بازدید 14003

مجوز ورود کشتی گیران امریکایی به ایران صادر شد

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان اعلام کرد، با توجه به توقف اجرای محدودیت های تبعیض آمیز علیه ورود شهروندان ایرانی به آمریکا، بر اساس حکم قاضی فدرال آمریکا و با عنایت به درخواست رئیس فدراسیون کشتی جمهوری اسلامی ایران و رئیس فدراسیون بین المللی کُشتی، با صدور روادید برای تیم کشتی آمریکا به منظور شرکت در مسابقات جام جهانی کشتی در کرمانشاه موافقت شد.
کد خبر: ۶۶۳۷۴۱
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۵ 05 February 2017
بعد از اینکه ترامپ فرمان عدم ورود شهروندان هفت کشور از جمله ایران به امریکا را صادر کرد، ایران نیز در واکنش به این اقدام خصمانه در عملی متقابل ورود امریکایی به ایران را ممنوع اعلام کرد.

به گزارش «تابناک»؛ پس از بیانیه ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، مبنی بر عدم حضور هفت کشور مسلمان به خاک این کشور، پیش از این اعلام شد، حضور تیم ملی کشتی آمریکا نیز به ایران برای شرکت در مسابقات جهانی منتفی است.

با این حال، نسبت به این موضوع اعتراضاتی شد و به دنبال آن، وزارت خارجه آمریکا، یک هفته پس از صدور دستور اجرایی ترامپ، مبنی بر ممنوعیت ورود اتباع هفت کشور مسلمان به آمریکا، با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد، اتباعی که دارای گذرنامه و روادید معتبر هستند، فعلا می‌توانند وارد آمریکا شوند. همچنین رسول خادم، سرمربی تیم ملی کشتی درباره عدم صدور روادید برای حضور تیم آمریکا در جام جهانی کشتی آزاد، در نامه ای به وزیر ورزش، خواستار بررسی دوباره این موضوع شد.

در پی این تحولات، امروز بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان اعلام کرد، با توجه به توقف اجرای محدودیت های تبعیض آمیز علیه ورود شهروندان ایرانی به آمریکا بر اساس حکم قاضی فدرال آمریکا و با عنایت به درخواست رئیس فدراسیون کشتی جمهوری اسلامی ایران و رئیس فدراسیون بین المللی کُشتی، با صدور روادید برای تیم کشتی آمریکا به منظور شرکت در مسابقات جام جهانی کشتی در کرمانشاه موافقت شد.
مجوز ورود کشتی گیران امریکایی به ایران صادر شد 

همچنین دکتر ظریف وزیر امور خارجه کشورمان نیز در تویتی این موضوع را تائید کرد و نوشت:« درپی تعلیق قانون ممنوعیت ورود مسلمانان از سوی دادگاه و درخواست‌‌های فدراسیون کشتی ایران و اتحادیه جهانی، به کشتی‌گیران آمریکا روادید داده می‌شود.»

 
جام جهانی کشتی آزاد در سال 2017 روزهای 28 و 29 بهمن ماه با حضور هشت تیم برتر کشتی جهان شامل ایران، روسیه، ترکیه، آمریکا، گرجستان، جمهوری آذربایجان، هند و مغولستان در کرمانشاه برگزار خواهد شد.



تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۱۵
انتشار یافته: ۷۱
اقدام 100درصد بجایی بود
پاسخ ها
نقی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۷
خسارت جنگ را به عراق بخشیدیم چون صلاح بود و کار درستی هم بود. حالا از دره دروازه کشتی گیرهای امریکایی داخل نمی رویم؟! کار وزارت خارجه سنجیده بود.
ناشناس
| United Kingdom |
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۷
چه كسي گفته است كه بخشيدن خسارت جنگ كار درستي بوده است , از كيسه خودتان خرج كنيد نه از كيسه مملكت و مردم
سلام....از قدیم گفتن محبت .محبت میاره......احسنت به اون قاضی امریکایی و درود بر وزات امور خارجه خودمون.....جواب خوبی خوبی هست ....والله این 2 تا ملت ایران و امریکا خیلی بهم علاقه دارن ..ولی حیف که بی عقلی و ندانم کاری نمیزاره .......
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۷
درود بر شرفت اقا سعید حرف دل اکثریت رو زدی
ناشناس
| United States |
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۷
اره میگن بعدش اشک تو چشمای ترامپ جمع شده.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۷
به افق خیره شده و بعد اشک تو چشاش جمع شده جوری که ایوانکا و ملانیا نبینن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۷
محبت !!!

خخخخخخ

آخی چقدر شما ساده اید
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۷
بنده خدا برو اونجا ببین دو ریال برات ارزش قائلند .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۷
ناشناس 11.25 خجالت بکش لابد تو بودی وبرای تو هم گریه کرده
انگار ما دوست داریم ظالم به ما همیشه ظلم کنه، فقط شعار
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۷
عزیزم ورود هیاتی از امریکا و تبعات بعدی ان برای شهروندان آمریکایی و معظلی برای دولت آمریکا خواهد بود. فشار به آن جهت اصلاح قانون جدیدش.باسپاس
فرامرز
| United Kingdom |
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۷
ظالم؟ کشتی گیر آمریکایی که میخواد تو جام جهانی شرکت کنه شده ظالم؟
کم آوردن خخخخخخخ
پاسخ ها
ناش
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۸
جناب کم نیاوردیم، باجی هم ندادیم، احترام و انسانیت خودمان را نشان دادیم، و این اولین بار نیست، دستگیری اون سربازان آمریکایی یادتونه؟؟؟ نظامی های ما با چه عزت و احترامی آنها رو بدرقه کردند!!! حتما می خواید جنگ بشه، باید با سیاست رفتار کرد،
اين درسته...............................
بسیار کار معقولانه و تاثیر گذار در صحنه بین المللی انجام دادید. دست مریزاد
بابا رفتار با يه احمق نبايد احمقانه باشه بايد عاقلانه باشه
عالی
تصمیم عاقلانه و انسانی است. مردم آمریکا در مقابله با تصمیم ترامپ همراه مردم ایران بودند، حتی پرچم ما را به دست گرفتند. به احترام این مردم بهتر است از به آتش کشیدن پرچم آنها و یا از به زیر پا انداختن آن خودداری کنیم. با احترام به این ملت می توانیم با استفاده از احساسات نوع دوستی آنها ترامپ و سیاست های منفور دولت آمریکا را تحت فشار قرار دهیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۷
آفرین. پرچم متعلق به یک ملته و آتش زدن اون توهین به اون ملته و کار درستی نیست.
در کشوری کہ دمکراسی ہست قاضی قدرت دارد زندہ باد قاضی فدرال
دلواپسان ، منفی های کامنت ها رو نوش کنید تا انتخابات 96 :)))
مردم آمریکا همانهایی هستند که علیه ترامپ تظاهرات میکنن و با مردم دنیا همدردی میکنن ما هم باید نشان دهیم که از اخلاق پیغمبر اسلام تبعیت میکنیم و بزرگوارانه با ملت آمریکا برخورد میکنیم . مطمئنا اینگونه بیشتر در قلب مردم نفوذ میکنیم
این یعنی یک حرکت هوشمندانه . تبریک به مردم و رهبری به خاطر داشتن یک تیم دیپلماتیک ورزیده و عاقل
چرا عاقل کند کاری که باز آرد پشیمانی .... مجبورید خودتون را خراب کنید . بدون فکر ورود کشتیگیرها را ممنوع کردید دیدید روسیه اعلام آمادگی کرد ، میزبانی را از دست می دید ، وجهه بین المللی تون خراب می شه گفتید ... کردیم ؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۷
ایشون راست میگه

هزارتا لایک
تحریم ها را رئیس‌جمهور آمریکا اعمال کرده و قاضی فدرال اون حکم را تعلیق کرد، که کار خوبی هم بود، اما تعلیق، نه اینکه ابطال، خود ترامپ هم گفته این رای را از طریق قانونی ابطال میکنه و بنابراین، از نظر دولت آمریکا، باز هم میگم، دولت آمریکا، ایرانیها اجازه ی ورود به آمریکا را ندارند، من با ورود آمریکایی ها به کشور کاملا موافقم، اما چون بی احترامی از طرف دولت آمریکا صورت گرفته بود، به نظر من بهتر بود تا رفع کامل تعلیق از طرف خود دولت آمریکا، منع ورود پابرجا میموند.
در کل فکر میکنم کار درست همین بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۷
در کل خسته نباشی
امیدوارم مردم پهلوان پرور و جوانمرد وبخصوص مهمان نواز کرمانشاهی به نمایندگی از تمام ایرانیان درسی از تمدن بزرگ ایرانی را به جهانیان نمایش دهند و باعث سر بلندی ایران عزیز شوند
چرا آخه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
عمو جواد اینهمه گفتیم دمت گرم. عجب ضد حالی زدی. بابا این عوضیا رو را نده داداش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۷
از طرز حرف زدنت معلومه از چه قماشی هستی . اول برو حرف زدن یاد بگیر نظر سیاسی پیشکشت
بنظر من ایران این کار رو که کشتی گیرها رو راه نده اصلا انجام نمی داد و از اولش می خواست کاری کنه که این موضوع بزرگ شه و بعد راهشون بده تا بهره برداری تبلیغاتی بکنه از این موضوع (چه قاضی رای میداد و چه نمی داد) البته این کار هم سیاست درستی بود!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۷
درسته. دمشون گرم.
بارها مسئولین مطرح کرده اند که ورزش از سیاست باید جدا باشد . موقع عمل چنین چیزی توقع می رفت لیکن اشتباه دیگران را باز ما تکرار کردیم . (تا کی باید تاوان اشتباه بعضی را یک ملت بدهد ؟؟؟؟)
البته مجوز ورود نمیدادیم خیلی راحت میزبانی از ایران گرفته میشد و به کشور دوست و همسایه!! روسیه داده میشد....
مرحبا
در ابتدا من هم با ورود کشتی گیران موافق بودم...
اما دیشب در اخبار شنیدم امریکا جلو ورود کمانداران رو گرفته... وقتی این رو شنیدم به وزارت خارجه حق دادم که نذاره کشتی گیرها بیان ایران...
ولی امروز صبح که دستور اجرایی ترامپ موقتا رفع شد، گفتم خب "عقلانیت هنوز نمرده"
این واکنش وزارت خارجه و دکتر ظریف محبوب بسیار خوشحالمون کرد...


یه جایی خوندم که دستور اجرایی بعدی ترامپ «ساخت مسکن مهر برای آمریکاییها هست»!!!!
مرگ بر آمریکا را همیشه به یاد داشته باشیم. خیلی جوگیر نشوید لطفا
بسیار متشکریم خبر خوبی بود. از دولت خردمند رفتاری به جز این هم انتظار نمی رود. مدارا با مردمان نشانه خرد است. حساب دولتها انگار از حساب مردم جداست. حساب هنر و فرهنگ و ورزش هم از سیاست جداست. امیدوارم اثر مثبتش را شاهد باشیم. هر روز برای صلح بیشتر در زمین دعا می کنم. هر روز برای ریشه کن شدن این همه حرص و طمع قدرت دعا می کنم. هر روز برای آرامش بیشتر مردمی که از جنگ خسته اند. از شنیدن خبرهای بد آزرده اند و جهانشان با جنگ و بی خانمانی گره خورده است. این روزها مردم همه دنیا جنگ زده اند. کاش روز بدون جنگ در جهان پیشنهاد شود. یک روز بدون جنگ و خونریزی.
باسلام مسئولین تصمیم درست و عاقلانه ای اتخاذ کردن در خصوص روادید برای کشتی گران آمریکا هم بینش و ترحم و نوع دوستی ایرانی ها را ثابت میکنه و هم حس مقابله به مثل در ضمن خود کشتی گران آمریکایی مخالف حکم تامپ بودن.
از اول هم معلوم بود کم میارن !
چه عجب یک اقدام عاقلانه هم هز طرف دستگاه دیپلماسی دیدیم!
یعنی ظریف منتظر نشسته بود یه چیزی بشه که فوری آمریکایی ها رو راه بده. جواد جان نکن این کار ها رو یه کم جیگر داشته باش. بابا دادگاه فدرال کجا دولت آمریکا کجا. تازه کی حرف اون قاضی رو توی آمریکا قبول داره. این ها فقط جو دادن ...همین
پاسخ ها
حسین
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۷
اگر کسی حرف قاضی فدرال رو قبول نداره پس این همه ایرانی و اتباع شش تا کشور که از دیروز وارد آمریکا شدن با فرمان کی وارد شدن؟؟؟؟؟
یه نکته ای که این خبر داره اینه که دکتر ظریف توییت کرد...توییتر خیلی فعاله و جو ضد ایرانی زیادی داخلش هست،کاش مسئولین از فیلتر درش میاوردن...
درود به آقای خادم که با منش پهلوانی وعقلانیت وبه عنوان سفیر ورزش ایران توا نست از تنش های موجود جامعه بکاهد..و ممنون از وزارت خارجه که با همدلی اقدام بهمکار کردند .

آقای خادم آقای دکتر ظریف خیلی ممنون همیشه سلامت و پاینده باشید .انشاا......که قدم وقلمتان مثل همیشه برای ملت ومملکتمان منشع خیر وبرکت باشد.دوستتان داریم ودعاگوی شماهستیم
كشتي براي سفره ملت سنگك نميشه
اشتباه بود يكبار ديكر تسليم امريكا شديد
مشكل ما با امريكا حالا سر چي هست ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۸
راستش من که نمیدونم چون به من که ویزای آمریکا نمیدن چه با ترامپ چه بی ترامپ. تازه اگه بدن پول ندارم اونجا خرج کنم. اقلا اینجوری پیش فامیل قیافه میام میگم اگه ویزا میدادن یه سر با بچه ها میرفتم.
جملات ظریف اداری و رسمی است . آفرین به هوش و فراست مسولان کشورم بویژه آقای دکتر محمد جواد ظریف ،دود از کنده اش بلند می شود.صدور ویزا اوج پهلوانی و روح مردانگی کشتی ایران را نشان داد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۷
کاری محکمه پسند انجام داد وزیر
آفرین ، کاردرست همین بود ...هیچوقت بدی و نادرستی رو نباید با بدی و نادرستی پاسخ داد ....مضافا درس خوبی میشه برا ترامپ و اطرافیان ضد ایرانی اش تا در نزد افکار عمومی آمریکاییها بیشتر محکوم شوند ...
معنی واقعی سیاست رو میشه در اعمال آقای ظریف دید. سیاست با لجبازی یا ساده لوحی فرق میکنه. احسنت بر شما آقای ظریف.
احسنت به حرکت هوشیارانه و عقلابیت کشتی گیران نماینده مردم امریکا هستند نه هیات حاکمه بهتره مهمان نوازی ویژه ای هم برای همه کشتی گیران انجام گیرد البته مردم مهمان نواز کرمانشاه که شهره عالم هستند جای نگرانی نمیگذارند اظهار نظر دیروز مردم فهیم ما در نظر خواهی تابناک عزیز جای ویژه دارد
یک نوع دیپلماسی عمومی است.درصد قابل توجهی از ملت امریکا مخالف سیاست های ترامپ هستند.ترامپ هم در انتخابات5میلیون رای کمتر از کلینتون بدست اورده و فقط با رای الکترال آرا مستقیم مردم وتو شد.ترامپ در داخل امریکا قطعا با تظاهرات گسترده روبرو خواهد شد
مرحبا به اون قاضی دادگاه که حکم ترامپ را تعلیق کرد.
مشکلات یکی یکی داره حل میشه
خدا را شکر اشک شوق در چشم هایم حلقه زد
بغض گلوم گرفته جوانانمون دارن خوشبخت میشن
اين اقدام بسيار سنجيده و جاي تقدير دارد.
البته لازم است بحث امنيت اين مسابقات و بالأخص كشتي گيرهاي آمريكايي نيز جدي گرفته شود.
آفرین بر دیپلماسی موفق و بروز ایران اسلامی. دولت ما دولت عاقلان و سنجیده ها است و از کوته نظری بدور است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۷
چرند نگو
اقدام متقابل در خصوص منع ورود شهروندان امریکایی به ایران اشتباه است .حساب دولت امریکا با شهروندان آمریکا جداست/ایران یک بهانه برای نوع دوستی پیدا کرده بود و میتونست روی این موضوع مانور بده میتونست با تسهیل ورود امریکایی ها به دنیا بفهمونه که اونی که محور شرارت هست دولت آمریکاست نه ایران
اولا دم همه آنهایی که در صدور این مجوز تلاش کردند گرم
دوما اسلام واقعی دین رحمت هست یادمان نرود که مولای مان علی(ع) فرمودند در عفو لذتی هست که در انتقام نیست
سوما خدا باین کشتی گیرها آمریکایی بااین رییس جمهور شیرین عقلشان رحم کند ییهو دیدی صبح فرمان بده اینها حق برگشت از ایران را ندارند
چراغ اول رو روشن میکنه
ما زیر بار حرف زور نمی رویم مگر اینکه سمبه پرزور باشد!!!
سیاست را نباید با ورزش گره زد. از ابتدا هم باید اجازه ورود کشتی گیران را میدادند.
آخرش در این چهار سال یک کار درست از این دولت ندیدیم
بسیار عالی

کار درست و با سیاستی بود.

سپاس از همه افراد فهمیم و مصلحت اندیش.
مرگ بر آمریکا را همیشه به یاد داشته باشیم. خیلی جوگیر نشوید لطفا
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل