بازدید 8226

ریزش بهمن در هراز ؛سیل و توفان شن در سیستان و بلوچستان

کد خبر: ۶۶۳۲۹۲
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۴ 04 February 2017
طی چند روز گذشته بارش سنگین برف در اکثر نقاط کشور ضمن این که باعث شادی بسیاری از مردم واز جمله ساکنان مناطقی مانند بوشهر،فراشبند،خور و بیابانک و....شد اما در بسیاری از مناطق به ویژه نیمه شمالی کشور خسارات بسیاری را در پی داشت .
 
به گزارش خراسان، سقوط بهمن در آبعلی چند خودرو را زیربرف مدفون کرد و در اثر سقوط درختان بر روی خطوط انتقال برق ،برق هزاران خانواده قطع شد. همچنین تعداد زیادی از مسافران جاده ای نیز 5شنبه گذشته را در سرمای چندین درجه زیر صفر در خودرو های خود گذراندند که  تصاویر و ویدئو های زیادی از وضعیت وخیم در راه ماندگان در شبکه های اجتماعی منتشر شده است.  در این میان متاسفانه  حادثه ریزش بهمن در جاده آبعلی  جان  3نفر از  هموطنان مان را گرفت.معاون عملیات امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر نیز   جزئیات عملیات  امدادرسانی به 27 استان کشور را تشریح کرد.
 
فوت 2 مسافر و مدیر راهداری شرق استان تهران در ریزش بهمن
 
شاهین فتحی در گفت‌وگو با ایسنا و مهر ، با اشاره به عملیات امدادرسانی در شرایط برف و کولاک از 12 بهمن‌ تا ساعت 12:30، 15 بهمن‌ گفت: در این مدت 27 استان (به جز 4 استان سیستان و بلوچستان، همدان، خراسان‌جنوبی و هرمزگان) تحت تاثیر برف و کولاک قرار داشتند. بدین ترتیب امدادرسانی به 172 شهر، روستا و محور برف‌گیر صورت گرفته است.فتحی با بیان اینکه در حادثه سقوط بهمن در مهاباد و آبعلی 2 تن نجات یافتند، افزود:   3 نفر در حادثه سقوط بهمن در مبارک‌آباد – آبعلی جان باختند.مدیر راهداری شرق استان تهران یکی از جان باختگان بوده است.
 
وی افزود: در این مدت 24 هزار و 100 نفر مورد امدادرسانی قرارگرفتند. همچنین 8600 تن اسکان اضطراری یافتند.معاون عملیات امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با بیان اینکه 28 تن در این مدت برای دریافت خدمات درمانی از سوی نیروهای هلال‌احمر به مراکز درمانی منتقل شدند، افزود: 8 تن از این افراد را مادران باردار تشکیل دادند. همچنین 37 تن خدمات سرپایی دریافت کردند.
 
وی افزود: در این مدت 2763 خودرو از برف رهاسازی شدند. مجموع این خدمات از سوی 352 تیم عملیاتی شامل 1331 نفر امدادگر و نجاتگر ارائه شده است.
 
معاون عملیات امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر همچنین  تاکید کرد: امدادرسانی در برف و کولاک به 18 استان آذربایجان شرقی، اردبیل، البرز، تهران، بوشهر، خوزستان، خراسان شمالی و رضوی، زنجان، سمنان، قزوین، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد،گلستان، گیلان، لرستان، مازندران و یزد همچنان ادامه دارد.
 
در همین حال وزارت کشور با صدور اطلاعیه ای ضمن تشکر از حساسیت ها و پیگیری های رسانه ها در مورد وضعیت جاده های مواصلاتی کشور، بر ضرورت اجتناب از تشویش افکار عمومی و ایجاد نگرانی در میان مردم تأکید کرد.
 
فرمانده پلیس راه شرق استان تهران نیز با اشاره به ریزش بهمن در جاده هراز و افزایش بار ترافیکی در محور فیروزکوه  اعلام کرد :محور فیروزکوه به سمت تهران با تلاش عوامل امدادی و راهداری بازگشایی شد.
 
 امدادرسانی تکاوران ارتش به گرفتاران در برف
 
سخنگوی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیزاز امدادرسانی تکاوران، سربازان و افسران ارشد نزاجا به گرفتاران در برف و کولاک شرق استان تهران خبر داد.امیر سرتیپ دوم ستاد شاهین تقی خانی روز جمعه در گفت وگو با ایرنا افزود: این نیروهای واکنش سریع هم اکنون در حال تلاش برای نجات جان سرنشینان خودروهای گرفتار در برف و کولاک محور فیروزکوه هستند و تاکنون توانسته اند 15خودروی منحرف شده ازمسیر را بیرون کشیده و درمیان سرنشینان آنها پتو و لباس های گرم توزیع کنند. همچنین  مدیرکل روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران از نجات 300 مسافر جاده هراز و فیروز کوه توسط قطارهای مسیر گرگان و ساری به تهران، خبر داد.
 
رئیس پلیس راه ویژه شرق استان تهران  نیز خبرداد: بیش از 400 نفر از در راه ماندگان و مسافرانی که به خاطر مسدود شدن محور فیروزکوه - تهران با مشکل روبه رو شده بودند در مجتمع شرکت نفت در نزدیکی پیست آبعلی اسکان داده شدند.
 
  استاندار گیلان: برق 40 هزار خانوار وصل شده است
 
استاندار گیلان گفت: برق 40 هزار خانوار استان که به دلیل مشکلات ناشی از بارش برف سنگین قطع شده بود، وصل شده است.محمدعلی نجفی روز جمعه پس از بازدید از شرکت توزیع برق گیلان در رشت در گفت وگو با ایرنا بیان داشت: طی چهارشنبه شب تا پنج شنبه ، بر اثر بارش برف سنگین در استان، برق 76 هزار خانوار قطع شده بود که تاکنون(روز جمعه )، با تلاش اکیپ های امدادی، برق 40 هزار خانوار وصل شده و 36 هزار خانوار هنوز بدون برق هستند.
 
وی سنگینی بارش ها ، رطوبت بالای برف و فرسودگی کابل ها را از جمله دلایل به وجود آمدن مشکل قطعی برق ذکر و اضافه کرد: همه نهادهای خدمات رسان در حال تلاش برای بازگرداندن وضعیت به حالت عادی هستند.
 
استاندار گیلان افزود: از وضعیت برق رسانی در گیلان راضی نیستم و اگر مواردی از قطعی برق در استان وجود دارد، از مردم عذرخواهی می کنیم ولی هم استانی ها بدانند که در تلاشیم تا مشکلات رفع شود.یک میلیون و 330 هزار مشترک برق در گیلان وجود دارد.برف مرکز استان به 70 سانتی متر و در ارتفاعات تا یک متر هم رسیده است .
 
توفان وسیل در سیستان و بلوچستان
 
 در همین حال رضا اربابی مدیر کل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: راه زاهدان- بم که براثر وزش توفان و حرکت شن های روان بسته شده بود، بازگشایی شد.
 
وی همچنین  افزود: پنج مسیر در جنوب استان از پنج شنبه شب گذشته به دلیل طغیان رودخانه ها و سیلاب مسدود شده است .در عین حال امین باقری فرماندار ریگان گفت: با فروکش کردن توفان شن محور ترانزیتی ریگان - چابهار و ریگان - نرماشیر در شرق کرمان بازگشایی شد.  
 
همچنین مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر بندرعباس اعلام کرد، تردد در بنادر مسافری استان به دلیل وزش شدید باد و بارش باران از ساعت 16 و 30 دقیقه عصر پنجشنبه تا اطلاع ثانوی متوقف شده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل