بازدید 7597
۱

مصرف آب ایرانیان 3 برابر میانگین مصرف دنیا

کد خبر: ۶۶۳۴۵۱
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۵ 04 February 2017
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان گفت: متأسفانه امروز در کشور حدود 2.5 تا 3 برابر متوسط دنیا آب مصرف می‌کنیم.

به گزارش ایسنا، با بیان این‌که مصرف بیش از اندازه آب در کشور حاکی از آن است که به‌شدت نیازمند ترویج فرهنگ صرفه‌جویی در مصرف آب هستیم، افزود: نهادینه کردن مصرف صحیح آب در کشور، همه ماجرا نیست، بلکه باید زیرساخت‌های کاهش مصرف را نیز ایجاد کنیم. از طرفی با توجه به این‌که 90 درصد آب در حوزه کشاورزی به مصرف می‌رسد، باید در این بخش به جد ورود کنیم.

وی با اشاره به این‌که از مجموع 17 هزار و 826 حلقه چاه در استان، 7369 حلقه چاه بدون مجوز شرکت آب منطقه‌ای زنجان نسبت به برداشت آب اقدام کرده و 10 هزار و 457 حلقه چاه نیز دارای مجوز از این شرکت هستند، تصریح کرد: هم‌اکنون حدود 312 میلیون مترمکعب آب از چاه‌های غیرمجاز استان زنجان برداشت می‌شود. هم‌چنین میزان اضافه‌ برداشت آب از چاه‌های مجاز نیز 152 میلیون مترمکعب است.

این مسئول با یادآوری این‌که در مجموع سالانه حدود 464 میلیون مترمکعب آب بدون مجوز از چاه‌های مجاز و غیرمجاز استان زنجان برداشت می‌شود، اظهار کرد: کل آب استان اعم از چاه‌ها، قنوات، چشمه‌ها، آب‌های سطحی و ... در حدود یک میلیارد و 874 میلیون مترمکعب است که از این میزان، سالانه حدود 64 میلیون مترمکعب به صورت غیرمجاز برداشت می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان با بیان این‌که تا به امسال 368 حلقه چاه غیرمجاز در استان بسته شده و 827 حلقه چاه نیز برای تعیین تکلیف پلمب شده است، خاطرنشان کرد: علاوه بر بستن و پلمب این تعداد چاه غیرمجاز که با دشواری‌های زیادی همراه بوده، 87 حلقه چاه مجاز نیز از ابتدای امسال تاکنون به‌علت اضافه‌برداشت آب، از شرکت آب منطقه‌ای زنجان اخطار گرفته‌اند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
خوردن آب را هم اگر برای مردم ممنوع کنید خیلی خوب خواهد شد.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل