بازدید 20917

تهدید هواپیمایی سوئیس برای سفر زن ایرانی

دولت دونالد ترامپ یک هواپیمای شرکت هوایی سوئیس که یک زن محقق ایرانی را سوار کرده بود تهدید کرد که به آن اجازه فرود نخواهد داد.
کد خبر: ۶۶۳۲۷۱
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۴ 03 February 2017
دولت دونالد ترامپ یک هواپیمای شرکت هوایی سوئیس که یک زن محقق ایرانی را سوار کرده بود تهدید کرد که به آن اجازه فرود نخواهد داد.
 
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از لومتن، "سمیرا . ع" دکتر بیولوژیست ایرانی تبار دکترایش را از مدرسه عالی معتبر سوئیسی ( EPFL) مدرسه عالی پلی تکنیک فدرال لوزان دریافت کرده است. وی برای تحقیقات دوره فوق دکترا در مدرسه عالی پزشکی هاروارد شهر بوستون ( Harvard Medical School) مدارک لازم و قانونی را در دست داشت اما این مجوز ها قبل از امضای حکم ضد مهاجرتی دونالد ترامپ صادر شده بود.

دکتر سمیرا . ع نیز مانند بسیاری دیگر از ایرانی ها نتوانست به آمریکا سفر کند. سپس این محقق در شکایتش می خواست بداند که عدم موافقت شرکت هوایی سوئیس برای پروازش به آمریکا قانونی بوده یا خیر.

در واقع، شرکت هوایی سوئیس چاره دیگری نداشت: دولت ترامپ این شرکت هوایی را به دلیل این مسافر ایرانی تهدید کرده بود. سایت خبری آمریکایی پولیتیکو فاش کرد که دولت آمریکا تهدید کرده بود که به هواپیمای شرکت هوایی سوئیس که سمیرا . ع مسافر آن بود ، اجازه فرود نخواهد داد. در ضمن، دولت آمریکا شرکت هوایی سوئیس را برای صدور بلیت برای این محقق ایرانی 50 هزار دلار جریمه کرد.

محقق ایرانی روز شنبه گذشته قصد داشت از فرودگاه فرانکفورت به آمریکا برود اما یک مقام دولتی آمریکایی با سفر وی مخالفت کرد.

دکتر سمیرا . ع روز سه شنبه برای دومین بار تلاش کرد که از طریق فرودگاه زوریخ به آمریکا پرواز کند که باز هم با مخالفت مقامات آمریکایی مواجه شد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۲۰
اين يارو ترامپ خيلي رو اعصابه هاااا
بكشونيمش دادگاه لاهه !
نتيجه فحش دادن به آمريکا !
همین مونده بود که کارهای ما ایرانی ها ایرانی های خارج از کشور رو هم تحت تاثیر بده. به این میگن مدیریت جهانی
بالا بردن اعتبار پاسپورت ایرانی توسط دولت تدبیر و امید
ایشون بسیار تلاش می کنند و همچنان مجدانه اصرار می ورزند تا اینکه بتوانند خدمتی هرچند کوچک به جامعه علمی آمریکا بنمایند، اما دریغ و صد حیف که قدر ایشان را نمی دانند این آمریکاییهای نمک نشناس!!!!!!
دکتر سميرا ع نفهمید که نباید هزار بار تلاش کنه
برگردین به ایران....
این اقدامات بچگانه از آمریکا نشان از پایان دوران ابرقدرتی این کشور است. تکراز رفتار غیر طبیعی نشان از ناپایداری و اضمحلال صاحب رفتار است. دنیا تا ابد نمی تواند شاهد تکروی و تصمیمات خودخواهانه امریکا باشد. یک زمانی پرتغال ابر قدرت جهان بوده اما امروز دیگر خبری از آن نیست. امریکا هم در سراشیبی قرار گرفته و جایگاه خود را به دیگری خواهد داد.
دمش گرم ترامپ خوب نفاق را از چهره امریکا کنار زد و چهره کریه اون رابه جهان نشون داد
بهتر، امیدوارم همه کشور ها همین رویه رو اتخاذ کنند تا بلکه این دسته از افراد مجبور به ماندن در وطن بشوند.
خب خانم وقتی نمیخواهند بروی این آبروریزی یعنی چه تو آمریکا که نریختند .
دیگر ابرویی برای ایرانیان نمانده
انسان واقعا متاسف میشود ولی بیشتر برای آن ایرانی که با وجود علم به اقدامات رذیلانه ترامپ و آمریکا باز هم تلاش به سرشکستگی خود دارد و سعی در ورود به «دیمن لند»!
خوب به عقیده برخی مهاجرستیزان برگرده به کشورش خدمت کنه !!!.دانشمندبیولوژیست هست .امانژادپرستی درهرشکلش بده چه اتباع ایران باشه یاافغانستان یاشش کشورممنوع دیگه
این همون آمریکایی هست که در تلویزیون میلی از صبح تا شب در رابطه با بدبختی ها و کاستی ها و کمبود های جامعش داد میزنن و باز هم قطار قطار آدم تشنه رفتن به اونجاست.
متاسفانه دولت ترامپ داره وقتش را با چه چيزهاىى گرم مى كنه كاش اىن ادم پولدار در اىن سن تلاشش در جهات انساني و انسان سازى بود و مى تونست الگو ى جهانى درست كنه ولي احمقها در ميدان سياستند
بعد ادعا کنید غربی ها مغز های ما را می دزدند دانشمندان ما بزور می خواهند خودشان را به غرب قالب کنند
مریکا چه خبر خانم دکتر، حلوا پخش میکنن
باید شرایطی فراهم سود که این افراد نخبه به ایران برگردند و شرایط تحقیق و زتدگی با اسوده هاطری برایشان فراهم شود. الان دانشجویان که دنبال گرفتن دکترا در رشته هایشان هستند بخاطر هزینه بالا دنبال رفتن به سایر کشورها هستتد فی المثال هزیته اخذ دکترا در دانشگاه ازاد جند برابر دانشگاهای اروپایی است و خیلی از کشورها مانند المان مجانی انها را پذیرش میکنتد
برگرد به وطنت بانو
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان