بازدید 1228

معارضان سوری: PYD نباید در مذاکرات ژنو شرکت کند

معارضان سوریه روز گذشته نشستی در آنکارا برای تشکیل هیئتی واحد، برگزار و تأکید کردند که «حزب اتحاد دموکراتیک» نباید در مذاکرات ژنو شرکت کند.
کد خبر: ۶۶۳۳۶۳
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۹ 04 February 2017
معارضان سوریه روز گذشته نشستی در آنکارا برای تشکیل هیئتی واحد، برگزار و تأکید کردند که «حزب اتحاد دموکراتیک» نباید در مذاکرات ژنو شرکت کند.

به گزارش فارس، منابع تُرک اعلام کردند که دیدگاه این کشور با معارضان سوری بر سر عدم مشارکت گروههای کُرد در مذاکرات آتی ژنو تطابق دارد.

معارضان سوری به همراه سرکرده های گروههای تروریستی با رهبردان ترکیه در آنکارا نشستی برگزار کردند تا هیئت واحدی تشکیل دهند.

این منابع به خبرگزاری «آناتولی» گفتند که در این نشست نتایج نشست «آستانه» که در 23 ماه گذشته برگزار شد بررسی گردید.

به گفته این منابع، در این نشست معارضان مدعی شدند که نمیتوانند بپذیرند که دولت سوریه کنترل اراضی بیشتری از خاک خود را آزاد کند و اقدامات ارتش این کشور را نقض آتش بس قلمداد کردند.

معارضان همچنین اعلام کردند که باید به قطعنامه 2254 شورای امنیت مبنی بر انتقال سیاسی، نگارش قانون اساسی جدید، برگزاری انتخابات متوالی و عدم پذیرش ایجاد مناطق فدرال یا خودمختار در سوریه پایبند بود.

معارضان همنوا با ترکیه اعلام کردند که نباید گروه «حزب اتحاد دموکراتیک»(PYD) در نشست آتی ژنو شرکت کند؛ زیرا آنکارا این گروه را وابسته به حزب تروریستی «پ.ک.ک» میداند.

گروه موسوم به اتحاد دموکراتیک سوریه که بیشتر عناصر آن کُرد هستند در نشست آستانه شرکت نداشته و اعلام کردند که به تصمیمهایی در این نشست اتخاذ خواهد شد، پایبند نخواهند بود.

 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار