بازدید 2590

توقف همکاری مدیر اوبر با شورای مشورتی ترامپ

به دنبال انتقادهای شدید از کالانیک مدیرعامل اوبر به علت همکاری با دولت ترامپ، وی سرانجام تسلیم این فشارها شد و از شورای مشورتی استعفا کرد.
کد خبر: ۶۶۳۳۵۲
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۸ 04 February 2017
به دنبال انتقادهای شدید از کالانیک مدیرعامل اوبر به علت همکاری با دولت ترامپ، وی سرانجام تسلیم این فشارها شد و از شورای مشورتی استعفا کرد.

به گزارش فارس به نقل از نیویورک تایمز، اوبر که برنامه تاکسی یاب مشهوری را عرضه کرده و درجریان اعتراض ها به دستورالعمل ضدمهاجرتی ترامپ از آن حمایت نکرده و خشم عمومی را به جان خریده بود، این بار نتوانست در برابر سیل مخالفت ها مقاومت کند.

درجریان این اعتراض ها تمامی رانندگان تاکسی فرودگاه جی اف کندی امریکا به نشانه اعتراض اعتصاب کرده و از حمل و نقل مسافر خودداری کردند، اما اوبر  به خدمات رسانی ادامه داد و این امر باعث شد بسیاری از کاربران این برنامه تاکسی یاب را پاک کنند و به استفاده از برنامه رقیب لیفت روی آوردند.

بر اساس برآوردها بیش از 200 هزار نفر از مشتریان برنامه تاکسی یاب اوبر در اعتراض به این شرکت برنامه یادشده را از روی گوشی های خود پاک کردند و به این شکل صدای اعتراض خود را به مدیرعامل اوبر رساندند. روز پنجشنبه هم تظاهراتی در برابر دفتر اوبر در نیویورک برگزار شد.

کالانیک بعد از استعفا از شورای مشورتی اقتصادی ترامپ افزوده که راه های فراوانی برای تداوم همکاری ها وجود دارد. وی به طور تلویحی خواستار تغییر سیاست های مهاجرتی دولت ترامپ نیز شده است.

کالانیک از معدود مدیران شرکت های فناوری در امریکاست که جز حامیان ترامپ محسوب می شود. دیگر شرکت های بزرگ فناوری از همان ابتدا در برابر ترامپ موضع گرفته و برخی از آنها مانند آمازون، مایکروسافت و ... به شکایت از وی روی اورده اند.

بسیاری از کارکنان شرکت های فناوری در آمریکا را مهاجرین با استعداد تشکیل می دهند و برخی از این شرکت ها مانند اپل خود توسط مهاجران یا فرزندان افراد مهاجر تاسیس شده اند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل