بازدید 2002

ژیرینوفسکی رقیب پوتین در انتخابات می‌شود

ولادیمیر ژیرینوفسکی، نایب رییس سابق مجلس دوما و رهبر جنجالی حزب لیبرال دموکرات روسیه برای ششمین بار در انتخابات ریاست جمهوری این کشور شرکت می‌کند.
کد خبر: ۶۶۳۵۸۸
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۰ 04 February 2017

ولادیمیر ژیرینوفسکی، نایب رییس سابق مجلس دوما و رهبر جنجالی حزب لیبرال دموکرات روسیه برای ششمین بار در انتخابات ریاست جمهوری این کشور شرکت می‌کند.

به گزارش ایسنا از ریانووستی، وی که امروز شنبه مجددا به عنوان رئيس حزب لیبرال دموکرات انتخاب شد از عزم خود برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری روسیه در سال ۲۰۱۸ میلادی خبر داد.


ژیرینوفسکی در سال ۱۹۸۸ تحصیلاتش را در رشته فلسفه در دانشگاه دولتی مسکو به پایان رساند و  دو سال بعد با تاسیس حزب لیبرال دموکرات اتحاد جماهیر شوروی عملا پا به دنیای سیاست گذاشت.


حزبی که پس از فروپاشی شوروی سابق، به حزب لیبرال دموکرات روسیه تغییر نام داد.
او از دوستان ژان ماری لوپن، رهبر پیشین حزب جبهه ملی فرانسه و صدام، رهبر پیشین عراق به شمار می‌رفت.


رفتارهای پرخاشگرانه و عجیب ژیرینوفسکی در مناسبت‌ها و در برابر چهره‌های مختلف او را بیشتر در کانون توجهات قرار داده است.


وی تاکنون در پنج دوره حضور در انتخابات ریاست جمهوری روسیه آرایی کمتر از 10 درصد را به خود اختصاص داده که نشان از محبوبیت بسیار پایین وی در این کشور است.


این سیاستمدار روس در توئيتی جنجالی در سال گذشته نوشته بود: اگر اراده سیاسی باشد، می‌توان اتحاد شوروی سابق یعنی اتحاد جماهیر سوسیالیستی شوروی را از نو احیا کرد و از بعضی کشورها از جمله ایران و ترکیه دعوت نمود تا به این دولت ملحق شوند!

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار