بازدید 14234

پاسخ وزارت راه در مورد خبر راه آهن اصفهان ـ شيراز

کد خبر: ۶۶۳۷۶
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۸۸ - ۱۰:۱۳ 30 September 2009
در مورخ 1/7/88 ساعت 16:10 مطلبي تحليلي بدون ذكر منبع و بدون هيچ دليل رويدادي بر اساس پيشداشته هايي كه يا ناقص بودند و يا اشتباه نگارش يافت كه به منظور تنوير افكار عمومي و وظيفه اطلاع رساني صحيح و شفاف ارائه توضيحاتي را با هدف احترام به نويسنده محترم و مخاطبان عزيز اين سايت ضروري مي دانيم:

ابتدا تشكر مي كنيم از نويسنده تحليل كه به هر بهانه هرچند غبار آلود به وزات راه و ترابري و خادمين ملت عزيز در شركت راه آهن نيم نگاهي انداختند و ما اين را نوعي قدرداني از فعاليت هامان در افكار عمومي مي دانيم چرا كه به قول معروف:

اگر با ديگرانش بود ميلي ، چرا جام مرا بشكست ليلي!

اما در مورد محتواي اين تحليل، همانطور كه همگان واقفند قطار اصفهان- شيراز تعطيل نيست و اين قطار هر دو هفته يكبار از شيراز حركت مي كند و هموطنان عزيز و مسئولين محترم سايت تابناك و نويسنده ي عزيز مي توانند به سايت رجاء مراجعه و از زمان حركت آن مطلع شده و بليط تهيه كنند و اين روش براي بهره برداري از يك راه آهن 500 كيلومتري كاملاً علمي ، كارشناسي و فني و روشي است كه در همه جاي دنيا معمول است و اتفاقاً يكي از توصيه هاي جناب آقاي دستغيب نماينده محترم شيراز كه نويسنده محترم نيز اشاره كرده اند همين موضوع است.

مزيد اطلاع علاوه بر قطار مسافري ، قطارهاي باري وآزمايشي نيز طبق برنامه بهره برداري در اين خط فعال اند تا طبق برنامه تعيين شده فرايند تست هاي مربوطه طي و امكان بهره برداري كامل از ظرفيت اين راه آهن در زمان اعلام شده قبلي فراهم شود. اين كه افتتاح يك پروژه در آغاز بهره برداري حداقلي باشد يا در زمان بهره برداري حداكثري ، به تشخيص مديران پروژه براي استفاده زودتر از سرمايه گذاريهاي انجام شده است . تشخيص مديريت اين پروژه اين بود كه در زمان بهره برداري حداقلي باشد،

ممكن است تشخيص اين عزيز تحليل گر يا هر فرد ديگري بر عكس باشد، ما به تشخيص ايشان هم احترام مي گذاريم ، اما از اين كه نمي توانيم تصميم و تشخيص جمعي را با يك فرد منطبق كنيم از ايشان پوزش مي طلبيم. قطعا اگر نظر ايشان را هم اجرا مي كرديم افرادي مي گفتند و مي نوشتند كه مثلا اين پروژه 6 ماه قبل بهره برداري شده اما حالا افتتاح مي كنند!

در هر حال براي قضاوت بايد متدولوژي ها را شناخت و تحليل كرد نه جوهر فعاليت ها را نفي كرد، اجازه دهيد همين جا از اين نويسنده عزيز و خبرنگاران و گزارشگران سايت تابناك دعوت كنيم از اين پروژه عظيم ملي كه قطعا نقطه عطفي در صنعت ريلي كشو محسوب مي شود بازديد داشته باشند تا پاسخ بسياري از سوالات گفته يا ناگفته را پيدا كنند.

ضمنا لازم مي دانيم از عنايت اين عزيز و سايت تابناك بار ديگر تشكر كنيم كه درج اين تحليل موجب شد ، اظهار نظرهاي خوبي در رابطه با ساير خدمات راه آهن از طرف مردم عزيز به ما برسد كه اين مهم براي ما در رفع نواقص و كاستي ها ، سرمايه اي عظيم است و اميدواريم در موارد مشابه با ساز و كار ارتباطي گسترده اي كه در حال فراهم كردن هستيم قبل از انعكاس هر مطلبي نظر خادمين خود در وزارت راه را هم داشته باشند و نقدو نظر را با پاسخ همزمان منعكس كنند و اين به صواب نزديكتر است و با مشي و اهداف مديران محترم سايت تابناك هم ان شاء الله سازگارتر.

اضافه بر اين به پيوست برنامه حركت قطارها از مسير خط آهن شيراز ـ اصفهان از تاريخ 13/3/88 لغايت 26/6/88 جهت شفاف شدن موضوع ارسال مي گردد.

قطار اول شيراز به تهران 13/3/88 مخصوص راهيان مرقد حضرت امام ظرفيت 720 نفر
قطار دوم تهران به شيراز 14/3/88 مخصوص راهيان مرقد حضرت امام ظرفيت 720 نفر
قطارسوم شيراز به مشهد 23/3/88 خانواده معظم شهداي استان فارس ظرفيت 720 نفر
قطارچهارم مشهد به شيراز 27/3/88 خانواده معظم شهداي استان فارس ظرفيت 720 نفر
قطارپنجم مشهد به شيراز 13/5/88 فروش بليط On lineدر شبكه دفاتر فروش بليط بليط فروخته شده 610 نفر
قطارششم شيراز به مشهد 15/5/88 فروش بليط On lineدر شبكه دفاتر فروش بليط بليط فروخته شده 660 نفر
قطارهفتم مشهد به شيراز 27/5/88 فروش بليط On lineدر شبكه دفاتر فروش بليط بليط فروخته شده 695 نفر
قطارهشتم شيراز به مشهد 29/5/88 فروش بليط On lineدر شبكه دفاتر فروش بليط بليط فروخته شده 419 نفر
قطار نهم مشهد به شيراز 10/6/88 فروش بليط On lineدر شبكه دفاتر فروش بليط بليط فروخته شده443 نفر
قطار دهم شيراز به مشهد 12/6/88 فروش بليط On lineدر شبكه دفاتر فروش بليط بليط فروخته شده 473نفر
قطاريازدهم مشهد به شيراز 24/6/88 فروش بليط On lineدر شبكه دفاتر فروش بليط بليط فروخته شده 583نفر
قطاردوازدهم شيراز به مشهد 26/6/88 فروش بليط On lineدر شبكه دفاتر فروش بليط بليط فروخته شده 676 نفر
جمع كل 7439 نفر

لازم به ذكر است فروش بليط اين قطارها بصورت On line در دفاتر مجازي فروش بليط قطار در سطح كشور ادامه دارد.

سيد قاسم بي نياز مدير كل روابط عمومی وزارت راه
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل