بازدید 2600
بسته خبرهای انتخاباتی تابناک؛

عقب‌گرد دولت به روایت دستجردی/ جبهه‌پایداری در تضاد حزب و شرع/ نهی سیاسیون برای ورود به شورا توسط عارف

انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در اردیبهشت ماه سال آتی برگزار خواهد شد. در فاصله کمتر از 4 ماه مانده به انتخابات می توانید در بسته خبری انتخاباتی «تابناک»؛ آخرین و مهمترین خبرهای انتخاباتی را بخوانید.
کد خبر: ۶۶۳۵۶۵
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۶ 04 February 2017
به گزارش «تابناک»، با توجه به نزدیک شدن به ایام برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، شوراها و میاندوره ای مجالس خبرگان رهبری و شورای اسلامی در برخی حوزه ها ممکن است برخی خبرهای مهم انتخاباتی لا به لای اخبار روز گم شود و به اندازه کافی تاثیرگذار نباشد. در بسته خبرهای انتخاباتی گزیده تازه ترین و مهمترین اخبار این رویداد بزرگ منتشر می شود.

عقب گرد دولت در استفاده از زنان در کابینه  

وزیر اسبق بهداشت با بیان اینکه کابینه یازدهم در استفاده از زنان عقب‌گرد کرد، گفت: طرح تحول سلامت بودجه خیلی خوبی دارد، اما برنامه درستی نداشته است

مرضیه وحیددستجردی وزیر اسبق بهداشت، درمان و خدمات پزشکی همزمان با میلاد حضرت زینب(س) و روز پرستار شامگاه روز پنجشنبه 14 بهمن با حضور در برنامه تلویزیونی دست‌خط به سؤالات مجری این برنامه پاسخ گفت. او در پاسخ به سوالی در رابطه با حضور زنان در دولت ها اظهار کرد: بالاخره در دوره دولت دهم یک راهی هموار شد و یک وزیر زن گذاشته شد و انتظار ما این بود که تعداد وزرای خانم در این کابینه کمتر نشود و بیشتر بشود، بالاخره ایشان هم خانم‌های قابلی را می‌شناختند در میان اطرافیان خودشان و کسانی که در کشور بودند، ولی اینکه هیچ وزیری را نگذارند و ما باز بازگشت کنیم به دوران دولتهای قبل که 3 نفر در حد معاونت رئیس جمهور و رئیس حفاظت محیط زیست و معاونت حقوقی که آن هم در دوره دهم پایه گذاری شده بود که اینها بیایند و بعد هم معاونت حقوقی باز تبدیل به یک آقا شد، به نظر می‌آید که بالاخره این یک مقداری متاسفانه بازگشت به عقب است.

عضو جبهه پایداری: کار حزبی با حجت شرعی در تضاد است

 سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی ، با بیان اینکه کلیت تحزب در ایران جای  بحث دارد، اظهار داشت: این مدل تحزب در کشور را قبول ندارم چرا که با بافت ملی و مذهبی کشور ما ناسازگار است. کار حزبی با بحث حجت شرعی در جامعه اسلامی در تضاد است.در جامعه اسلامی ولایت خدا و جانشین او مطرح است نه ولایت حزب.
قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه در ایران بحث حجت شرعی مطرح است افزود: حجت شرعی بنا به فهم افراد است یعنی افراد مبتنی بر حجت شرعی و درک صحیح ازموضوع با منطق و استدلال پاسخگو باشند، در نظام اسلامی همه آحاد جامعه به خدا پاسخگو هستند.

کوهی از غم در غیاب آیت‌الله هاشمی بر دلم نشست

در ابتدای جلسه، آیت‌الله موحدی کرمانی با ابراز تأسف از رحلت جانسوز آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و تسلیت این ضایعه اسفبار به مردم و اعضای مجمع، گفت: از اینکه جای ایشان را در جلسه خالی می‌بینم، کوهی از غم بر دل من نشسته است. به ویژه برای شما اعضای مجمع که سال‌های سال با ایشان اُنس داشتید و از نظرات و دیدگاه‌های ارزشمند ایشان در موضوعات مختلف بهره‌های فراوان برده‌اید.

عارف: سیاسی‌ها از ورود به شورا امتناع کنند

 محمدرضا عارف درباره مهم‌ترین تغییراتی که باید در پنجمین دوره از فعالیت شوراهای شهر و روستا رخ دهد، گفت: شوراها پارلمان محلی تلقی می‌شوند که وظیفه آنها پیگیری مسائل محل، شهر، شهرستان و روستاها است بر این اساس جهت‌گیری اصلی آنها نباید سیاسی باشد، این همان اصلی است که برای پنجمین دوره از شوراهای اسلامی شهر و روستا دنبال خواهیم کرد.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: چهره‌های برجسته کارشناس و فنی، کسانی که با خدمات شهری و مدیریت شهری آشنایی داشته و به مشکلات شهر واقف هستند باید کاندیدای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا شوند و چهره‌هایی که به دنبال فعالیت‌های سیاسی هستند باید از حضور در شوراها امتناع ورزند.
وی با بیان اینکه جهت‌گیری مذکور را در ارائه لیست مورد نظر قرار خواهیم داد، افزود: کاندیدای موردنظر ما بر اساس شاخص‌های کیفی معرفی می شوند که در این شاخص‌ها جهت‌گیری اصلی و تاکید بر تخصص است، البته در عین حال بر ملاحظات اجتماعی نیز توجه خواهیم کرد.
رئیس مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس شورای اسلامی معتقد است: در تهران اولویت مسائل اجتماعی و فرهنگی بیش از سایر موضوعات است بنابراین افرادی باید کاندیدای پنجمین دوره از شوراهای اسلامی شهر تهران شوند که بتوانند مسائل در این حوزه ها را پیگیری کنند.

بیش از یک میلیون نفر عوامل اجرایی انتخابات

  دبیرستاد انتخابات کشور در خصوص تعداد عوامل اجرایی برگزار کننده انتخابات سال آینده گفت: برای برگزاری سه انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری، پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و نخستین میاندوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی بیش از یک میلیون و 150 هزار نفر عوامل اجرایی خواهیم داشت که در حال حاضر کار آموزش آنان در حال انجام است.
پورعلی مطلق یادآور شد:نخستین انتخابات میاندوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه های انتخابیه مراغه و عجب شیر و اهر و هریس در استان آذربایجان غربی، در حوزه انتخابیه اصفهان و در حوزه انتخابیه بندرلنگه، پارسیان و بستک در استان هرمزگان برگزار می شود.
وی ادامه داد: در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی دو حوزه انتخابیه ابطال آرا، یک حوزه انتخابیه رد صلاحیت و یک حوزه نیز فوت نامزد منتخب را داشتیم.

ثبت‌نام انتخابات شوراها از ۱۰ اسفندماه

محمد محمودی شاه‌نشین با اشاره به مصوبه اخیر مجلس برای اصلاح قانون انتخابات شوراها، اظهار داشت: در صورت تائید این مصوبه در شورای نگهبان، زمانبندی‌های موجود در رابطه با انتخابات شوراها افزایش می‌یابد.
وی در توضیح جزئیات این موضوع گفت: زمان رسیدگی هیأت‌های نظارت شهرستان‌ها در این مصوبه یک هفته افزایش یافته و دو هفته در نظر گرفته شده است و مدت زمان پاسخ به استعلام‌ها نیز از روز ارسال اسامی نامزدها حدود ۲۰ روز در نظر گرفته شده است.
محمودی شاه نشین خاطرنشان کرد: البته بخشی از این بازه زمانی در مهلت ثبت‌نام مستتر است اما در مجموع ۲۰ روز برای پاسخ به استعلام‌ها در نظر گرفته شده است.
رئیس هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها افزود: زمان اعلام نظر هیأت مرکزی نظارت نیز نسبت به قانون فعلی، یک هفته افزایش یافته است.
وی تصریح کرد: با توجه به مجموعه مهلت‌هایی که افزایش یافته و با در نظر گرفتن همپوشانی‌ این مهلت‌ها، به نظر می‌رسد ثبت‌نام انتخابات شوراها نسبت به زمان ۲۹ اسفند حدود ۲۰ روز زودتر انجام شود که بر این اساس در صورت تائید این مصوبه در شورای نگهبان، بین ۱۰ تا ۱۲ اسفند زمان آغاز ثبت‌نام انتخابات شوراهای شهر و روستا خواهد بود.

انتخابات الکترونیکی بر بستر اینترنت بین المللی انجام نخواهد شد

محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات  از تلاش این وزارتخانه برای فراهم کردن برخی از تجهیزات زیرساختی انتخابات تمام الکترونیکی خبر داد و گفت: ما همکاری بسیار نزدیکی با وزارت کشور در این زمینه داشتیم و داریم.
وی افزود: مذاکرات و جلسات خوبی داشتیم و پیشرفت خوبی در این زمینه برقرار شده است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه زیرساخت‌های لازم برای انتخابات الکترونیکی در حال آماده شدن است، اظهار داشت:‌ از الان به بعد بستگی به نظر شورای نگهبان و وزارت کشور دارد که برای چگونگی برگزاری انتخابات تصمیم بگیرند.
واعظی از آماده شدن زیرساخت‌های کشور برای برگزاری انتخابت بهار 96 به صورت ماشینی خبر داد و افزود: در این زیرساخت‌ها نهایت دقت به کار گرفته شده و نگران اخلال و یا همان اصطلاح هنگ شدن در این سیستم‌ها نخواهیم بود.
وی خاطرنشان کرد: این زیرساخت‌ها و سیستم‌ها در چارچوب و بستر شبکه ملی اطلاعات انجام می‌شود. ما انتخابات را در بستر اینترنت بین‌المللی انجام نخواهیم داد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پایان گفت: بخش مربوط به الکترونیکی انتخابات بهار 96 در صورت تصمیم مجریان و ناظران در بستر شبکه ملی اطلاعات انجام خواهد شد نه اینترنت بین‌المللی.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان