بازدید 7745
۱

خرید هزار تومانی ۲۰۰ هزار تومان آب خورد

کد خبر: ۶۶۳۲۹۴
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۶ 04 February 2017
پشت‌پرده کلاهبرداری اسکیمری نوجوان ۱۷ ساله‌ای بود که به بهانه افزایش فالوور در شبکه‌های اجتماعی، حساب طعمه‌هایش را خالی می‌کرد.

به گزارش همشهری، اين پرونده با شكايت مردي در پليس فتاي خراسان‌رضوي به جريان افتاد. شاكي به مأموران گفت كه فرد ناشناسي حساب بانكي او را هك و اقدام به برداشت 200هزار تومان كرده است. با اين شكايت تحقيقات براي شناسايي هكر ناشناس شروع شد. مأموران در بررسي‌هاي تخصصي متوجه شدند كه اين سرقت با روش اسكيمينگ صورت گرفته است.

ماجرا از اين قرار بود كه مدتي قبل پسر شاكي پرونده كه در يكي از شبكه‌هاي اجتماعي فعاليت مي‌كرد، با پيامي درباره افزايش فالوور روبه‌رو مي‌شود و وقتي با فرستنده پيام تماس مي‌گيرد، وي درخواست هزار تومان بابت فروش فالوور مي‌كند. پسر جوان نيز به تصور اينكه با پرداخت هزار تومان مي‌تواند فالوورهايش را افزايش دهد وارد صفحه‌اي مي‌شود كه فروشنده لينك آن را فرستاده بود و پس از وارد كردن مشخصات حساب بانكي پدرش، سعي مي‌كند هزار تومان را به‌صورت اينترنتي پرداخت كند؛‌غافل از اينكه اين صفحه، صفحه‌اي جعلي بود كه فروشنده آن را راه‌انداخته تا بتواند با اين شگرد كه به اسكيمينگ معروف است، مشخصات حساب بانكي طعمه‌اش را به‌دست آورد.

به اين ترتيب زماني كه پسر جوان مشخصات كارت عابربانك پدرش و رمز آن را در صفحه‌ جعلي وارد كرد، اين مشخصات در اختيار فروشنده قرار گرفت و وي به‌راحتي توانست از حساب پدر او 200هزار تومان برداشت كند. با مشخص شدن اين موضوع تحقيقات براي شناسايي كلاهبردار ناشناس ادامه يافت تا اينكه وي كه نوجواني 17ساله است در استان البرز شناسايي و دستگير شد.
 
سرهنگ جهانشيري، رئيس پليس فتاي خراسان‌رضوي با بيان اين خبر گفت: متهم در بازجويي‌ها به سرقت از حساب مالباخته اعتراف كرد و تحقيقات براي شناسايي افرادي كه در دام وي گرفتار شده‌اند، ادامه دارد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
منظورتون اسکم scam هست دیگه؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان