواستار دریافت غرامت از آمریکا به خاطر نقض تعهداتش شده است که این مسئله بسیار دارای اهمیت است، زیرا رویکرد و اقدامات ایالات متحده مشکلاتی را برای کشورمان ایجاد کرد.

با ثبت لایحه تفصیلی ایران علیه آمریکا در دیوان بین‌المللی دادگستری توسط مرکز حقوق بین‌الملل نهاد ریاست جمهوری، گام موثر دیگری برای بازگرداندن اموال ملت ایران برداشته شد
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار