بازدید 6072

دمشق وارد بحران برق شد

کد خبر: ۶۶۳۷۹۵
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۰ 05 February 2017
هنوز چند روزی از پایان یافتن بحران آب دمشق نگذشته که این بار مردم پایتخت‌نشین سوریه با مشکل قطع بی‌سابقه برق در روزهای سرد زمستان روبه‌رو شده‌اند.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری سیریا نیوز، با حل بحران قطعی آب و تعمیر منابع آب دمشق در "عین الفیجه" در حومه دمشق، این روزها ساکنان پایتخت با قطعی برق برای ساعات طولانی مواجه هستند. این در حالی است که بسیاری از آن‌ها برای گرم کردن در این روزهای سرد از وسائل برقی استفاده می‌کردند و این قطعی‌ مکرر برق که در مجموع در طول روز به ۲۰ ساعت نیز می‌رسد، موجب خشم مردم این شهر شده است. برخی از ساکنان این شهر در گفت و گو با سیریا نیوز، وضعیت خود را بسیار فاجعه ‌بار توصیف کرده و گفتند: برق برای پنج ساعت متوالی در روز قطع می‌شود و سپس تنها یک ساعت برق داریم و این روال تکرار می‌شود به طوری که ما در طول شبانه روز با ۲۰ ساعت قطعی برق مواجه هستیم. یافتن راهی برای تامین گرما و انرژی برای مسائل ضروری بسیار دشوار شده است و بیشتر مردم برای نیازهایی چون روشنایی، اینترنت و روشن کردن برخی وسایل برقی ضروری ناگزیر به استفاده از مولدهای برق شده‌اند.

این منابع افزودند: این باتری‌ها برای شارژ حداقل به دو ساعت زمان نیاز دارند در حالی که در طول مدتی که برق وصل است یک ساعت است و این راه نیز منتفی است. ساکنان دمشق همزمان کاهش شدید دمای هوا، به شدت از قطعی مکرر و طولانی برق ناراضی بوده و اعتراضات خود را در صفحه شخصی وزیر نیرو سوریه اعلام کرده و خواستار حل این بحران شده‌اند.

این درحالی است که وزارت نیروی سوریه هنوز واکنشی به این مساله نداشته است. (عماد خمیس) نخست وزیر این کشور پیشتر تعهد داد که وضعیت برق از اواسط فوریه بهبود خواهد یافت.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل