بازدید 1420

نگرانی سازمان ملل از شرایط بد زندان‌های تونس

گزارشگر حقوق بشر و مبارزه با تروریسم سازمان ملل از شرایط زندان‌های تونس ابراز نگرانی کرد.
کد خبر: ۶۶۳۳۸۲
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۶ 04 February 2017

گزارشگر حقوق بشر و مبارزه با تروریسم سازمان ملل از شرایط زندان‌های تونس ابراز نگرانی کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از الیوم السابع، سفر پنج روزه بن امرسون، گزارشگر حقوق بشر و مبارزه با تروریسم سازمان ملل به تونسنخستین سفر یک مسئول عالیرتبه سازمان ملل به این کشور از سال 2011 محسوب می‌شود. به رغم اینکه تونس پیشرفت بزرگی در زمینه حقوق بشر به دست آورده است اما گزارشگر سازمان ملل بر ارزیابی پیامدهای مبارزه با تروریسم بر مسئله حقوق بشر متمرکز شده است.

وی در کنفرانسی مطبوعاتی گفت: من درباره شرایط بازداشت در زندان المرناقیه که به شکل واضحی از معیارهای اصلی بین المللی به دور است، نگرانم. درحالی از ظرفیت حداکثری این زندان استفاده می‌شود که شرایط مناسبی به ویژه از نظر بهداشتی ندارد.

امرسون گفت: این شرایط نه تنها باری طاقت فرسا بر دوش نگهبانان است بلکه نقض حقوق زندانیان به ویژه متهمان در پرونده‌های تروریستی محسوب می‌شود.

امرسون که مارس 2018 گزارش کامل خود را به شورای حقوق بشر سازمان ملل ارائه خواهد کرد، گفت که به مقامات تونسی توصیه کرده در قبال شکنجه یا بدرفتاری احتمالی هوشیارتر باشند.

وی به مقامات تونس توصیه کرد که در قانون مبارزه با تروریسم سال 2015 که اجازه تمدید بازداشت بدون تفهیم اتهام تا 15 روز را می‌دهد، بازنگری کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان