بازدید 8721
۱

راز عجیب مرد شیاد در گیت پرواز فرودگاه

کد خبر: ۶۶۳۴۰۳
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۴ 04 February 2017
کارمند آژانس‌ هواپیمایی که مسافران را سرکیسه کرده و متواری شده بود، در عملیات ویژه کاراگاهان پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ شناسایی و دستگیر شد.
 
به گزارش آرمان، با شکایت مدیران تعدادی از آژانس‌های هواپیمایی مناطق مرکزی شهر تهران به‌ویژه در محدوده سهروردی، عباس آباد، ونک و سیدخندان در خصوص کلاهبرداری از مسافران این آژانس‌ها با دستور بازپرس شعبه چهارم دادسرای ناحیه ۷ تهران تیمی از پایگاه سوم پلیس آگاهی وارد عمل شدند.
 
مدیران آژانس‌های هواپیمایی در اظهارات مشابهی عنوان داشتند که همه آنها جهت جذب نیرو برای برگزاری تورهای مسافرتی اقدام به انتشار آگهی استخدام در روزنامه‌هاکرده و جوانی ۳۰ ساله جهت استخدام به آنها مراجعه کرده است.
 
این افراد در ادامه اظهارات خود عنوان داشتند: استخدام اولیه این مرد ابتدا به صورت آزمایشی صورت گرفت اما در ادامه و پس از گذشت مدت کوتاهی، این جوان که با اسامی مختلف میثم قهرمانی، زارع، محمودی شناخته می‌شد اقدام به شناسایی مسافران تورهای مسافرتی به‌ویژه تورهای خارجی کرده و با سوء استفاده از اعتماد مسافران به آژانس‌های مسافرتی معتبر آنها مبالغی را به بهانه‌های مختلف از جمله رزرو تورهای داخلی و خارجی و... دریافت کرده و پس از آن متواری شده است.
 
مدیران آژانس‌های مسافرتی در خصوص نحوه اطلاع از کلاهبرداری توسط این شخص به کارآگاهان عنوان داشتند: زمانی که مسافران با برگه‌های بلیت صادر شده از سوی آژانس به ما مراجعه می‌کردند، آن زمان اطلاع پیدا کردیم که این شخص اقدام به صدور بلیت‌های مجعول برای مسافران کرده و مسافران زمانیکه برای اعزام به تورهای مسافرتی به فرودگاه رفته اند، در داخل فرودگاه متوجه بلامحل بودن بلیت‌های خود شده اند و ما نیز به جهت حفظ آبرو و اعتبار کاری خود مجبور به پرداخت کامل خسارت مسافران شدیم.
 
کارآگاهان با بررسی اظهارات مالباخته‌ها، اطلاع پیدا کردند که مرد شیاد در هر یک از آژانس‌های مسافرتی خودش را به اسامی مختلف معرفی کرده، هر بار حداکثر به مدت ۱۵ روز در هر آژانس مشغول به کار بوده و در همین مدت کوتاه نیز اقدام به صدور دهها بلیت هواپیما برای مسافران کرده و با نزدیک شدن به سررسید تاریخ درج شده در بلیت‌های ارائه شده به مسافران، از آژانس‌های مسافرتی متواری شده است.
 
در شرایطی که جوان شیاد بدون ارائه هرگونه مدارک شناسایی معتبر در آژانس‌های مسافرتی استخدام و مشغول به کار شده و در تمامی موارد نیز از هویت‌های مجعول برای خودش استفاده کرده بود، اما کارآگاهان با بهره گیری از تصاویر به دست آمده از دوربین‌های مداربسته آژانس‌های مسافرتی اقدام به شناسایی تصویر وی کرده و با بهره گیری از اطلاعات مجرمان سابقه دار موفق به شناسایی مهریار ۲۶ ساله به عنوان متهم اصلی پرونده شدند که تصویر مهریار نیز توسط تمامی مدیران آژانس‌های هواپیمایی مورد شناسایی قرار گرفت.
 
بررسی سوابق مهریار حکایت از آن داشت که وی بارها به اتهام ارتکاب جرایم مختلف کلاهبرداری دستگیر و روانه زندان شده و آخرین سابقه دستگیری وی نیز ۸ تیرماه باز می‌گردد که پس از گذشت مدت کوتاهی، با تامین قرار از زندان آزاد و متواری شده و در حال حاضر نیز به واسطه پرونده‌های گذشته‌اش به ۵ سال حبس قطعی محکوم شده است.
 
در شرایطی که متهم هیچگونه آثار و نشانی از خود برجای نگذاشته بود، اما کارآگاهان با انجام اقدامات پلیسی موفق به شناسایی آخرین مخفیگاه وی در خیابان ستارخان شده، این محل را تحت مراقبت نامحسوس خود قرار داده و سرانجام با اطمینان از حضور مرد شیاد در مخفیگاهش، وی را دستگیر کردند.
 
سرهنگ کارآگاه محمد نادربیگی، رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران، با اعلام این خبر گفت: متهم پس از مواجهه حضوری با مالباخته‌ها کلاهبرداری‌های سریالی چند ۱۰ میلیون تومانی از مسافران و سوءاستفاده از اعتبار و عنوان آژانس‌های مسافرتی اعتراف کرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
تعجب از این است که این فرد واقعا توانایی بالایی در فروش و جلب مشتری دارد .
چرا درست از تواناییش استفاده نمی کرده؟
پورسانت جلب هر مشتری توسط کارمندان آژانسها چند است؟ یا حقوقشان؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان