بازدید 9837

حجم پرونده سفارت عربستان به اندازه ۳ کارتن شد

کد خبر: ۶۶۳۴۶۳
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۴ 04 February 2017
وکیل مدافع تعدادی از متهمان پرونده سفارت عربستان از ارسال پرونده به دادگاه تجدید نظر در اوایل اسفند خبر داد و گفت: این پرونده حجیم و حدود سه کارتن شده است.

به گزارش مهر مصطفی شعبانی در خصوص آخرین وضعیت پرونده متهمان تعرض به سفارت عربستان، گفت: قرار بود اوایل بهمن ماه، این پرونده به دادگاه تجدید نظر ارسال شود که این اتفاق نیفتاد.

وی افزود: در مراجعه ای که چند روز پیش به شعبه مربوطه داشتم، اعلام شد به دلیل حجیم بودن پرونده ارسال زمان بر می شود. در حال حاضر این پرونده به اصطلاح از جمله پرونده های کارتنی است چرا که حجم این پرونده سه کارتون شده است.

وکیل مدافع تعدادی از متهمان تعرض به سفارت عربستان بیان کرد: طبق اعلام شعبه قرار شده است در اوایل اسفند ماه، پرونده برای دادگاه تجدید نظر ارسال شود و امیدواریم بعد از رسیدگی ها احکام صادره نقض شود.

پیش از این یکی دیگر از وکلای این پرونده گفته بود: با توجه به اینکه بخش مفتوح پرونده در رابطه با اتهام تخریب سفارت بود و این عنوان نیاز به شاکی خصوصی دارد، بدون شکایت پرونده رسیدگی نخواهد شد.تاکنون هیچ شکایت خصوصی در پرونده ثبت نشده است و ما امیدواریم با ادامه این روند، این بخش از پرونده نیز مختومه شود.

۲۸ و ۲۹ تیر ۹۵ بود که دو جلسه رسیدگی به اتهامات متعرضان به سفارت عربستان در شعبه ۱۰۶۰ دادگاه کارکنان دولت به ریاست قاضی فرشید دهقانی برگزار و ۲۱ متهم تفهیم اتهام شده و دفاعیات آنها نیز اخذ شد. پس از این جلسه، پرونده یکی از متهمان که به اشتباه به دادگاه کارکنان دولت آمده بود به دادگاه ویژه روحانیت ارسال شد. در نهایت پس از چهار ماه دادگاه حکم این متهمان را صادر و ۱۳ متهم را به حبس تعلیقی محکوم کرد. تعدادی از متهمان نیز تبرئه شدند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل