بازدید 2500

عضو جبهه پایداری: کار حزبی با حجت شرعی در تضاد است

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:کار حزبی با بحث حجت شرعی در جامعه اسلامی در تضاد است و در جامعه اسلامی ولایت خدا و جانشین او مطرح است نه ولایت حزب.
کد خبر: ۶۶۳۴۲۱
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۰ 04 February 2017
به گزارش  خانه ملت، سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی ، با بیان اینکه کلیت تحزب در ایران جای  بحث دارد، اظهار داشت: این مدل تحزب در کشور را قبول ندارم چرا که با بافت ملی و مذهبی کشور ما ناسازگار است.

احزابی در ایران موفق می شوند که ولایت حزبی را بر ولایت مذهبی ترجیح دهند

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس دهم شورای اسلامی در تشریح علل عدم موفقیت احزاب در کشور ما گفت : در کشور و تاریخ ما حزب هایی موفق بودند که ریشه وارداتی داشتند، فرض کنید حزب توده به عنوان موفق ترین حزب ایران، یا برخی از سازمان ها که حزب بودند مانند سازمان مجاهدین خلق، به این خاطر توانستند عضو گیری و نیروهای خود را حفظ کنند که ولایت حزبی شان را بر منافع ملی و ولایت مذهبی شان ترجیح دادند.

تشریح علل انحلال حزب جمهوری اسلامی : تنها تا زمان برقراری ارتباط با مقام معنوی جامعه موفق بودند.

وی ادامه داد: اما به حزب جمهوری اسلامی یا سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی نگاه کنید، تا زمانی که این ها ارتباط مشخص، موثر و روشنی با مقام معنوی جامعه داشتند موفق عمل کردند اما زمانی دچار، چالش، تنش و اختلاف نظر شدند که اجتهادهای شخصی جایگزین شد ارتباط موثر شد و مجبور به تعطیلی این حزب و سازمان شدند.

این نماینده افزود: در خصوص سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی، آیت الله راستی کاشانی نماینده امام اعلام کرد و بعد تعطیل شد و بعدها حزب جمهوری قبل از اینکه امام ورود کند ارکان و موسسین حزب به این نتیجه رسیدند که حزب جمهوری را با آن شرایط نمی توانند ادامه دهند.

غرب فضای احزاب را بسته نگه می دارد / دموکراسی غربی زیر سایه احزاب در غرب "مدیریت شده" است

قاضی زاده هاشمی تاکید کرد: این نشان می دهد که ما بین اجماع حزبی و اجتهاد سیاسی- معنوی و منافع ملی باید ارتباط روشنی تعریف کنیم، حتی در اکثر دنیا نیز احزاب به صورت نامرئی توسط نظام سیاسی اداره می شوند به همین دلیل در نظام غرب با اینکه احزاب تغییر پیدا می کنند هیچ وقت ندیدید که سیاست شان در حوزه بین المللی تغییر چشمگیری کند یا روابط شان با کشورهای دیگر تغییر کند.

وی گفت: از منظر آمریکایی ها  چه از منظر دموکرات ها چه جمهورخواهان، چین همیشه دشمن محسوب می شود فقط در نوع برخورد با این کشور تفاوت روش وجود دارد  و تغییر مبنایی ایجاد نمی شود.

این نماینده مجلس توضیح داد:  دلیل این گونه رفتارها این است که آنها احزاب را بسته اند یعنی فضای امنیت حاکم بر نظام سیاسی شان باعث شده اجازه ندهند هیچ فرد یا حزب دیگری که خارج از آن فضا نظر می دهد به وجود بیاید یعنی کاملا تحت کنترل است، پس این روش نظام حزبی و دموکراسی واقعی نیست بلکه یک نوع دموکراسی مدیریت شده است.

چارلی چاپلین را به جرم مخالفت با احزاب سرمایه داری از آمریکا اخراج کردند

عضو کمیسیون بهداشت و درمان در مجلس شورای اسلامی گفت: حتی مانند فرانسه و انگلیس شعار دموکراسی می دهند، چرا که در نظام سرمایه داری نمی تواند خلاف این نظام حرفی بزند یا اجازه نمی دهند حزبی که مخالف نظام سرمایه داری است شکل بگیرد. بعد از جنگ جهانی دوم عده ای دنبال بحث سوسیالیستی کمونیستی در آمریکا بودند که جریان مک کارتی ایجاد شد و همه را نابود کردند.

عضو فراکسیون ولایت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: حتی کسی مانند چارلی چاپلین را از آمریکا اخراج کردند با خیلی خیلی از دانشمندان بزرگ هم چنین رفتاری صورت گرفت، حتی آنهایی که بحث تحزب را دنبال می کنند تحزب واقعی نیست باز هم مدیریت شده است.

کار حزبی با بحث حجت شرعی در جامعه اسلامی در تضاد است/ در جامعه اسلامی ولایت خدا و جانشین او مطرح است نه ولایت حزب

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه در ایران بحث حجت شرعی مطرح است افزود: حجت شرعی بنا به فهم افراد است یعنی افراد مبتنی بر حجت شرعی و درک صحیح ازموضوع با منطق و استدلال پاسخگو باشند، در نظام اسلامی همه آحاد جامعه به خدا پاسخگو هستند.

غرب رابطه دولت-ملت تعریف می کند اما نظام اسلامی مثلث شخص-حکومت و خدا را دارد

وی با بیان اینکه در نظام اسلامی روابط سه طرفه است نه دو طرفه، تاکید کرد: نظام فرهنگی غرب رابطه دولت – ملت را تعریف کرده است یعنی روابط بین اشخاص یا بین حکومت و اشخاص است اما در جمهوری اسلامی سه ضلعی است در هر ضلعی خدا هست، یعنی اگر من نسبت به فرد دیگری مسئول هستم چرا که خدا در چارچوبی این موضوع را مطرح کرده است.

این نماینده توضیح داد: رابطه حقوقی را خداوند تعریف کرده و من نسبت به آن باید پاسخگو باشم، بنابراین باید در برابر تمام رفتارها و تصمیم های باید حجت داشته تا پاسخگو باشیم، بنابراین قابل قبول نیست که براساس گفته کسی اقدام کنیم روش دقیقا کارکرد حزب است.

جز ولایت خدا و ولایت جانشین های خدا هیچ  ولایت دیگری بر انسان وجود ندارد

قاضی زاده هاشمی افزود: تبعیت از امام و ولی در چارچوب تبعیت خداست چون خداوند مسیری را برای دریافت احکام الهی تعیین کرده است، بنابراین جز ولایت خدا و ولایت جانشین های خدا هیچ  ولایت دیگری بر انسان نداریم، یعنی ولایت تشکیلاتی و حزبی وجود ندارد که جایگزین حجت شخصی شود، این دقیقا چالش احزاب است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان در مجلس شورای اسلامی گفت: یعنی قابل قبول نیست که شورای مرکزی یا کمیته سیاسی تصمیمی بگیرد و من چون عضو حزب و گروه هستم هر چه کمیته سیاسی گفت و  تشخیص داد بپذیرم.

انتخاب اصلح بدون توجه به میزان اقبال آن، روشی شرعی و مبتنی بر اصول اسلامی است

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر تضاد این دیدگاه با امکان رسیدن به کاندیدای واحد در یک جریان سیاسی در عرصه های انتخاباتی  توضیح داد: در کاندیدای واحد، بحث ما این است که باید به انتخاب اصلح رجوع کنیم حتی اگر اصلح رای نیاورد.

عضو جبهه پایداری همچنین تشریح کرد: ما کسی را به جامعه معرفی می کنیم که بتواند کشور اداره کند، پس باید بهترین فرد باشد حتی اگر مورد اقبال قرار نگیرد.هر چیز خلاف این روش را خلاف شرع می دانیم وقتی کسی بهتر است و به تشخیص رسیدید باید معرفی کنید مگر اینکه در تشخیص اشتباه شود.

تشریح دیدگاه های آیت الله مصباح یزدی در دیدار با جبهه مردمی نیروهای انقلاب

قاضی زاده تاکید کرد:اعضای جبهه مردمی دیداری با آیت  الله مصباح یزدی داشتند، ایشان گفتند کار خوبی می کنید اما باید شاخص و برنامه ها ارائه دهید تا وقتی مصداقی تعیین شد ببینیم آیاد فرد با برنامه و شاخص های مطروحه شما مطابقت دارد یا خیر.

جامعه اصولگرایی باید شاخص های کاندیدای مورد نظر را پیش از تعیین کاندیدای واحد تشریح کند

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به استفتایی که از حضرت آقا شده بود، گفت: مقام معظم رهبری دراستفتایی در خصوص ولایت فقیه جواب دادند که تبعیت از من در امور حاکمیتی واجب است. ایشان می فرمایند رای شان مخفی است و کسی غیر از ایشان خبر ندارد و شما خود افراد را  بررسی  و انتخاب کنید، اگر اهل بررسی و تشخیص نیستید به عادل یا لیست رجوع کنید.

وی همچنین اظهار داشت: جامعه اصولگرایی به عنوان نخبگان  سیاسی که ادعا می کنند می خواهند کاندیدا معرفی کنند و اهل تشخیص هستند، باید برنامه و شاخص دهند و بگویند مبتنی بر این شاخص ها از بین 5 نفر بر اساس مدلی که امتیاز بندی کردیم فلان فرد در صدر است.

موضوع اقبال و رای آوری تا چه اندازه مهم است؟! / تئوری صالح مقبول از اساس غلط است

قاضی زاده توضیح داد: البته موضوع اقبال اجتماعی، شاخص است نه برای اینکه رئیس جمهور خوبی است، بلکه برای اینکه رئیس جمهوری چون جامعه بیشتری با او همراهی خواهد کرد و در امر اداره کشور اقبال و محبوبیت او به مدیریت کشور کمک می کند نه به این دلیل که بیشتر رای می آورد.

عضو هیات رئیسه مجلس شورایی اسلامی بیان کرد: تئوری صالح مقبول از اساس و از زاویه استدلال غلط است، چون آدم فاسد هم محبوبیت دارد، الان هنرمندان و ورزشکاران  محبوب تر هستند یا فرد سیاسی برجسته؟ اما می گویم ریاست جمهوری امری است که قواعد و مشخصات خاص لازم دارد و فرد این مشخصات را باید در حد اعلا داشته باشد./
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر