بازدید 3064

تولید خودرو در جهان افزایش یافت

تولید خودرو در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۶ برابر با ۴۶.۵میلیون دستگاه بوده که از رشدی ۲ درصدی برخوردار بوده است؛در این میان چین با سهم ۲۸درصدی، بیشترین میزان تولید را در بین کشورهای جهان داشته است.
کد خبر: ۶۶۳۳۵۶
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۵ 04 February 2017
تولید خودرو در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۶ برابر با ۴۶.۵میلیون دستگاه بوده که از رشدی ۲ درصدی برخوردار بوده است؛در این میان چین با سهم ۲۸درصدی، بیشترین میزان تولید را در بین کشورهای جهان داشته است.

به گزارش مهر به نقل از معاونت بررسی های اقتصادی اتاق تهران،  آمار سازمان بین المللی تولیدکنندگان خودرو (OICA) حاکی از آن است که کل تولید خودرو در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۶ برابر با ۴۶.۵ میلیون دستگاه بوده که در مقایسه با سه ماهه دوم سال ۲۰۱۵ با ۲ درصد رشد همراه بوده است.

بر این اساس، در بین کشورهای منتخب بیشترین افزایش تولید در فصل دوم ۲۰۱۶ مربوط به رشد تولید خودرو در کشورهای کانادا با ۱۳ درصد، انگلیس با ۱۲.۲ درصد، جمهوری چک با ۱۱.۸ درصد، اسپانیا با ۱۱.۲ درصد و ایتالیا با ۱۰.۳ درصد بوده و بالاترین افت تولید نیز مربوط به کشورهای برزیل با ۲۱ درصد، مالزی با ۱۹.۷ درصد، روسیه با ۱۶ درصد  و تایوان با ۹.۹ درصد بوده است.

حضور جمهوری چک در رده سوم بیشترین افزایش تولید با رقمی معادل ۱۱.۸ درصد، از آنجا قابل توجه است که اتاق تهران هفته گذشته یک هیات تجاری به این کشور اعزام کرد که طی آن اخباری از مذاکرات جدی خودروسازان دو کشور و علاقمندی چک‌ها برای حضور در صنعت خودروی ایران منتشر شد.

مقایسه کشوری نشان می دهد که کشور چین با سهم ۲۸درصد در صدر تولیدکنندگان خودرو جهان در فصل دوم سال ۲۰۱۶ قرار داشته است. کشورهای آمریکا با سهم ۱۴درصد، ژاپن با سهم ۱۰ درصد، آلمان با سهم ۷درصد، جمهوری کره و هند با سهم ۵ درصد، مکزیک با سهم ۳.۷ درصد و اسپانیا با سهم ۳.۵ درصد در رده های بعدی تولید خودرو در جهان قرار دارند که در مجموع، هشت کشور مذکور، بیش از ۷۴ درصد از کل تولید خودرو در جهان را برعهده داشته اند.

کشور ایران نیز با تولید ۵۶۲هزار دستگاه خودرو در فصل دوم ۲۰۱۶ از رشد ۱.۲ درصد در این فصل در مقایسه با فصل مشابه سال ۲.۱۵ برخورداد بوده است. سهم کشورمان از تولید جهانی خودرو در فصل دوم ۲۰۱۶ حدود ۱.۲۱ درصد بوده که نسبت به فصل دوم ۲.۱۵ تغییر چندانی نداشته است.

تولید خودرو در کشور ترکیه نیز در فصل دوم ۲۰۱۶ حدود ۷۲۵هزار دستگاه بوده که با توجه به رشد ۸.۷ درصدی در مقایسه با فصل مشابه ۲۰۱۵، سهم این کشور از تولید جهانی خودرو در فصل دوم ۲۰۱۶ بهبود یافته است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر