بازدید 2724
۱

رهبران اروپا «ترامپ» را به باد انتقاد و استهزا گرفتند

رهبران اتحادیه اروپا در نشست «والتا» در واکنش به محدودیتهای مهاجرتی ترامپ و موضع خصمانه اش علیه این اتحادیه، وی را به باد انتقاد و استهزا گرفتند.
کد خبر: ۶۶۳۳۰۸
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۶:۰۰ 04 February 2017
رهبران اتحادیه اروپا در نشست «والتا» در واکنش به محدودیتهای مهاجرتی ترامپ و موضع خصمانه اش علیه این اتحادیه، وی را به باد انتقاد و استهزا گرفتند.

به گزارش مهر  به نقل از گاردین،‌ رهبران اروپا روز جمعه در نشست خود در پایتخت «مالت» در واکنش به موضع خصمانه رئیس جمهور آمریکا نسبت به اتحادیه اروپا و همچنین محدودیتهای مهاجرتی وی علیه پناهجویان، رفتار و اقدامات «دونالد ترامپ» را به باد انتقاد و استهزاء گرفتند و او را به «عدم رعایت موازین احترام» متهم ساختند.

این انتقادات در حالی رئیس جمهور جدید آمریکا را نشانه می گیرد که «ترزا می» نخست وزیر انگلیس قصد دارد به عنوان یک میانجی برای بهبود روابط آمریکا و اتحادیه اروپا تلاش نماید؛ اتحادیه ای که در نشست روز جمعه خود در کشور مالت، به صراحت اقدامات اخیر رئیس جمهور آمریکا را مطرود دانست.

«کریستین کرن» صدراعظم اتریش در این ارتباط گفت که ممنوعیت مهاجرتی اِعمال شده از سوی ترامپ بر اتباع هفت کشور مسلمان «بسیار مسئله ساز» است و افزود که «ما باید این کشورها را در نبرد علیه اسلام [رادیکال] به مثابه متحدان در نظر بگیریم و نه به عنوان دشمنان؛ و اینکه ما نباید این کشورها را در تنگنا قرار دهیم».

صدراعظم اتریش در ادامه بر این نکته پای فشرد که «آمریکا بواسطه مداخلات نظامی خود در منطقه خاورمیانه در برابر موج پناهجویان مسئول است».

وی همچنین گفت که «برای جامعه بین المللی پذیرفته نیست که آمریکا از زیر بار مسئولیت شانه خالی کند. ما باید برای دوستان آمریکایی خود این نکته را روشن سازیم. من متقاعد شده ام که [میان رهبران اتحادیه اروپا] حول این موضوع که جنبه های ملموسی از سیاستهای ترامپ مایه نگرانی است، اتفاق نظر وجود دارد».

اما از سوی دیگر،‌ نخست وزیر انگلیس در هنگام صرف ناهار کاری در شهر «والتا» پایتخت مالت از رهبران اروپا خواست تا در قبال رئیس جمهور آمریکا «رفتاری سازنده و توأم با شکیبایی» در پیش گیرند.

اما رئیس جمهور فرانسه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره ای تلویحی به تلاش انگلیس برای میانجی گری میان واشنگتن- بروکسل گفت که «البته در مورد اینکه چه کشوری باید در روابط اروپا با آمریکا نماینده این اتحادیه باشد، باید گفت تنها فرانسه است که به عنوان یک عضو دائم شورای امنیت در زمان خروج انگلیس از اتحادیه اروپا،‌ همچنان عضو این اتحادیه باقی می ماند».

رئیس جمهور فرانسه همچنین گفت: «غیرقابل قبول است که رئیس جمهور آمریکا در اظهارنظرهای خود برای اروپا تعیین تکلیف می کند». اولاند در ادامه افزود: «ما [اروپا و آمریکا] شریک یکدیگر هستیم. بنابراین باید بین ما احترام حاکم باشد. ما اروپا را نساختیم که اکنون تجزیه شود و یا علیه آمریکا قدعَلَم نماید».

رئیس جمهور فرانسه در خصوص رهبران اروپایی که به حمایت از ترامپ گرایش دارند، گفت: «آنهایی که خواهان برقراری روابط دوجانبه با آمریکا هستند باید بدانند که در صورت فقدان مواضع مشترک با رئیس جمهوری آمریکا، نمی توان آینده ای برای روابط دو سوی اقیانوس اطلس [اروپا و آمریکا] متصور شد.. آنچه که هم اکنون اهمیت دارد،‌ [حفظ] یکپارچگی در سراسر اتحادیه اروپاست و ما نباید به نوعی از حمایت خارجی دل خوش نمائیم».

وی در ادامه اظهارات خود ائتلاف نظامی «ناتو» را تنها راه ممکن برای حفاظت از اروپا ندانست و تأکید کرد که «هیچ کس از ترجیحات و خواستهای رئیس جمهور آمریکا در ارتباط با ناتو و تقسیم مسئولیت اطلاعی ندارد».

«دالیا گریباسکایته» رئیس جمهوری لیتوانی نیز در خصوص تلاشهای انگلیس برای میانجی گری گفت که «فکر نمیکنم لزومی به میانجی گری باشد. ما از طریق توئیتر با آمریکائیان ارتباط برقرار می کنیم!».

«ژان کلود یونکر» رئیس کمیسیون اروپا نیز گفت که وی از جانب دونالد ترامپ «احساس تهدید نمی کند»؛ با این حال نگرانی خود را از عدم آگاهی دولت کنونی آمریکا نسبت به امور جهان ابراز داشت و گفت که «دولت جدید آمریکا از جزئیات امور در اتحادیه اروپا بی اطلاع است و این در حالی است که این جزئیات برای اتحادیه اروپا بسیار حائز اهمیت هستند».

«آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان نیز در پاسخ به پرسشی در خصوص روابط ترامپ و ترزا می افشاء کرد که وی شخصاً با نخست وزیر انگلیس در مورد دیدارش از واشنگتن صحبت نکرده است؛ اما به این نکته اشاره کرد که از اظهارات ترزا می مبنی بر باور وی به «یک اتحادیه اروپای قدرتمند» احساس رضایت می کند.

گفتنی است که مرکل پیش از این در یک کنفرانس مطبوعاتی اظهار داشت که انتخاب ترامپ به مقام ریاست جمهوری آمریکا تقویت توان دفاعی اتحادیه اروپا را به موضوعی حیاتی تبدیل کرد و بار دیگر مخالفت خود را با ممنوعیت وضع شده از سوی رئیس جمهور آمریکا بر صدور روادید برای اتباع هفت کشور مسلمان اعلام نمود.

شایان ذکر است در نشست مالت که با هدف ممانعت از ورود مهاجران از طریق دریای مدیترانه و آینده اتحادیه اروپا برگزار شد، بخش اعظمی از مباحثات این نشست به «دونالد ترامپ» و ارزیابی اقدامات اخیر وی اختصاص یافت.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
این رفتار امریکا با اروپا ییان نتیجه ی چندین دهه رابطهفرمانبری اروپا از امریکا است ترامپ اقتصاد را خوب می فهمد ریشه ی نفرت ترامپ از اروپا بابتپول یکسان یورو است ودر این راه با تطمیع دیگر کشورهای اروپای یورو را ازبین می برد
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر