بازدید 10312
۶

یک قاضی دستور ترامپ علیه مهاجران را متوقف کرد

'باب فرگوسن' دادستان واشنگتن روز جمعه (به وقت محلی) گفت که اکنون این حکم ؛ فرمان اجرایی ترامپ را متوقف می سازد و ابراز امیدواری کرد که دولت آمریکا به حکم قاضی فدرال احترام بگذارد.
کد خبر: ۶۶۳۳۱۷
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۹ 04 February 2017
یک قاضی فدرال در سیاتل واشنگتن روز جمعه با صدور حکمی اجرای دستور ترامپ درخصوص ممنوعیت ورود اتباع هفت کشور مسلمان از جمله ایران به خاک آمریکا را در سراسر این کشور متوقف کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، 'جیمز رابرت' قاضی فدرال سیاتل افزود: موانع سفر این اتباع به صورت مستقیم برداشته می شود.

'باب فرگوسن' دادستان واشنگتن روز جمعه (به وقت محلی) گفت که اکنون این حکم ؛ فرمان اجرایی ترامپ را متوقف می سازد و ابراز امیدواری کرد که دولت آمریکا به حکم قاضی فدرال احترام بگذارد.

در همین حال اداره گمرک آمریکا از شرکت های هواپیمایی خواست تا با اجرای حکم دادگاه فدرال سیاتل از مسافرانی که مشمول حکم اجرایی ترامپ شده اند ؛ استقبال کنند.

پیش تر 'ویکتوریا رابرتز' قاضی فدرال شهر دیترویت مرکز ایالت میشگان اعلام کرده بود که حکم مهاجرتی ترامپ که به موجب آن باید از ورود اتباع هفت کشور مسلمان به آمریکا جلوگیری شود نمی تواند شامل دارندگان کارت سبز باشد و از مسئولین این ایالت خواسته است تا از اجرای این حکم خودداری کنند.

'دونالد ترامپ' رئیس جمهوری آمریکا 8 بهمن ماه با امضای دستوری اجرایی از ورود اتباع کشورهای عراق، سوریه، ایران، سودان، لیبی، سومالی و یمن به خاک آمریکا جلوگیری کرد.

وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد: برای اتباع این هفت کشور در سه ماهه آینده روادید صادر نخواهد شد، لذا از ورود اتباع این کشورها به خاک امریکا ممانعت می شود. روادید دیپلماتیک از این قاعده مستثنی است.

این دستور اجرایی دونالد ترامپ با انتقاد شدید کشورهای جهان از جمله کشورهای اروپایی و سازمان ملل متحد و سازمان های حقوق بشری روبرو شده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۶
پس بااین تفاسیرمجوزورودکشتی گیرهای آمریکایی چه می شود؟
واقعا باید به سیستم قضایی شون بخاطر استقلال در رای دادن تبریک گفت..
به این می گن تفکیک قوا و استقلال قاضی
چه جالب اونجا قانون واقعا قانون است
روادید دیپلماتیک از این قاعده مستثنی است
به این میگن قوه قضاییه مستقل . هرچند که ترامپ بر اساس اختیاراتش آنرا نادیده خواهد گرفت
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل